Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Δημοσκοπήσεων Άλενσμπαχ, η υποχρέωση της χρήσης μάσκας στα καταστήματα γίνεται τροχοπέδη για την κατανάλωση στη Γερμανία.
«Στα δύο τρίτα των καταναλωτών η μάσκα καταστρέφει την απόλαυση των αγορών. Η απροθυμία να φορέσουν μάσκα είναι ακόμη πιο έντονη στις γυναίκες παρά στους άνδρες: 71% των γυναικών και 65% των ανδρών καταναλωτών αγοράζουν σήμερα μόνο τα απολύτως αναγκαία ακριβώς διότι δυσανασχετούν με τη μάσκα», έγραψε σε άρθρο της στο οικονομικό περιοδικό «Wirtschaftswoche» η Ρενάτε Κέχερ, επικεφαλής του Ινστιτούτου Δημοσκοπήσεων Άλενσμπαχ, το οποίο διεξήγαγε τη σχετική έρευνα.
Σύμφωνα με αυτήν την έρευνα, υποφέρει επίσης και η γαστρονομία, παρά την χαλάρωση των μέτρων τα οποία ελήφθησαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού. «Τα τρία τέταρτα των πολιτών θα ξαναπήγαιναν ευχαρίστως σε εστιατόρια και καφετέριες, προς το παρόν, όμως, μόνο το 24% έχει διάθεση να ξαναρχίσει αυτήν την αγαπημένη συνήθεια υπό τις παρούσες συνθήκες», όπως γράφει η Κέχερ.
Η δημοσκόπος είναι εξαιρετικά επικριτική για το πακέτο ανάκαμψης της γερμανικής οικονομίας, το οποίο αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, και στην αύξηση της κατανάλωσης. «Όποιος νομίζει ότι οι περιορισμένες μειώσεις του ΦΠΑ και τα επιδόματα μπορούν να τονώσουν την κατανάλωση, βρίσκεται εκτός πραγματικότητος», τόνισε η Κέχερ στο περιοδικό «Wirtschaftswoche» όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Σύμφωνα με την έρευνα του Άλενσμπαχ, το 46% των πολιτών θέλει να ξοδέψει όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα τους επόμενους μήνες και μόνο το 4% προτίθεται να καταναλώσει περισσότερο. Τέλος το 47% θέλει να διατηρήσει την τρέχουσα συμπεριφορά δαπανών του κατά τους επόμενους μήνες.