Το θρυλικό γιουγκοσλαβικό μαχητικό αεροσκάφος, G-2 Galeb, το οποίο έχει παροπλιστεί, εκσυγχρονίστηκε από μια σλοβενική λέσχη που συγκεντρώνει λάτρεις της αεροπορίας και πλέον έχει αναμορφωθεί για πολιτική χρήση.
Αν όλα εξελιχθούν, σύμφωνα με το σχέδιο, το κοινό θα είναι σύντομα σε θέση να κλείσει μια πτήση στους αιθέρες με το πουλί του πολέμου.
Τα πρώτα αεριωθούμενα Galeb (Γλάρος)είχαν κατασκευαστεί στην πόλη Μόσταρ στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, από την κατασκευάστρια εταιρεία Soko στα μέσα της δεκαετίας του 1960.
Εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από τις ένοπλες δυνάμεις της Λιβύης, αλλά μόνο δέκα τέτοια αεροπλάνα είναι νηολογημένα για μη στρατιωτικούς σκοπούς σε όλο τον κόσμο.
Το διθέσιο αεροσκάφος μπορεί να φθάσει σε ύψος 3.000 μέτρων σε 15 δευτερόλεπτα και να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 800 km / h.
Το αεροσκάφος φαίνεται ότι εξακολουθεί να είναι δημοφιλές μεταξύ των αεροπόρων, δήλωσε ο Πρίμοζ Γιοβάνοβιτς ο μοναδικός πιλότος στη Σλοβενία με την άδεια που απαιτείται για να πιλοτάρει ένα τέτοιο αεροπλάνο της πολιτικής αεροπορίας.
Μέλη της Λέσχης «Aquila Air Adventures» αγόρασαν δύο Galeb στις Ηνωμένες Πολιτείες πριν από τρία χρόνια στην τιμή ενός οχήματος πολυτελείας και έχουν κάνει ήδη δέκα πτήσεις με τα διθέσια, δήλωσε ο κ. Γιοβάνοβιτς.
Εξηγώντας τους λόγους που τον οδήγησαν στην αγορά και στην αναμόρφωση των συγκεκριμένων αεροσκαφών είπε ότι η απόφαση δεν ήταν λογική, αλλά συναισθηματική.
«Εάν σκεφτόμουν λογικά, θα είχα αγοράσει ένα Cessna 172. Η διαφορά όμως είναι τέτοια όπως το να οδηγεί ένα Yugo 45 ή να είσαι οδηγός Formula 1».
Περιγράφοντας πώς είναι να πετάς με το συγκεκριμένο αεροσκάφος έκανε λόγο «για τη μεγαλύτερη αίσθηση ελευθερίας που μπορεί να βιώσει κάποιος που ασχολείται με τα αεροπλάνα».
Η πτήση δεν είναι χαμηλού κόστους, αλλά όλα τα μέλη της λέσχης που πληρώνουν ετήσια συνδρομή 1.500 ευρώ έχουν το δικαίωμα να πετάξουν μία φορά με Galeb.
Η λέσχη προγραμματίζει τώρα να προσφέρει πτήσεις με το πρώην μαχητικό της γιουγκοσλαβικής αεροπορίας στο ευρύ κοινό.