Δευτέρα πρωί, ώρα αιχμής. Ένα τρένο της γραμμής Blue Line που ήταν προγραμματισμένο για επισκευή έκανε ένα πολύ περίεργο πράγμα: κινήθηκε χωρίς οδηγό. Με πολύ αργές και προσεκτικές κινήσεις στο δίκτυο, έχοντας παραμείνει σταθμευμένο για μία εβδομάδα, το τρένο ακολούθησε μια πορεία προς τα ανατολικά, ανέβηκε σε ένα λόφο και… έπεσε επάνω σε ένα άλλο στο σταθμό Harlem, τραυματίζοντας τριάντα ανθρώπους.
Τα μέσα ενημέρωσης το αποκαλούν «το τρένο-φάντασμα» και οι πραγματογνώμονες είναι εντελώς μπερδεμένοι.
Όπως αναφέρει η Fruzsina Eördögh στο motherboard.vice.com, ο πρόεδρος της τοπικής ένωσης σιδηροδρομικών, Robert Kelly, είπε στο CBS Chicago ότι δεν έχει ξανακούσει ποτέ κάτι παρόμοιο στα 27 χρόνια καριέρας του, χαρακτηρίζοντας το γεγονός «ιδιαίτερα ανήσυχο».
Και σαν να μην έφτανε αυτό, οι κάμερες του κλειστού συστήματος παρακολούθησης που ήταν στραμμένες προς το «τρένο-φάντασμα» όταν ήταν σταθμευμένο… δεν λειτούργησαν εκείνο το πρωί!
Κανείς δεν είδε κανέναν να βγαίνει από το τρένο μετά τη σύγκρουση.
Οι πραγματογνώμονες δεν μπορούν να απαντήσουν σε σειρά ερωτημάτων εδώ και μέρες, ίσως επειδή κοιτούσαν εξ αρχής στο λάθος τόπο…
Στις μέρες μας, αν θέλεις να κάνεις κάτι εκ του μακρόθεν… το κάνεις μέσω του Internet of Things (ΙoT), όπου τα πάντα συνδέονται μέσω διαδικτύου.
Όπως ανέφερε ο δημοσιογράφος του Forbes, Kashmir Hill, τον περασμένο Ιούλη «στοίχειωσε το σπίτι ενός ξένου» σβήνοντας και ανάβοντας τα φώτα σε αυτό.
Ένα μήνα νωρίτερα ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Τέξας είχαν πάρει τον έλεγχο σε ένα γιωτ που έπλεε στη Μεσόγειο μέσω GPS.
Στο φετινή DEFCON, το ετήσιο συνέδριο των hacker, δύο ερευνητές απέδειξαν ότι μπορούν να απενεργοποιήσουν τα φρένα σε δύο αυτοκίνητα, σε ένα a Toyota Prius και ένα Ford Escape.
Κι ενώ μπορεί να μην είναι τόσο εύκολο να κινήσει κανείς ένα τρένο μέσω ενός iPad, το να «χακάρει» ένα δημόσιο σύστημα μεταφορών είναι στη «σφαίρα του δυνατού».
Πώς θα μπορούσε να το κάνει αυτό;
Μέσω ενός συστήματος SCADA (σύστημα εποπτικού ελέγχου και απόκτησης δεδομένων), τα οποία είναι γνωστά από τη δεκαετία του ’60.
Δεδομένων των αποδεικτικών στοιχείων, ή της έλλειψης αυτών, καταλήγει το άρθρο, το ενδεχόμενο «χακαρίσματος» είναι ίσως η πιο προφανής απάντηση για το μυστήριο του «τρένου-φαντάσματος».
Όμως ένα ακόμη μεγαλύτερο ερώτημα είναι το εξής: γιατί οι πραγματογνώμονες έκαναν τρεις ημέρες για να αρχίσουν να σκέφτονται αυτό το ενδεχόμενο;