Η Ισπανία πρόκειται να προσβάλει νομικά την απόφαση που αναμένεται να λάβει κατά την διάρκεια του Ιουλίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την επιστροφή άνω των 3 δισ. ευρώ σε φορολογικές ελαφρύνσεις που χορηγήθηκαν για την αγορά πλοίων στο διάστημα 2005 έως 2011, ανακοίνωσε ο υπουργός Βιομηχανίας της χώρας Χοσέ Μανουέλ Σόρια.
Ο επίτροπος της ΕΕ για τον Ανταγωνισμό Χοακίν Αλμούνια ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα πως θα ζητήσει από την Επιτροπή να γνωμοδοτήσει στις 17 Ιουλίου πως οι εταιρείες που οποίες είχαν αγοράσει, ή είχαν χρηματοδοτήσει την κατασκευή πλοίων, θα πρέπει να επιστρέψουν τις φοροαπαλλαγές κι άλλες διευκολύνσεις από τις οποίες είχαν επωφεληθεί βάσει της φορολογικής νομοθεσίας της χώρας, οι οποίες κατά το ευρωπαϊκό δίκαιο συνιστούν έμμεση κρατική βοήθεια.
Μία σειρά από ισπανικές εταιρείες, από την εταιρεία κλωστοϋφαντουργίας Inditex, ιδιοκτήτρια της γνωστής εταιρείας ρούχων Zara, ως τις τράπεζες στις βόρειες Αυτόνομες Περιοχές, όπου χτυπάει η καρδιά της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, είχαν επενδύσει στον τομέα αυτό προκειμένου να επιτύχουν μικρότερες, ή μεγαλύτερες φοροαπαλλαγές, οι οποίες όμως εάν εγκριθεί η πρόταση του Αλμούνια στην Επιτροπή θα πρέπει να επιστραφούν.
«Προσπαθούμε να πείσουμε τον Αλμούνια να μην λάβει την απόφαση που προανήγγειλε», δήλωσε ο Σόρια στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Ο ίδιος επισήμανε πως μία κατάργηση του καθεστώτος των φοροαπαλλαγών – που δεν έχει εφαρμοσθεί επί μία διετία – θα προκαλέσει μία «αμετάκλητη και ανεπανόρθωτη» ζημία στην ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Ισπανίας, στην οποία απασχολούνται 80.000 εργαζόμενοι.
Ο Αλμούνια έχει δηλώσει πως από την πλευρά τους οι ναυπηγοεπισκευαστικές εταιρείες δεν πρόκειται να κληθούν επιστρέψουν τα ωφελήματά τους από τις φοροαπαλλαγές.
Πηγή της Inditex επεσήμανε πως η εταιρεία δεν αναμένει να υπάρξει κάποια σοβαρή επίπτωση στα κέρδη της εάν η Επιτροπή υιοθετήσει την πρόταση του Αλμούνια ότι οι φοροαπαλλαγές συνιστούν έμμεση κρατική επιχορήγηση.