Μέσω διαδικτύου ψωνίζει το 53% των Αυστραλών σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της εταιρείας Roy Morgan, που έγινε σε 50.000 καταναλωτές τα τελευταία 10 χρόνια.
Τα περισσότερα είδη που ψώνισαν φαίνεται να είναι ταξιδιωτικά είδη και αντικείμενα ανάπαυσης -κάπου 45%- ενώ σε 24,5% ανέρχονται τα είδη μόδας. Σύμφωνα με την Αυστραλιανή Υπηρεσία Στατιστικής 258 δισ. δολάρια δαπανήθηκαν σε είδη λιανικής πώλησης. Ο μέσος όρος που δαπανά ένα άτομο σε αγορές μέσω του διαδικτύου είναι 258 δολάρια.
Η τάση των αγορών μέσω του διαδικτύου γίνεται με την πάροδο του χρόνου, όλο και πιο διαδεδομένη, σημειώνει η διευθύντρια της ερευνητικής εταιρείας, Michele Levine. Η ίδια, τονίζει ότι υπάρχει ακόμη χώρος για τις παραδοσιακές λιανικές πωλήσεις, θα πρέπει όμως να γίνουν ορισμένες αναπροσαρμογές.
«Εκείνοι οι οποίοι παίζουν και στα δύο πλατό, οπωσδήποτε θα επιβιώσουν, δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Η πρόκληση τώρα που αντιμετωπίζουν τα μαγαζιά λιανικής πώλησης είναι ότι θ’ αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας τους. Δεν θα χρειάζονται πλέον να απασχολήσουν τον ίδιο αριθμό υπαλλήλων. Η άλλη μεγάλη αλλαγή είναι ότι τα ψώνια μπορούν να γίνουν τώρα από το κινητό, το smartphone, χωρίς να είναι το άτομο υποχρεωμένο να πάει στο σπίτι και να κάνει τα ψώνια από τον υπολογιστή. Οπότε μιλάμε για οικονομία χρόνου και διευκόλυνση στον ύψιστο βαθμό» εκτιμά.
Σημειώνεται τέλος ότι, σύμφωνα με την Michelle Levine, ο αριθμός εκείνων που χρησιμοποιούν το κινητό για ψώνια, έχει αυξηθεί κατά 101%, μέσα σ’ ένα χρόνο.