Καθυστέρηση της αποχώρησης της Βρετανίας από την ΕΕ αντί για άτακτο Brexit προκρίνουν οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Το δεύτερο σενάριο αποτελεί ιδιαίτερη απειλή για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως δήλωσε σήμερα στο Reuters ο επικεφαλής του συνδέσμου κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων SMMT.
Την ώρα που το Ηνωμένο Βασίλειο βαίνει και πάλι προς εκλογές, το Brexit βρίσκεται ακόμα στον αέρα τρία και πλέον χρόνια μετά το δημοψήφισμα του 2016 στο οποίο οι Βρετανοί τάχθηκαν υπέρ της αποχώρησης. Οι επιλογές κυμαίνονται από ένα ταραχώδες διαζύγιο «χωρίς συμφωνία» έως και την εγκατάλειψη του όλου εγχειρήματος, όπως σημειώνει το ΑΜΠΕ.
Παράγοντες και στελέχη του κλάδου των αυτοκινήτων, του μεγαλύτερου εξαγωγέα προϊόντων της χώρας, έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους σε Brexit χωρίς συμφωνία, προειδοποιώντας ότι η παραγωγή θα πληγεί από δασμούς, καθυστερήσεις στα σύνορα και νέα γραφειοκρατία, επηρεάζοντας τη βιωσιμότητα πολλών μονάδων.
«Η αποχώρηση χωρίς συμφωνία θα ήταν η χειρότερη έκβαση» δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT Μάικ Χοζ. «Εάν χρειαστούν επιπλέον δυο-τρεις μήνες για να υπάρξει αυτή η συμφωνία, νομίζω ότι ο κλάδος θα μπορούσε να το αντέξει αυτό».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η SMMT τον Ιούλιο, οι επενδύσεις στον βρετανικό κλάδο αυτοκινήτων μειώθηκαν περισσότερο από 70% το πρώτο εξάμηνο του έτους στα 90 εκατ. λίρες, αν και μια σημαντική επένδυση από την Jaguar Land Rover θα αυξήσει το ποσό αυτό για το σύνολο του έτους.
«Οι επενδύσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ουσιαστικά σταματήσει» δήλωσε ο Χοζ. «Σταμάτησαν διότι (οι επενδυτές) φοβούνται τη μη συμφωνία. Αυτό θα καταστήσει πολύ, πολύ δύσκολο το να συνεχίσουν να έχουν την βεβαιότητα και την εμπιστοσύνη να επενδύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο».