Το υπερωκεάνιο Τιτανικός συγκρούστηκε με το παγόβουνο το 1912 λόγω ενός βασικού σφάλματος στον χειρισμό του πηδαλίου και βυθίστηκε τόσο γρήγορα επειδή ένας αξιωματικός έπεισε τον καπετάνιο να συνεχίσει την πορεία του πλοίου, υποστηρίζει μια συγγραφέας σε συνέντευξή της που δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα.
Η Λουίζ Πάτεν, συγγραφέας και εγγονή του δεύτερου αξιωματικού του Τιτανικού, Τσάρλς Λαϊτχόλερ, δήλωσε ότι η αλήθεια για το τι συνέβη σχεδόν πριν από 100 χρόνια έμεινε κρυφή από το φόβο μήπως και αμαυρώσει τη φήμη του παππού της, ο οποίος αργότερα έγινε ήρωας πολέμου.
Ο Λαϊτχόλερ, ο ανώτερος αξιωματικός που επέζησε του ναυαγίου, κάλυψε το σφάλμα αυτό και στις δυο ανακρίσεις που έγιναν στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, επειδή φοβόταν ότι θα προκαλούσε πτώχευση των ιδιοκτητών του κακότυχου υπερωκεανίου και θα έκανε τους συναδέλφους του να μείνουν χωρίς δουλειά.
«Θα μπορούσαν εύκολα να είχαν αποφύγει το παγόβουνο, αν δεν είχαν κάνει την γκάφα», δήλωσε η Πάτεν στην Daily Telegraph. «Αντί να στρέψουν τον Τιτανικό με ασφάλεια στα αριστερά του παγόβουνου, όταν αυτό εντοπίστηκε ακριβώς μπροστά τους, ο πηδαλιούχος, Ρόμπερτ Χίτσινς, πανικοβλήθηκε και έστριψε το πλοίο προς την λάθος κατεύθυνση».
Η Πάτεν που έκανε τις αποκαλύψεις αυτές για να συμπέσουν με την έκδοση του νέου μυθιστορήματος της με τίτλο «Good as Gold», στο οποίο εξιστορεί με τον δικό της τρόπο τα γεγονότα, τόνισε ότι η αλλαγή από τα ιστιοφόρα πλοία στα ατμόπλοια είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν δύο διαφορετικά συστήματα διεύθυνσης.
Αν Τιτανικός είχε σταματήσει, θα είχε συνεχίσει να πλέει στο νερό τουλάχιστον μέχρι την άφιξη του πλοίου διάσωσης και κανένας δεν θα είχε χάσει την ζωή του.
Ο Τιτανικός ήταν το μεγαλύτερο υπερωκεάνιο του κόσμου όταν αναχώρησε από το Σαουθάμπτον της Βρετανίας για τη Νέα Υόρκη για το παρθενικό του ταξίδι στις 10 Απριλίου του 1912. Μετά από τέσσερις ημέρες ταξιδιού, το πλοίο συγκρούστηκε με ένα παγόβουνο και βυθίστηκε, παίρνοντας στον υγρό τάφο 1.500 από τους επιβάτες του.