Περίμεναν στην ουρά από το απόγευμα των Χριστουγέννων έως τις πέντε το πρωί της άλλης μέρας που θα άνοιγαν οι πόρτες των πολυκαταστημάτων για να «εισβάλουν» μέσα και να βρουν κάποιο «κελεπούρι» λόγω των εκπτώσεων.

Ο λόγος για τους Αυστραλούς καταναλωτές που υπολογίζεται πως μόνο τη δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων ξόδεψαν πάνω από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ψώνια.

Κι όμως τα καταστήματα δεν είναι ικανοποιημένα. Ζητούν αλλαγή της νομοθεσίας που θα τους επιτρέπει να λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα. Υποστηρίζουν ότι από την στιγμή που οι καταναλωτές μπορούν να ψωνίζουν οποιαδήποτε ώρα, κάθε μέρα, μέσω του διαδικτύου, τα καταστήματα δεν μπορούν να έχουν τόσους περιορισμούς στις ώρες λειτουργίας τους.

Εκεί που αδυνατεί να φτάσει η φαντασία του ανθρώπινου νου -μιλάμε για το θέμα των αγορών- φτάνει η πραγματικότητα της επομένης των Χριστουγέννων, του γνωστού Boxing Day, τουλάχιστον στην Αυστραλία.

Χιλιάδες καταναλωτές σ’ όλη τη χώρα εξορμούν στα μαγαζιά, ιδιαίτερα τα πολυκαταστήματα, για να επωφεληθούν από το μεγάλο ξεπούλημα που κάθε χρόνο ξεπερνά τον προηγούμενο, σε αριθμούς αγοραστών, σε δολάρια που δαπανούνται και ώρες που ανοίγουν οι πόρτες.

Το Myer και το David Jones στη Μελβούρνη και το Σίδνεϊ, άνοιξαν τις πόρτες τους στις 5 το πρωί ενώ πολλοί ήταν στην ουρά, να πάρουν θέση, από τις 6.30 το απόγευμα τη μέρα των Χριστουγέννων.

Το Google Australia δήλωσε ότι το 2012 θα είναι το μεγαλύτερο σε τζίρο, δεδομένου ότι ήδη οι αναζητήσεις σε σχέση με πωλήσεις έχουν φέτος αυξηθεί κατά 20%. Σημειώνεται ότι 8% από τις αγορές των Χριστουγέννων είναι από το εξωτερικό και γίνονται μέσω του διαδικτύου.

«Οι πωλήσεις του εξωτερικού αυξάνονται όλο και περισσότερο κάθε χρόνο» δήλωσε η πρόεδρος του Αυστραλιανού Συνδέσμου Επιχειρηματιών Λιανικής Πώλησης Μάρτζι Όσμοντ, που εκτιμά ότι «παίζει ρόλο πού ξοδεύουν περισσότερα χρήματα οι καταναλωτές. Αν αγοράζουν ακριβά είδη για το σπίτι τους, αυτό σημαίνει ότι η εμπιστοσύνη τους στην οικονομία της χώρας, βελτιώνεται».