Παρέλυσαν σήμερα τα μεγαλύτερα λιμάνια της Πορτογαλίας εξαιτίας της απεργίας των εργαζόμενων που διαμαρτύρονταν για τα νέα μέτρα που σκοπεύει να υιοθετήσει η κυβέρνηση με στόχο την απελευθέρωση των συνθηκών εργασίας.
Η απεργία που ξεκίνησε τα μεσάνυχτα της Δευτέρα επηρέασε κυρίως τα λιμάνια της Λισαβόνας, Αβέιρου, το Φιγκέιρα ντα Φος, το Σετούμπαλ και το Σίνες.
Στη Λισαβόνα πέντε φορτηγά πλοία αναγκάστηκαν να κατευθυνθούν προς άλλα λιμάνια, ενώ τέσσερα ακόμη παραμένουν στην αναμονή, σύμφωνα με το Λιμενικό Ινστιτούτο Θαλάσσιων Μεταφορών.
Οι λιμενεργάτες διαμαρτύρονταν επειδή η κυβέρνηση σκοπεύει να υιοθετήσει συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου και να ενθαρρύνει την εκ περιτροπής εργασία. Αυτά τα μέτρα έχουν κυρίως στόχο να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της εργασίας στα πορτογαλικά λιμάνια σε σχέση με τον ανταγωνισμό, κυρίως από την Ισπανία.
Σύμφωνα με την Συνομοσπονδία των Λιμενικών και Θαλάσσιων Συνδικάτων, που εκπροσωπεί 600 με 800 εργαζόμενους, η δραστηριότητα στα λιμάνια «παρέλυσε εντελώς» εξαιτίας της απεργίας.
«Αυτή η συμμετοχή αποδεικνύει την πλήρη απόρριψη του σχεδίου από τους εργαζόμενους», δήλωσε ο Βίτορ Ντίας αντιπρόεδρος της Συνομοσπονδίας στο πρακτορείο Lusa.
«Η κυβέρνηση θέλει να αφήσει άνεργους το 50% των εργαζόμενων στα λιμάνια και να βρει αντικαταστάτες τους χωρίς κανένα προσόν», πρόσθεσε επισημαίνοντας ότι εκπρόσωποι των γάλλων και των ισπανών λιμενεργατών εξέφρασαν την υποστήριξή τους στους πορτογάλους συναδέλφους τους.
Η απελευθέρωση των συνθηκών εργασίας στα λιμάνια γίνεται στο πλαίσιο των προσπαθειών της πορτογαλικής κυβέρνησης να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της απασχόλησης, την ώρα που η χώρα είναι αντιμέτωπη με μια σοβαρή οικονομική κρίση.
Η Πορτογαλία έλαβε το 2011 από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο δάνειο ύψους 78 δισεκατομμυρίων ευρώ. Σε αντάλλαγμα δέχθηκε να υιοθετήσει ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων και λιτότητας, το οποίο όμως επιδείνωσε την ύφεση και αύξησε την ανεργία που έφτασε το δεύτερο τρίμηνο του 2012 στο επίπεδο ρεκόρ του 15%.