Μπορεί η χώρα τους να διαθέτει τη μεγαλύτερη οικονομική ευμάρεια στην Ευρώπη, όμως οι πολίτες της Γερμανίας έχουν χάσει τη χαρά της ζωής.
Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε έρευνα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και η οποία επισημαίνει ότι δείχνουν να έχουν αυξημένη αίσθηση του καθήκοντος αλλά και δυσκολία στο να χαλαρώσουν.
Το γερμανικό ινστιτούτο ερευνών αγοράς Rheingold, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το διανομέα ποτών Diageo και το γαλλικό όμιλο αλκοολούχων Pernod Ricard, βάσισε την έρευνά του σε δίωρες συνεντεύξεις με 60 άτομα.
Τα αποτελέσματα κατόπιν διασταυρώθηκαν με τις απαντήσεις που είχαν δώσει σε ένα ερωτηματολόγιο άλλα 1.000 άτομα.
«Τα αποτελέσματα είναι σαφή και εντυπωσιακά: μολονότι υπάρχουν παντού και συνεχώς προσφορές για ευχάριστες δραστηριότητες, οι Γερμανοί έχουν ξεμάθει τη διασκέδαση» σημειώνεται στην έρευνα.
Για το 46% των ερωτηθέντων η ευχαρίστηση γίνεται ολοένα και πιο σπάνια καθώς η καθημερινότητά τους έχει σημαδευτεί από το άγχος. Το ποσοστό μάλιστα ανεβαίνει στο 55% στις νεότερες ηλικίες.
Εξάλλου σχεδόν οκτώ στους δέκα (ποσοστό 81%) των Γερμανών παραδέχονται ότι ικανοποιούνται περισσότερο από τη ζωή τους όταν έχουν την αίσθηση ότι έπραξαν το καθήκον τους, για παράδειγμα μετά από μια κοπιαστική ημέρα μόχθου ή αν έχουν προετοιμάσει επιμελώς τις διακοπές τους.
Το ινστιτούτο Rheingold σημειώνει εξάλλου ότι οι Γερμανοί σπανίως αναφέρουν αυθορμήτως τη λέξη «σεξ» συνδεδεμένη με το αίσθημα της ευχαρίστησης.
Γενικά, κατά τη διάρκεια της έρευνας συνέδεαν την έννοια της «απόλαυσης» κυρίως με το φαγητό, το ποτό, τις διακοπές, τη φύση ή τον ελεύθερο χρόνο.
Οι συγγραφείς της μελέτης θεωρούν ότι οι Γερμανοί έχουν ιδιαίτερη δυσκολία στο να αφήνονται και να χαλαρώνουν: «Το σεξ είναι περισσότερο θέμα επίδοσης παρά χαλάρωσης δεδομένου ότι και στα μέσα ενημέρωσης βλέπουμε άνδρες και γυναίκες που ακόμη και σε ερωτικές καταστάσεις σκέφτονται την εμφάνισή τους» σημείωσαν.
Όσον αφορά την ευχαρίστηση που παίρνουν πίνοντας αλκοόλ, το ινστιτούτο επισημαίνει ότι «οι ατομικές συνεντεύξεις έδειξαν με σαφήνεια ότι αισθάνονται ευχαρίστηση» όμως οι ερωτηθέντες παραδέχονται ότι «διστάζουν ή ταράζονται» όταν μιλούν για αυτό δημοσίως.