Καλά τα νέα για χιλιάδες μαθητές της ανατολικής επαρχίας Τσετσιάνγκ. Από τη Δευτέρα θα ξεκινούν μία ώρα σχεδόν αργότερα τα μαθήματα στο σχολείο κερδίζοντας έτσι περισσότερο ύπνο… Το μέτρο αυτό υπάγεται στη νέα κυβερνητική κατευθυντήρια γραμμή, που αποσκοπεί στο να ξεκουράζονται και κυρίως …. να κοιμούνται περισσότεροι οι μικροί μαθητές. Τα δημοτικά σχολεία της Τσετσιάνγκ πρέπει να προσαρμόσουν τις ώρες έναρξης των μαθημάτων ανά τάξη κα εποχή. Ετσι οι δύο πρώτες τάξεις θα ξεκινούν στις 8 το πρωί, αντί για 7 ή 7.30 που ήταν μέχρι σήμερα, ενώ το χειμώνα θα αρχίσουν λίγο αργότερα.
«Ο γιος μου ξυπνούσε συνήθως στις 6:20 π.μ., για να είναι στις 7 στο σχολείο. Ετσι εγώ έπρεπε να σηκώνομαι στις 5:45 π.μ. για να του ετοιμάσω πρωϊνό. Η ίδια ρουτίνα έξι χρόνια. Δεν καταλαβαίνω γιατί τα δημοτικά ξεκινούν τόσο νωρίς » λέει μία μητέρα.
Το 2016, μια έρευνα στα δημοτικά και γυμνάσια σχολεία που διενεργήθηκε στην επαρχία αυτή έδειξε οτι οι μαθητές είχαν μεγάλη έλλειψη ύπνου.Τα σχολικά πρότυπα της Κίνας για την υποχρεωτική εκπαίδευση ορίζουν ότι τα σχολεία πρέπει να εξασφαλίζουν ότι οι μαθητές των δημοτικών σχολείων μπορούν να κοιμηθούν 10 ώρες καθημερινά. Οι ειδικοί προειδοποίησαν επίσης, ότι ο ανεπαρκής ύπνος μπορεί εύκολα να επηρεάσει τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών και τα συναισθήματα. Κάποιοι όμως θέτουν υπό αμφισβήτηση τα συγκεκριμένα μέτρα, καθώς πιστεύουν ότι η διάρκεια του ύπνου των μαθητών έχει άμεση σχέση με τον όγκο των σχολικών εργασιών στο σπίτι. Ισχυρίζονται οτι οι έφηβοι αντιμετωπίζουν ένα βουνό σχολικών εργασιών, συν επιπλέον εξωσχολικά μαθήματα. Καλούν έτσι τους αρμόδιους φορείς να αναλάβουν δράση, κυρίως για τη μείωση του φόρτου εργασίας.
Ενα δημοτικό σχολείο στην επαρχία Λιανονίγκ αποτελεί μία εξαίρεση, καθώς δεν αναθέτει καμία σχολική εργασία για το σπίτι. Το 1994, το συγκεκριμένο δημοτικό σχολείο αποφάσισε πιλοτικά να μην βάζει εργασίες για το σπίτι, ρίχνοντας όλο το βάρος στη βελτίωση της διδασκαλίας και στην ενίσχυση της αλληλεπίδρασης μεταξύ δασκάλων και μαθητών στην τάξη. Το πείραμα που διήρκεσε έξι μήνες είχε πολύ θετικά αποτελέσματα. Η απόδοση των μαθητών στην τάξη ήταν πολύ καλύτερη από τις άλλες τάξεις. Το σχολείο στη συνέχεια αποφάσισε να απαγορεύσει την εργασία για όλους τους μαθητές. Ο Σι, μαθητής της δευτέρας τάξης αυτού του σχολείου συνήθως παίζει χόκεϊ επί πάγου μετά το σχολείο. Μετά από δύο ώρες προπόνηση παρακολουθεί τηλεόραση. Πριν πάει στο κρεβάτι, κάποιες φορές διαβάζει μερικές ιστορίες που του συνιστά ο δάσκαλός του. Όπως ο Σι, και άλλοι μαθητές στο σχολείο έχουν περισσότερο χρόνο για να αναπτύξουν τα δικά τους χόμπι, αντί να παλεύουν με τις σχολικές εργασίες. Ενίοτε οι δάσκαλοι αναθέτουν αποστολές στους μαθητές τους, όπως να πηγαίνουν για ψώνια στο σούπερ μάρκετ, ή να φωτογραφίζουν κάποια αντικείμενα.
Επιπλέον, υποχρεωτικά μαθήματα όπως η ρομποτική, η μουσική και η ψηφιακή ζωγραφική, καθώς και πάνω από 60 προαιρετικές λέσχες που αφορούν την επιστήμη, την ανάγνωση και τον αθλητισμό, μπορούν να βελτιώσουν περαιτέρω τη ζωή των μαθητών.