Άκρως αντιπαραγωγική κρίνεται από Αυστραλούς επιστήμονες η πολλή δουλειά στο σπίτι για τους μαθητές. Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι όχι μόνο δεν τους βοηθά να μάθουν περισσότερα, αλλά δρα αρνητικά και στις επιδόσεις τους.
Η επιστημονική ομάδα από το πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα συγκρίνοντας τον όγκο της εργασίας που κουβαλούν από το σχολείο στο σπίτι οι μαθητές, με τις σχολικές τους επιδόσεις.
Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό ψυχολόγο Ρίτσαρντ Ουόλκερ στις χώρες του ΟΟΣΑ, όπου το εκπαιδευτικό σύστημα φορτώνει τα παιδιά με πολλή δουλειά, οι επιδόσεις τους ήταν χαμηλότερες στο τεστ διεθνούς αξιολόγησης PISA, σε σχέση με τους συμμαθητές τους που δεν έχουν τόσο φόρτο εργασίας.
Οι Αυστραλοί ερευνητές χαρακτηρίζουν επιζήμια την υποχρέωση της πολύωρης καθημερινής μελέτης στο σπίτι, αντιπροτείνοντας 1-2 ώρες μελέτης την εβδομάδα στις πρώτες τάξεις του δημοτικού και σταδιακή αύξηση στις τελευταίες.
Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξε και ομάδα ερευνητών από το πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, ενώ συνάδελφοί τους από το πανεπιστήμιο του Ντιουκ συστήνουν η μελέτη στο σπίτι να μην ξεπερνάει τα 15 λεπτά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, για να αυξάνεται 10 λεπτά το χρόνο τα επόμενα έτη.
Ο χρόνος, πάντως, που θα κερδίσουν οι μαθητές αν απαλλαγούν από τη μελέτη στο σπίτι δεν πρέπει να παραχωρηθεί στην τηλεόραση ή τα βιντεοπαιχνίδια. Οι ειδικοί υπενθυμίζουν ότι δραστηριότητες όπως η μουσική ή ο αθλητισμός έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη, διανοητική και σωματική, των μαθητών.