Μεγάλη αύξηση εμφανίζει η προώθηση αλκοόλ από τις εταιρίες ποτών στις κινηματογραφικές ταινίες του Χόλιγουντ σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στα φιλμ που είναι κατάλληλα για παιδιά, πράγμα που οι επιστήμονες θεωρούν ανησυχητικό.
Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Κολλεγίου Ντάρτμουθ του Νιου Χαμσάιρ, με επικεφαλής τον καθηγητή παιδιατρικής Τζέιμς Σάρτζεντ, έκαναν τη ανακοίνωση σε συνέδριο των Αμερικανικών Εταιρειών Παιδιατρικής στο Σαν Φρανσίσκο, την οποία επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Τα παιδιά και οι νέοι εκλαμβάνουν τους πρωταγωνιστές των ταινιών ως πρότυπα. Για τις εταιρείες των αλκοουλούχων ποτών, όταν ένας αγαπημένος σταρ χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη μάρκα αλκοόλ, αυτή θα συνδεθεί με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που οι νέοι θαυμάζουν στο είδωλό τους. Να γιατί δεν αποτελεί έκπληξη ότι το αλκοόλ διαφημίζεται τόσο πολύ μέσω των ταινιών και γιατί αυτές ακριβώς τις μάρκες προτιμούν να πίνουν οι νέοι» δήλωσε ο Σάρτζεντ.
Οι ερευνητές μελέτησαν τις 100 ταινίες με τα μεγαλύτερα ετήσια έσοδα της τελευταίας εικοσαετίας. Διαπιστώθηκε ότι το κινηματογραφικό μάρκετινγκ του αλκοόλ έχει αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό 5%, ενώ η συνολική αύξηση φθάνει το 92% κατά την περίοδο 1996-2015.
Η χρήση αλκοόλ προβάλλεται σχεδόν σε εννέα ταινίες στις δέκα (ποσοστό 87%), ενώ οι ηθοποιοί εμφανίζονται να πίνουν αλκοόλ στο 85% των ταινιών που είναι κατάλληλες για παιδιά.
Συγκεκριμένες μάρκες προωθούνται τεχνηέντως σχεδόν στις μισές ταινίες (44%), με τρεις μάρκες (Budweiser, Miller, Heineken) να αποτελούν το ένα τρίτο του συνόλου (33%). Η Budweiser εμφανίζεται στο 15% των ταινιών που είναι κατάλληλες για παιδιά.
«Η αυξανόμενη κάθε χρόνο έκθεση στο αλκοόλ μέσω των ταινιών είναι ανησυχητική, επειδή έχει κατ’ επανάληψη δειχθεί ότι σχετίζεται με αυξημένη μελλοντική κατανάλωση αλκοόλ αλλά και με υψηλότερα ποσοστά αλκοολισμού», δήλωσε η ερευνήτρια Σαμάνθα Κούκιερ και επεσήμανε ότι το ζήτημα πρέπει να ληγθεί πιο σοβαρά υπόψη από τις αρμόδιες Αρχές.