Στα 9 του χρόνια ο William Maillis μοιάζει με κάθε συνομήλικό του αγόρι, παίζει video games, του αρέσουν τα σπορ και να περνά χρόνο με τους φίλους του. Σε ακαδημαϊκό επίπεδο ωστόσο ο William δεν έχει καμία σχέση με τους συνομήλικούς του. Τον Μάιο τελείωσε το σχολείο και φοιτά ήδη στο κολέγιο αναπτύσσοντας τις δικές του θεωρίες για τη δημιουργία του κόσμου.
Σύμφωνα με το People, το αγόρι από το Penn Township της Πενσιλβάνια είναι μεταξύ των νεαρότερων ατόμων που γράφτηκαν στο κολέγιο. Παρακολουθεί μαθήματα στο κοινοτικό κολέγιο του Allegheny County και του χρόνου θέλει να μεταπηδήσει στο Carnegie Mellon του Πίτσμπουργκ, σύμφωνα με τον πατέρα του, τον ελληνορθόδοξο ιερέα Peter Maillis.
«Δεν με πειράζει που είμαι μακράν ο μικρότερος στην τάξη, το έχω πια συνηθίσει», λέει ο 9χρονος που θέλει να σπουδάσει φυσική και χημεία, να κάνει διδακτορικό και να ασχοληθεί με την αστροφυσική.
«Θέλω να αποδείξω σε όλους πως ο Θεός υπάρχει» αναδεικνύοντας πως μόνο μια εξωτερική δύναμη θα μπορούσε να δημιουργήσει τον κόσμο, προσθέτει.
«Ο William ήταν για μας μια έκπληξη, ύστερα από 17 χρόνια», λέει ο πατέρας του καθώς το ζευγάρι έχει άλλα δύο παιδιά 29 και 26 ετών. Συνειδητοποίησε πως το αγόρι ξεχώριζε όταν άρχισε να αναγνωρίζει τους αριθμούς σε ηλικία έξι μηνών και να μιλά με ολοκληρωμένες προτάσεις σε ηλικία 7 μηνών. Στους 21 μήνες του έκανε πρόσθεση, στα 2 του χρόνια πολλαπλασιασμό, ανάγνωση και γραφή, στα 4 άλγεβρα, νοηματική γλώσσα και ανάγνωση στα ελληνικά. Γεωμετρία στα 5 και τριγωνομετρία στα 7.
Πέρσι τελείωσε την Τρίτη τάξη και παρακολουθούσε παράλληλα την Τετάρτη και πανεπιστημιακά μαθήματα και φέτος γράφτηκε κανονικά στο πανεπιστήμιο, σύμφωνα με τον μπαμπά του. Τον είχαν ωστόσο απορρίψει από το… νηπιαγωγείο, σε ηλικία 4 ετών, επειδή δεν τα κατάφερε σε μια εξέταση για την εισαγωγή του. Δεν αναγνώρισε το γκρι ως χρώμα ούτε το θερμόμετρο (δεν χρησιμοποιούμε τέτοιο θερμόμετρο εμείς αλλά αυτό που μπαίνει στο αυτί, εξηγεί ο μπαμπάς του).
Ο Maillis συμβουλεύτηκε ψυχολόγο που ασχολείται με τα παιδιά υψηλής ευφυίας και τον χαρακτήρισε «γνήσια ιδιοφυΐα» μετά τα τεστ IQ. Τότε το σχολείο επανεξέτασε την περίπτωσή του και τον δέχθηκε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο William αποφασίζει ποια είναι τα ενδιαφέροντά του και ποια μαθήματα θέλει να παρακολουθήσει. «Εμείς συμφωνούμε με όλα, δεν τον πιέζουμε για τίποτα», λέει χαρακτηριστικά και τονίζει πως ο γιος του παραμένει ένα προσγειωμένο παιδί. «Θέλω να εκτιμήσει το χάρισμα που έχει και νομίζω πως το κάνει» καταλήγει, «του λέω ‘ο Θεός σου έδωσε ένα δώρο. Το χειρότερο που μπορείς να κάνεις είναι να το απορρίψεις και να μην το χρησιμοποιήσεις για να κάνεις τον κόσμο καλύτερο».