Το εξώφυλλο του αμερικανικού περιοδικού Time κοσμεί η Barbie, η διαχρονικά αγαπημένη κούκλα των κοριτσιών όλου του κόσμου. Για πρώτη φορά, μετά από 56 χρόνια, η Barbie είναι διαφορετική αφού απέκτησε… καμπύλες!
Από τότε που «πλάστηκε», τον Μάρτιο του 1959, η Barbie δεν άλλαξε ποτέ παρουσιαστικό, δεν ξέφυγε ποτέ από τις άριστες αναλογίες της, οι οποίες, με πρώτο το ύψος, δεν ανταποκρίνονταν σε αυτές καμίας γυναίκας πάνω στη Γη.
Τώρα με τη νέα σειρά των Barbie Fashionistas ξεκινάει μια νέα εποχή. Εκτός από την κλασική Barbie, την ιστορική κούκλα που επινόησε η Αμερικανίδα Ρουθ Χάντλερ -η συνιδρύτρια της Mattel μαζί με τον σύζυγό της Έλιοτ- κυκλοφορούν πλέον άλλες τρεις που αν και φέρουν το ίδιο όνομα, είναι διαφορετικές, με την Barbie με τα μεγαλύτερα «πιασίματα» να κερδίζει τις εντυπώσεις και δικαιωματικά τον τίτλο της πιο ξεχωριστής.
Η ανατρεπτική αυτή αλλαγή στον τρόπο που παρουσιάζεται το γυναικείο σώμα έγινε χθες πρωτοσέλιδο στο περιοδικό Time.
«Η Barbie είναι η αντανάκλαση του κόσμου που βλέπουν γύρω τους τα μικρά κορίτσια. Η ικανότητά της να αλλάζει παράλληλα με τον χρόνο, παραμένοντας ταυτοχρόνως πιστή στο πνεύμα της, συμβάλλει τα μέγιστα στην καθιέρωσή της ως την πρώτη στην μόδα κούκλα στον κόσμο», εξήγησε ο Ρίτσαρντ Ντίκσον, διευθύνων σύμβουλος της Mattel, σε ανακοίνωσή του.
«Πιστεύουμε ότι έχουμε ευθύνη απέναντι στα κορίτσια και τους γονείς τους να δώσουμε μια πιο ευρεία αντανάκλαση της ομορφιάς», σημείωσε παράλληλα η αντιπρόεδρος και γενική διευθύντρια της Barbie Έβελιν Ματζόκο.
Η Mattel δεν είναι η πρώτη εταιρεία με κούκλες που σπάει τους κανόνες όσον αφορά την ιδανική γυναίκα. Στα τέλη του 2014 ο νεαρός γραφίστας από το Πίτσμπουργκ, ο Νίκολαϊ Λαμ, διέθεσε στην αγορά την Lammily, μια κούκλα «με κλασικές διαστάσεις ανθρώπινου σώματος». Επίσης το 2002 ο κατασκευαστής κούκλων Tonner Doll έπλασε την κούκλα Emme κατ’ εικόνα της Αμερικανίδας μοντέλου με το ίδιο όνομα, η οποία φοράει ρούχα μεγέθους Νο46.
Μια έρευνα που είχαν κάνει σε κορίτσια ηλικίας 5 ως 8 ετών τρεις Βρετανοί ειδικοί, οι οποίοι δημοσιοποίησαν τα αποτελέσματά της τον Σεπτέμβριο του 2006, έδειξε ότι αυτά που έπαιζαν με Barbie είχαν μια λιγότερο θετική άποψη για το παρουσιαστικό τους από τα άλλα.
Αυτά φιλοδοξούσαν να αποκτήσουν ένα πιο λεπτό σώμα απ’ό,τι τα άλλα κορίτσια που δεν είχαν δει ποτέ τους Barbie. Η αλλαγή αυτή της κούκλας-μύθου έγινε δεκτή με εκατοντάδες ενθουσιώδη μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η Mattel έχει ήδη κάνει πολλές προσπάθειες να ανοίξει τον κόσμο της Barbie στο διαφορετικό, χωρίς ωστόσο να έχει προχωρήσει ως τώρα σε τόσο μεγάλες αλλαγές. Το 1980 είχε κυκλοφορήσει η Black Barbie, μαύρη με μαλλί άφρο.
Οι νέες Barbie Fashionistas κυκλοφορούν εξάλλου και σε 7 διαφορετικούς τόνους του χρώματος του δέρματος.