Λίγο πριν βιάσει το 12χρονο κορίτσι, ο μαχητής του Ισλαμικού Κράτους αφιέρωσε λίγο χρόνο στο να της εξηγήσει πως αυτό που θα της έκανε δεν ήταν αμαρτία, Ήταν ένα μικρό κορίτσι που πίστευε σε άλλη θρησκεία από το Ισλάμ και το Κοράνι, είπε, όχι μόνο του έδινε το δικαίωμα να τη βιάσει αλλά συγχωρούσε και ενθάρρυνε την πράξη του. Της έδεσε τα χέρια και τη φίμωσε. Γονάτισε δίπλα στο κρεβάτι και προσευχήθηκε πριν βρεθεί πάνω της. Όταν τελείωσε, γονάτισε ξανά για να προσευχηθεί, «ωραιοποιώντας» τον βιασμό με πράξεις θρησκευτικής αφοσίωσης. «Του έλεγα συνέχεια πως πονάω, τον παρακαλούσα να σταματήσει», περιγράφει το μικροσκοπικό κορίτσι. «Μου είπε πως σύμφωνα με το Ισλάμ του επιτρεπόταν να βιάσει μια άπιστη. Πως με τον βιασμό μου έφτανε πιο κοντά στο Θεό», αφηγείται η 12χρονη σε συνέντευξή της στους New York Times από τον καταυλισμό προσφύγων όπου βρέθηκε με την οικογένειά τους αφότου απέδρασε ύστερα από 11 μήνες αιχμαλωσίας. Ο συστηματικός βιασμός γυναικών και κοριτσιών της μειονότητας των Γεζίντι αποτέλεσε «πυρήνα» της ριζοσπαστικής θεολογίας των τζιχαντιστών και εφαρμόστηκε με μέθοδο και σχέδιο. Για τη διακίνηση των γυναικών Γεζίντι φτιάχτηκε ουσιαστικά μια πλήρης υποδομή με δίκτυο αποθηκών όπου τα θύματα κρατούνταν, δωμάτια όπου οι ενδιαφερόμενοι τα επιθεωρούν και τα εμπορεύονται και ολόκληρο στόλο λεωφορείων με τα οποία μεταφέρονται. Το 2014 απήχθησαν 5.270 Γεζίντι. Για να «διαχειριστεί» τους αριθμούς αυτούς το Ισλαμικό Κράτος ανέπτυξε πλήρεις γραφειοκρατικές διαδικασίες σεξουαλικής σκλαβιάς, συμπεριλαμβανομένων συμβολαίων επικυρωμένων από τα ισλαμικά δικαστήρια του ISIS. Η πρακτική αυτή χρησιμοποιήθηκε και ως «εργαλείο» στρατολόγησης ανδρών από τις βαθιά συντηρητικές μουσουλμανικές κοινωνίες όπου το σεξ είναι ταμπού και τα ραντεβού απαγορεύονται. Επανειλημμένως, οι ηγέτες του ISIS εστίαζαν σε απομονωμένα και επιλεγμένα αποσπάσματα από το Κοράνι και άλλα ιερά βιβλία όχι μόνο για να δικαιολογήσουν τη βία αλλά και για να ερμηνεύσουν κάθε σεξουαλική επίθεση πνευματικά επωφελή. «Κάθε φορά που ερχόταν να με βιάσει, προσευχόταν», περιγράφει η 15χρονη F. Που αιχμαλωτίστηκε στο βουνό Sinjar και πουλήθηκε σε έναν 20χρονο μαθητή. «Μου έλεγε πως είναι ‘ibadah’», περιγράφει, όρος που σημαίνει στις ισλαμικές γραφές «προσκύνημα». «Μου έλεγε πως ο βιασμός μου είναι η προσευχή του στο Θεό. Του έλεγα πως αυτό που μου κάνει είναι λάθος και πως δεν θα τον φέρει πιο κοντά στο θεό. Μου έλεγε πως επιτρέπεται, είναι halal». Η συστηματική σεξουαλική σκλαβιά στην οποία δραστηριοποιήθηκε το ISIS άρχισε τον Αύγουστο του 2014 όταν οι μαχητές του εισέβαλαν στα νότια του βουνού Sinjar στο Ιράκ, όπου ζουν οι Γεζίντι, μειονότητα που αντιπροσωπεύει μόλις το 1,5% του πληθυσμού της χώρας. Σύμφωνα με μαρτυρίες επιζώντων, οι άνδρες χωρίστηκαν από τις γυναίκες από την πρώτη στιγμή. Η ηλικία των αγοριών κρίθηκε από την… τριχοφυΐα τους, που τους έστελνε μαζί με τους ενήλικους. Σε κάθε χωριό τους μετέφεραν σε κοντινές εκτάσεις όπου τους εξανάγκαζαν να ξαπλώσουν στο χώμα και τους πυροβολούσαν… Οι γυναίκες και τα κορίτσια επιβιβάστηκαν σε ανοιχτά φορτηγά. «Η επίθεση αφορούσε και τη σεξουαλική κατάκτηση εκτός από την εδαφική επέκταση», λέει στην εφημερίδα ο Matthew Barber, ειδικός των Γεζίντι στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο. Η 15χρονη F. περιγράφει πώς το αυτοκίνητο της οικογένειάς της χάλασε ενώ επιχειρούσαν να διαφύγουν και βρέθηκαν αμέσως περικυκλωμένοι από βαριά οπλισμένους μαχητές του Ισλαμικού Κράτους. «Χώρισαν τους άνδρες από τις γυναίκες. Η μητέρα μου, οι αδελφές μου κι εγώ μεταφερθήκαμε σε άλλη πόλη, εκεί μας χώρισαν και από τη μαμά μου. Τα νεαρά ανύπαντρα κορίτσια στριμώχτηκαν σε λεωφορεία, το ένα πάνω στο άλλο». Τα λεωφορεία ήταν λευκά και έγραφαν «Χατζ». Ήταν τα κυβερνητικά λεωφορεία που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά προσκυνητών στη Μέκκα! Τα παράθυρά τους ήταν κλεισμένα με κουρτίνες που είχαν προσθέσει οι μαχητές για να μην φαίνονται οι επιβάτες τους- επειδή ήταν κορίτσια ή γυναίκες που δεν φορούσαν μαντίλα. Τα κορίτσια μεταφέρθηκαν στη Μοσούλη και συγκεκριμένα σε χώρο δεξιώσεων. Τα κρατούσαν σε απομόνωση για μέρες ή και για μήνες. Μετά τα στοίβαζαν και πάλι στα ίδια λεωφορεία για να τα στείλουν στη Συρία ή άλλες περιοχές του Ιράκ όπου τις πουλούσαν για σεξ. «Ήταν 100% προσχεδισμένο», λέει ο Khider Domle, ακτιβιστής των Γεζίντι, «μίλησα με την πρώτη οικογένεια που έφτασε εκεί, ο χώρος είχε ήδη ετοιμαστεί για τις γυναίκες. Είχαν στρώματα, πιάτα, τροφή και νερό για εκατοντάδες». Εκεί, όπως και σε άλλα σημεία συγκέντρωσης γυναικών- σκλάβων, οι μαχητές έκαναν πρώτα «απογραφή». Τα κορίτσια που γλίτωσαν περιγράφουν πώς οι μαχητές τους ζητούσαν να σηκωθούν όρθιες, να πουν τα ονόματά τους, αν ήταν παντρεμένες κι αν είχαν παιδιά. Με άλλα 24 κορίτσια η F. μεταφέρθηκε σε στρατιωτική βάση στο Ιράκ όπου άκουσε για πρώτη φορά της λέξη «sabaya». «Δεν ήξερα τι σήμαινε. Αργότερα μας εξήγησαν πως σήμαινε σκλάβα», εξηγεί. Η διακίνηση γυναικών των μαχητών φαίνεται να αφορά μόνο γυναίκες Γεζίντι. Σύμφωνα με τον κ. Barber, αυτό συμβαίνει επειδή θεωρούν τους Γεζίντι πολυθεϊστές, με προφορική παράδοση παρά με γραπτά κείμενα. Στα μάτια του Ισλαμικού Κράτους αυτό τους κάνει τους χειρότερους άπιστους, ακόμα χειρότερους κι από τους Χριστιανούς ή τους Εβραίους. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως οι Γεζίντι δεν είχαν καν το δικαίωμα να εξαγοράσουν την ελευθερία τους όπως οι Χριστιανοί και οι Εβραίοι. Τα πιο νεαρά και πιο όμορφα κορίτσια αγοράζονταν μόλις τις πρώτες εβδομάδες μετά την αιχμαλωσία τους. Οι μεγαλύτερες γυναίκες περιγράφουν πώς τις μετέφεραν από μέρος σε μέρος μέχρι να βρεθεί γι’ αυτές ενδιαφερόμενος αγοραστής… Ορισμένες τις αγόραζαν… μαζικά. Οι αγοραστές τους τις φωτογράφιζαν και τους έδιναν αριθμούς για να τις προωθήσουν σε πιθανούς νέους αγοραστές… «Μας έβαλαν σε ένα κτήριο και μας είπαν πως είχαν φέρει σε ‘αγορά Sabaya’», περιγράφει η 19χρονη Ι. Όταν έφταναν οι αγοραστές μετέφεραν τα κορίτσια ένα- ένα σε ξεχωριστό δωμάτιο. «Μας φώναζαν με το όνομά μας. Πριν μπούμε μας έβγαζαν οτιδήποτε θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για να καλυφθούμε. Εμένα με σήκωσαν τέσσερις φορές, με έβαλαν να περιστρέφομαι». Οι ερωτήσεις τους ήταν πολύ προσωπικές και αφορούσαν ακόμα και την ακριβή ημερομηνία της τελευταίες περιόδου. Ο λόγος ήταν πως ο νόμος της Σαρία δεν επιτρέπει στον άνδρα να έρθει σε σεξουαλική επαφή με τη «σκλάβα» του αν εκείνη εγκυμονεί. Μέσα στην τραγωδία υπήρξαν και οι «τυχερές» που αφήνονταν ελεύθερες. Το καθεστώς της σκλαβιάς ήταν αποτυπωμένο σε συμβόλαιο και οι μαχητές μπορούσαν να τους χαρίσουν την ελευθερία τους- με την υπόσχεση επουράνιας ανταμοιβής. Μία 25χρονη περιέγραψε πως μια μέρα ο «ιδιοκτήτης» της της παρέδωσε το συμβόλαιο της ελευθερίας της λέγοντάς της πως είχε ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του ως βομβιστής αυτοκτονίας και σκόπευε να ανατιναχτεί, οπότε την άφηνε ελεύθερη. Το συμβόλαιο ήταν μάλιστα υπογεγραμμένο από τον δικαστή της επαρχίας του Ισλαμικού Κράτους. Σύμφωνα με το ISIS, επιτρέπεται και το σεξ με χριστιανές και εβραίες που αιχμαλωτίζονται στον πόλεμο- ουσιαστικά η μοναδική απαγόρευση αφορά την περίοδο της εγκυμοσύνης. Πέραν αυτής δεν υπάρχει καμία. Ο βιασμός παιδιών θεωρείται αποδεκτός. Μια 34χρονη γυναίκα που είχε αγοραστεί και βιαστεί επανειλημμένως από έναν Σαουδάραβα μαχητή στη Συρία αφηγήθηκε την τραγωδία της συν- κρατούμενής της που ήταν μόλις 12 χρονών και υφίστατο βιασμούς επί μέρες παρότι αιμορραγούσε βαριά. «Της κατέστρεψε το σώμα, είχε πάθει μια σοβαρή λοίμωξη. Εκείνος όλο ερχόταν και με ρωτούσε ‘γιατί μυρίζει τόσο άσχημα;’ Κι εγώ του έλεγε, έχει πάθει εσωτερική λοίμωξη, πρέπει να τη φροντίσεις», περιγράφει. Εκείνος ωστόσο συνέχιζε να βιάζει το παιδί- πάντα προσευχόμενος πριν και μετά! «Του είπα: είναι μόνο ένα κοριτσάκι», αφηγείται η γυναίκα, «μου απάντησε: ‘όχι, δεν είναι ένα κοριτσάκι. Είναι σκλάβα. Και ξέρει ακριβώς πώς να κάνει σεξ. Και το να κάνω εγώ σεξ μαζί της ευχαριστεί τον Θεό»…