Τρεις ημέρες μετά το σεισμό και το φονικό τσουνάμι στην Ιαπωνία αρκετοί μεγάλοι όμιλοι όπως η Apple, το Google, το Facebook και το Twitter προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν δωρεές στους πληγέντες από τη φυσική καταστροφή.
Ο Eρυθρός Σταυρός χρησιμοποιεί το Facebook για την εκστρατεία του υπέρ της συγκέντρωσης δωρεών που αρχικά είχε θέσει ως στόχο το ποσό των 25.000 δολαρίων (18.000 ευρώ). Ωστόσο οι δωρεές ξεπέρασαν ήδη το στόχο φθάνοντας τα 50.000 δολάρια από 1.300 δωρητές. Ο στόχος ανήλθε κατόπιν στα 75.000 δολάρια.
Ο αμερικανικός όμιλος Apple από την πλευρά του δημιούργησε μια επιλογή στην υπηρεσία του iTunes που επιτρέπει στους συνδρομητές να καταβάλουν από 5 έως 200 δολάρια στον αμερικανικό Ερυθρό Σταυρό με ένα απλό κλικ.
Από την πλευρά του το Twitter ανανεώνει τακτικά τις πληροφορίες και τις συνδέσεις με ανθρωπιστικούς ιστότοπους. «Στο Twitter πιστεύουμε ότι είναι καθήκον μας να κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να βοηθήσουμε όσους το χρειάζονται αυτή τη δύσκολη ώρα», διαβάζει κανείς στον ιστότοπο.
Οι παίκτες του διαδικτύου δεν μένουν αδρανείς. Η εταιρία Zynga, με ειδικότητα στα παιχνίδια στο Facebook, ελπίζει να συγκεντρώσει δύο εκατομμύρια δολάρια για το ιαπωνικό Ταμείο έκτακτης βοήθειας για τα παιδιά. Η Zynga καλεί τους χρήστες της να αγοράσουν εικονικά προϊόντα σε ορισμένα από τα παιχνίδια της όπως τα Cityville, FrontierVille, FarmVille. Τα παιχνίδια της Zynga προσελκύουν τουλάχιστον 275 εκατομμύρια παίκτες το μήνα στο Facebook, σύμφωνα με τον αμερικανικό Τύπο. Η εταιρία συγκέντρωσε τα τελευταία χρόνια εκατομμύρια δολάρια μέσω παρόμοιων εκστρατειών, κυρίως υπέρ των πληγέντων στην Αϊτή.
Το Google έθεσε σε λειτουργία την υπηρεσία αναζήτησης προσώπων που φέρονται ως αγνοούμενα ή πληγέντα και προσφέρει επίσης χρήσιμες πληροφορίες. Σήμερα στις 8:30 ώρα Ελλάδας σχεδόν 140.000 μηνύματα είχαν αφεθεί από χρήστες που δεν είχαν νέα από φίλους ή μέλη της οικογένειάς τους.
«Έχω λόγους να σκέφτομαι ότι το πρόσωπο αυτό εξαφανίστηκε», γράφει ένας χρήστης που αναζητεί μια γυναίκα που ονομάζεται Κιμίκο Σάτο.
Άλλα μηνύματα έχουν ακόμη πιο δραματικό περιεχόμενο. Ένας χρήστης για παράδειγμα άφησε μήνυμα για κάποια Ναταλία που αναζητούν συγγενείς της: «κάποιος πληροφορήθηκε ότι το πρόσωπο αυτό είναι νεκρό».
Twitter (στα ιαπωνικά και στα αγγλικά): blog.twitter.jp/2011/03/blog-post_12.html
Ερυθρός Σταυρός στο Facebook: http://www.causes.com/campaigns/154523
Google: www.google.com/crisisresponse/japanquake2011.html
Google (αναζήτηση προσώπων): http://japan.person-finder.appspot.com/
Ιστότοπος Mashable: mashable.com/2011/03/13/japan-earthquake-tsunami-help-donate