Ένας πελάτης της Citigroup έγινε ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη για 90 λεπτά, καθώς η τράπεζα από λάθος πίστωσε στον λογαριασμό του το ποσό των 81 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Μάλιστα, δύο έλεγχοι που προηγήθηκαν της τελικής έγκρισης, δεν εντόπισαν το πρόβλημα.
Το περιστατικό έγινε τον περασμένο Απρίλιο και μόλις αποκαλύφθηκε από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα. Σύμφωνα με όσα υποστήριξε η τράπεζα, έπρεπε να πιστωθούν 280 δολάρια σε έναν λογαριασμό πελάτη της. Εντούτοις, ένας υπάλληλος έβαλε το ποσό των 81 τρισεκατομμυρίων και δεν το αντιλήφθηκε, ούτε στον επανέλεγχο που έκανε.
Στη συνέχεια, ένας δεύτερος υπάλληλος έλεγξε τη μεταφορά και έδωσε την τελική έγκριση, αφού δεν εντόπισε κάτι. Τελικά, το λάθος αποκαλύφθηκε 90 λεπτά μετά την έγκριση, από έναν τρίτο υπάλληλο που έκανε τους απαραίτητους ελέγχους ασφαλείας.
«Όλα διορθώθηκαν, χωρίς να αντιμετωπίσει πρόβλημα η τράπεζα ή ο πελάτης» σημείωσε η Citigroup, ισχυριζόμενη ότι «αυτά συμβαίνουν, αν η διαδικασία δεν είναι ψηφιοποιημένη, αλλά χρειάζονται εργαζόμενοι».

Οι «Financial Times» έγραψαν, όμως, ότι αυτό δεν είναι η πρώτη φορά που τυχαίνει στην τράπεζα. Αντιθέτως, το 2024 έγιναν 10 παρόμοια ατυχήματα και 13 το 2023, με βάση τα επίσημα στοιχεία. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ενδεχομένως υπάρχουν ακόμη περισσότερα, αλλά δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, επειδή δεν είναι υποχρεωτική η επίσημη καταγραφή τους.
Ειδικότερα, τα λάθη στη μεταφορά χρημάτων δεν είναι απαραίτητο να αποκαλύπτονται στις ρυθμιστικές αρχές, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ολοκληρωμένα δημόσια δεδομένα σχετικά με το πόσο συχνά συμβαίνουν αυτά τα περιστατικά σε ολόκληρο τον τομέα.
Επιπλέον, πριν από πέντε περίπου χρόνια, η Citigroup πίστωσε -πάλι από λάθος- χρήματα, μόνο που τα πράγματα ήταν πιο σοβαρά. Συγκεκριμένα, έβαλε λανθασμένα 900 εκατομμύρια δολάρια σε πιστωτές που συμμετείχαν σε μια αμφιλεγόμενη μάχη για το χρέος του ομίλου καλλυντικών Revlon.
Εξαιτίας του περιστατικού δήλωσε παραίτηση ο διευθύνων σύμβουλος Michael Corbat και τον διαδέχτηκε η Jane Fraser, με στόχο να διορθώσει την κατάσταση, χωρίς όμως αποτέλεσμα, καθώς έπειτα από λίγο καιρό επιβλήθηκε πρόστιμο 136 εκατομμυρίων δολαρίων για παρόμοια περίπτωση.
Έκτοτε, το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα αντιμετωπίζει ζητήματα αξιοπιστίας, με υψηλόβαθμα στελέχη του τραπεζικού τομέα να ανησυχούν μήπως γίνει ή έρχεται κάτι χειρότερο.
