Ένας άγνωστος μέχρι σήμερα πίνακας του Βίνσεντ βαν Γκογκ, αξίας 15 εκατομμυρίων δολαρίων, εντοπίστηκε σε ένα ξεχασμένο παζάρι-γκαράζ (ανοιχτός χώρος όπου εκτίθενται τα προς πώληση αντικείμενα) στη Μινεσότα και αγοράστηκε για λιγότερα από 50 δολάρια, σύμφωνα με ομάδα ειδικών από τη Νέα Υόρκη.

Το άγνωστο μέχρι πρότινος έργο είναι ένα πορτρέτο με την τεχνική της ελαιογραφίας, το οποίο απεικονίζει έναν ψαρά να καπνίζει την πίπα του και χρονολογείται από το 1889, την ίδια χρονιά που ο Βαν Γκογκ δημιούργησε το αριστούργημά του «Έναστρη Νύχτα», ενώ βρισκόταν σε ψυχιατρική κλινική στη νότια Γαλλία, όπως ανέφερε το ArtNews.com.

Το ιμπρεσιονιστικό αυτό έργο αγοράστηκε πριν από μερικά χρόνια από έναν ανώνυμο συλλέκτη αντικών σε μια πώληση αντικειμένων στη Μινεσότα για λιγότερα από 50 δολάρια και πλέον εκτιμάται πως αξίζει 15 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με μια ομάδα περίπου 20 ειδικών.

«Με εντυπωσίασε αυτό που είδα», δήλωσε ο Μάξγουελ Άντερσον, πρώην επιμελητής του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης, στη Wall Street Journal.

Ο Άντερσον επεσήμανε ότι οι ρυτίδες γύρω από το στόμα του ψαρά παρέπεμπαν στο χαρακτηριστικό ύφος του Βαν Γκογκ, ενώ μια κόκκινη τρίχα, στο χρώμα των μαλλιών του διάσημου ζωγράφου, ήταν ενσωματωμένη στη βαφή του πίνακα.

Για να επιβεβαιωθεί η αυθεντικότητα του έργου, συνεργάστηκε με μια ομάδα συντηρητών, επιστημόνων και ιστορικών, που κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το έργο δημιουργήθηκε από τον Βαν Γκογκ.

Επιπλέον, οι ειδικοί ταυτοποίησαν το κόκκινο χρώμα του πίνακα με μια μάρκα μπογιάς που χρησιμοποιούνταν στη νότια Γαλλία στα τέλη του 19ου αιώνα.

Το έργο απεικονίζει έναν ψαρά με λευκή γενειάδα να επιδιορθώνει τα δίχτυα του δίπλα σε μια ακτή, ενώ στην κάτω δεξιά γωνία είναι γραμμένη η λέξη «Elimar», που πιθανώς αναφέρεται στο όνομα του εικονιζόμενου προσώπου, σύμφωνα με το ArtNews.com.

«Αυτό το συγκινητικό πορτρέτο ενσαρκώνει το επαναλαμβανόμενο θέμα της λύτρωσης στο έργο του Βαν Γκογκ, μια έννοια που συχνά αναλύεται στις επιστολές και την τέχνη του», ανέφερε ο Άντερσον σε δήλωσή του. «Μέσω του Elimar, ο Βαν Γκογκ δημιουργεί μια μορφή πνευματικής αυτοπροσωπογραφίας, επιτρέποντας στους θεατές να τον δουν όπως ήθελε να τον θυμούνται», συμπλήρωσε.

Ωστόσο, το έργο θα πρέπει να λάβει την επίσημη επικύρωση του Μουσείου Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ για να αναγνωριστεί επισήμως ως αυθεντικό.

Όπως αναφέρει η nypost, κατά τη διαδικασία ταυτοποίησης του έργου, μια ομάδα περίπου 20 ειδικών, από τομείς όπως η χημεία, η τέχνη και η νομοθεσία περί διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, συνεργάστηκαν μέσω της ερευνητικής εταιρείας τέχνης LMI Group στη Νέα Υόρκη, η οποία απέκτησε τον πίνακα από τον ανώνυμο συλλέκτη αντικών το 2019.