Ένα διαφημιστικό ημερολόγιο με φωτογραφίες γυναικείων αιδοίων, το οποίο φέρει την υπογραφή του ιταλού φωτογράφου Ολιβιέρο Τοσκάνι, του λεγόμενου βασιλιά της πρόκλησης έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην Ιταλία. Οι φεμινίστριες έχουν αρχίσει ήδη εκστρατεία για να εμποδίσουν την κυκλοφορία του.
Για κάθε μήνα υπάρχει η φωτογραφία ενός διαφορετικού γυναικείου αιδοίου, με την εναλλαγή ξανθών, μελαχροινών ή κόκκινων γυναικείων γεννητικών οργάνων σε γκρο πλαν.
«Θα ήθελα να αφαιρέσω το γκλάμορ από τις παραδοσιακές φωτογραφίες μόδας, όπου οι γυναίκες περπατούν χαζεύοντας με τακούνια στιλέτο, προβάλλοντας τα πολύ έντονα κόκκινα χείλη τους και όπου φαίνονται τα πάντα εκτός από το… γυναικείο αιδοίο, που είναι η πραγματική πηγή της γοητείας» δήλωσε ο φωτογράφος.
Ο Ολιβιέρο Τοσκάνι είναι γνωστός για τις σοκαριστικές διαφημιστικές του εκστρατείες, κυρίως για τον όμιλο Benetton τη δεκαετία του ’90. Αυτή τη φορά προωθεί μέσω των φωτογραφιών αυτών την εικόνα του συνεταιρισμού της Τοσκάνης Vera Pelle, ενός ομίλου βυρσοδεψών, που χρησιμοποιεί φυσικές χρωστικές από φυτά.
Για τον Τοσκάνι, οι φωτογραφίες αυτές αποτελούν ένα σύμβολο της φυσικής ομορφιάς.
«Έχουμε σκανδαλιστεί γιατί το γυναικείο σώμα χρησιμοποιείται για διαφημιστικούς λόγους» δήλωσε η Ρομπέρτα Γκαβάνια, της φεμινιστικής οργάνωσης Artemisia.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο 69χρονος μιλανέζος φωτογράφος βάζει στο στόχαστρο τον κόσμο της μόδας. Το 2007 είχε εξαπολύσει εκστρατεία κατά της ανορεξίας με το μοντέλο Ιζαμπέλ Καρό, μια νεαρή ανορεξική με σκελετωμένο σώμα, η οποία πέθανε το Νοέμβριο.
Ο Τοσκάνι υπερασπίζεται με πάθος την τελευταία του δουλειά: «Υπάρχουν πολλά ημερολόγια με σέξι γυναίκες που δείχνουν τους μηρούς τους. Οι φωτογραφίες μου δεν είναι καθόλου διαβολικές, αιχμαλωτίζουν ένα όμορφο και υγιές μέρος του σώματος» λέει.
Το ημερολόγιο, το οποίο κυκλοφορεί σε 76.000 αντίτυπα, θα διανεμηθεί μαζί με την ιταλική έκδοση του περιοδικού Rolling Stone.