Ίσως ξέρετε τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και τα logo των μεγάλων ονομάτων της μόδας, ξέρετε όμως για την ιστορία των σχεδιαστών τους και από πού ξεκίνησαν την πορεία τους;

Οι κορυφαίοι οίκοι μόδας δεν ντύνουν μόνο την ελίτ, αλλά καθορίζουν τις τάσεις και διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουμε ρούχα και εκφραζόμαστε. Είτε είστε λάτρεις της μόδας είτε απλώς εκτιμάτε την καλλιτεχνική δημιουργία πίσω από τα ρούχα, εδώ θα μάθετε όλες τις λεπτομέρειες για κάποιες από τις εμβληματικές ετικέτες που βρίσκονται στην πρωτοπορία της πολυτέλειας.

1. Chanel

Η Chanel είναι συνώνυμο της διαχρονικής κομψότητας. Ιδρύθηκε από την Gabrielle «Coco» Chanel το 1909 και από τότε έχει γίνει ένα από τα πιο επιδραστικά ονόματα στη βιομηχανία της μόδας. Το ταξίδι της Coco Chanel δεν είναι τίποτα λιγότερο από θρυλικό, όπως άλλωστε είναι και η μάρκα που δημιούργησε.

Η Chanel είχε το μοναδικό ταλέντο να καταλαβαίνει τι χρειαζόταν ο κόσμος και να φτιάχνει τα ανάλογα ρούχα. Τα σχέδιά της παραμένουν μέχρι σήμερα επίκαιρα. Το επαναστατικό μικρό, μαύρο φόρεμα (LBD) αποτελεί το Νο1 ένδυμα στη ντουλάπα κάθε γυναίκας. Κι ας μην ξεχνάμε το άρωμα «Chanel No. 5» που είναι μοναδικό στο είδος του. Η Chanel πίστευε ότι η πολυτέλεια πρέπει να είναι άνετη, αλλιώς δεν είναι πραγματικά πολυτέλεια!

Η μάρκα δεν έπαψε ποτέ να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των premium brands τόσο για ρούχα όσο και για αξεσουάρ. Η αξία της Chanel ανέρχεται στα 7 δισ. δολάρια και ανήκει στα εγγόνια του Pierre Wertheimer, ο οποίος ήταν ο πρώτος επιχειρηματικός συνεργάτης της Coco Chanel.

2. Burberry

Υπάρχει εδώ και πάνω από έναν αιώνα και είναι ίσως η παλαιότερη μάρκα στον κόσμο. Ο Thomas Burberry ξεκίνησε το 1856 στο Basingstoke της Αγγλίας και σιγά-σιγά εξαπλώθηκε παντού. Η χαρακτηριστική μπεζ καμπαρντίνα είναι το πρώτο ρούχο που σκεφτόμαστε όταν λέμε Burberry. Σχεδιάστηκε για τον στρατό κατά τη διάρκεια του Α’ ΠΠ, αλλά στη συνέχεια απέκτησε δημοτικότητα και μεταξύ των απλών πολιτών. Το σχέδιο αποδείχθηκε τόσο δημοφιλές που πλέον θεωρείται κλασικό κομμάτι για οποιαδήποτε γκαρνταρόμπα. Σήμερα, η Burberry έχει εκτιμώμενη αξία 3,4 δισ. δολάρια.

https://www.instagram.com/p/C3cjaUot490/

3. Hermès

Η Hermès ως μάρκα υπάρχει εδώ και πάνω από 200 χρόνια. Ξεκίνησε τον 18ο αιώνα ως εταιρεία κατασκευής δερμάτινων ιμάντων, σελών κ.ά., ενώ άρχισε τη λιανική πώληση όταν ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας ο Charles-Emile Hermès. Τη σκυτάλη πήραν ο Adolphe και ο Emile-Maurice οι οποίοι ασχολήθηκαν με την παραγωγή ρούχων για άνδρες, γυναίκες και παιδιά. Και κάπως έτσι η Hermès έγινε αυτό που είναι σήμερα.

Η Hermès αποτελεί την επιτομή της λιτότητας και της αριστοκρατίας και αυτό αντικατοπτρίζεται σε ό,τι δημιουργεί, είτε μιλάμε για τσάντες, παπούτσια και ρούχα είτε για αρώματα και διακοσμητικά εσωτερικών χώρων. Όπως και πολλές άλλες εταιρείες, η Hermès είχε σκαμπανεβάσματα μέσα στον χρόνο, ωστόσο άντεξε και συνεχίζει να είναι μία περιζήτητη premium μάρκα που εξυπηρετεί την ελίτ. Με έσοδα 5 δισ. δολαρίων, η Hermès έχει διανύσει πολύ δρόμο και αποδεικνύει πως οι αυτοκρατορίες δεν χτίζονται από τη μία μέρα στην άλλη.

4. Prada

Η σημερινή ιδιοκτήτρια της Prada, Miuccia Prada, γεννήθηκε το 1949. Υπήρξε διδακτορική φοιτήτρια στις πολιτικές επιστήμες και πρώην μέλος του κομμουνιστικού κόμματος της Ιταλίας. Ο «θρόνος» της μάρκας πολυτελείας που ίδρυσε ο Mario Prada το 1913, προοριζόταν για τον ξάδερφό της, ωστόσο εκείνος δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον για τη μόδα ή το σχέδιο, και έτσι η Miuccia ανέλαβε τα ηνία το 1978.

Η Prada αρχικά κατασκεύαζε τσάντες και βαλίτσες για την ελίτ της Ιταλίας. Ωστόσο όταν ανέλαβε η Miuccia Prada, μπήκε δυναμικά στην αγορά της ανδρικής και γυναικείας ένδυσης. Έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής όταν λάνσαρε νάιλον τσάντες και σακίδια πλάτης χωρίς μεγάλα λογότυπα, όπως ήταν το σύνηθες μέχρι τότε με τις premium μάρκες. Ο Patricio Bertelli, νυν σύζυγος της Miuccia, βοήθησε την Prada να οδηγηθεί σε διαφορετικές κατευθύνσεις και τελικά να ανοίξει το πρώτο της κατάστημα-ναυαρχίδα το 1986. Η Prada μπήκε στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ και σιγά-σιγά έφτιαξε ένα δίκτυο καταστημάτων σε όλο τον κόσμο. Η αξία της εταιρείας υπολογίζεται σε 2,4 δισ. δολάρια και συνεχίζει να είναι μία από τις πιο περιζήτητες πολυτελείς μάρκες σε όλο τον κόσμο.

5. Gucci

Ο Guccio Gucci ίδρυσε την Gucci τον 19ο αιώνα. Αυτή τη στιγμή θεωρείται η πιο επιτυχημένη ιταλική μάρκα στον κόσμο. Ο Guccio, ο οποίος εργαζόταν σε ξενοδοχείο στο Παρίσι, γοητεύτηκε από τις πολυτελείς δερμάτινες τσάντες που κουβαλούσαν οι πελάτες και οραματίστηκε ένα επιχειρηματικό μοντέλο βασισμένο σ’ αυτή την ιδέα. Επέστρεψε στη γενέτειρά του, τη Φλωρεντία, και ξεκίνησε την Gucci κατά τη διάρκεια του Β’ ΠΠ. Οι γιοι του τον βοήθησαν να επεκτείνει την επιχείρηση στο Μιλάνο, τη Ρώμη και σε όλη την Ιταλία.

Σύντομα, το σύμβολο της Gucci τράβηξε τα βλέμματα και εκτός συνόρων, με τους αστέρες του Χόλιγουντ να φωτογραφίζονται με τις τσάντες της. Η πόρτα στην αγορά των ΗΠΑ είχε ανοίξει, με την Gucci να εγκαινιάζει το πρώτο της κατάστημα στη Νέα Υόρκη το 1956 και να ακολουθούν άλλες μεγάλες πόλεις. Η εταιρεία πέρασε ταραχώδεις στιγμές με τον θάνατο του Gucci και εντέλει τα ηνία ανέλαβε το 1989 η Dawn Mello. Σύμφωνα με το Forbes, η Gucci είναι η 38η πλουσιότερη premium μάρκα στον κόσμο με αξία 12,4 δισεκ. δολάρια και πωλήσεις κοντά στα 5 δισ. δολάρια.

6. Dior

Η μάρκα του Christian Dior, γνωστή ως «Dior», ξεκίνησε το 1946 ως ένα brand που σχεδίαζε ρούχα υψηλής ραπτικής για γυναίκες. Αργότερα, επεκτάθηκε στο «Baby Dior» για παιδιά και στο «Dior Homme» για άνδρες.

Ο Christian Dior ήταν από τους πρώτους που παρουσίασε ολοκληρωμένη συλλογή στην κατοικία του, στην 30 Avenue Montaigne στο Παρίσι. Το 1947 ο Dior άρχισε να δημιουργεί αρώματα με το πρώτο να παίρνει το όνομά του από την αδελφή του, «Miss Dior». Ο Christian Dior σύντομα «χτύπησε» τις αμερικανικές αγορές και επέκτεινε τα προϊόντα του και σε άλλα τμήματα όπως το μακιγιάζ, τα αρώματα, τα αξεσουάρ, ενώ φυσικά παρέμεινε κορυφαίος στα τμήματα των ενδυμάτων και της υψηλής ραπτικής.

Η αξία της μάρκας ανέρχεται στα 43 δισ. δολάρια. Ένας από τους λόγους της επιτυχίας της Dior είναι η εστίασή της στην πρωτοπορία και τη δημιουργικότητα. Η πρωτοποριακή συλλογή «New Look» του Christian Dior το 1947 έφερε επανάσταση στη γυναικεία μόδα και συνέβαλε στην καθιέρωση της μάρκας. Σήμερα, η Dior συνεχίζει να διευρύνει τα όρια της μόδας με τα καινοτόμα σχέδιά της.

7. Dolce & Gabbana

Η Dolce & Gabbana είναι σχετικά νέα σε σχέση με τα υπόλοιπα μεγάλα ονόματα. Ξεκίνησε το 1985 από τους Domenico Dolce και Stefano Gabbana αυξάνοντας σταθερά τη δημοτικότητά της. Αυτό που τους εκτόξευσε ήταν η συνεργασία τους με μια ιαπωνική εταιρεία η οποία εξήγαγε ρούχα στις ΗΠΑ, ανοίγοντας τον δρόμο για την αμερικανική αγορά.

Οι Dolce & Gabbana ξεκίνησαν με συλλογές πλεκτών το 1987, καθώς και δύο ξεχωριστές σειρές εσωρούχων και μαγιό, οι οποίες σημείωσαν επίσης μεγάλη επιτυχία. Τα ρούχα τους είχαν τεράστια απήχηση μεταξύ των ηθοποιών του Χόλιγουντ και το να φοράει κανείς Dolce & Gabbana θεωρούνταν σύμβολο κύρους. Ασχολήθηκαν και με την παραγωγή αρωμάτων, λανσάροντας μερικά από τα καλύτερα αρώματα που κυκλοφορούν σήμερα. Τα έσοδα της Dolce & Gabbana ανέρχονται στα 1,4 δισ. δολάρια.

8. Ralph Lauren

Από τη θητεία του στο στρατό μέχρι να γίνει πωλητής και εντέλει μέλος της λίστας των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου, ο Ralph Lauren είχε πολλές πρωτιές που συνδέθηκαν με το όνομά του. Αμέσως μετά την παραίτησή του από τη δουλειά του στον στρατό, ο Ralph Lauren εντάχθηκε στην Brooks Brothers ως πωλητής. Εκεί ανακάλυψε ένα νέο πάθος, ενώ στη συνέχεια ξεκίνησε να φτιάχνει γραβάτες για άνδρες. Έπεισε τη διοίκηση να τον αφήσει να δημιουργήσει τη δική του σειρά. Τα Bloomingdale’s ενέκριναν το πρώτο του εγχείρημα να σχεδιάσει ανδρική συλλογή και ήταν η πρώτη φορά που παραχώρησαν χώρο για μπουτίκ σχεδιαστή.

Ο Ralph Lauren εγκαινίασε τη δική του εταιρεία του το 1971 με το έμβλημα Polo και λάνσαρε τα μπλουζάκια με γιακά και το λογότυπο κοντά στο στήθος, τα οποία μέχρι σήμερα αποτελούν σήμα κατατεθέν της μάρκας. Ο Lauren άνοιξε και άλλες ετικέτες όπως «Ralph Lauren Black», «Ralph Lauren Polo» κ.λπ. όπου βρίσκουμε αρώματα, αξεσουάρ, ανδρικά και γυναικεία ρούχα και είδη πολυτελείας. Η αξία της εταιρείας ανέρχεται στα 5 δισ. δολάρια.

9. Versace

Ο Gianni Versace ήταν Ιταλός και προερχόταν από οικογένεια σχεδιαστών. Η γνωριμία του με τη μόδα έγινε αρκετά νωρίς, λόγω της μητέρας του που ασχολούνταν με τη ραπτική. Η μόδα και ο σχεδιασμός ρούχων του ήρθαν φυσικά, καθώς ξεκίνησε να εργάζεται για τη μητέρα του αμέσως μετά το σχολείο. Αργότερα μετακόμισε στο Μιλάνο και άρχισε να εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας. Τελικά, ξεκίνησε την εταιρεία «Versace» το 1978 και λάνσαρε την πρώτη του συλλογή ενδυμάτων. Ο Versace συνεργαζόταν πάντα με τον αδελφό και την αδελφή του, οι οποίοι τον βοήθησαν να διευρύνει τους ορίζοντές του.

Ο Versace παρουσίασε την πρώτη του συλλογή υψηλής ραπτικής το 1989 και στη συνέχεια δύο άλλες ετικέτες με τις ονομασίες «Versus» και «Instante». Ήταν επίσης ο πρώτος σχεδιαστής που κατάλαβε τη σημασία της παρουσίασης των συλλογών από stars του Χόλιγουντ ή super models. Με τον καιρό, πέρασε στα αξεσουάρ, τα αρώματα, τα μαγιό κ.λπ. και έχτισε μια αυτοκρατορία χλιδής, αξίας 800 εκ. δολαρίων σε λιγότερο από μια δεκαετία. Ο Versace δολοφονήθηκε το 1997 ακριβώς έξω από το σπίτι του στο South Beach της Φλόριντα. Έκτοτε, τα ηνία της Versace έχει αναλάβει η αδελφή του. Η αξία της εταιρείας φτάνει τα 5,8 δισ. δολάρια.

10. Giorgio Armani

Αν κάποιος φοράει ρούχα του οίκου Giorgio Armani ανήκει στην αφρόκρεμα της κοινωνίας. Ο Armani ίδρυσε την «Giorgio Armani Corporation» το 1978 στο Μιλάνο. Ωστόσο, το ταξίδι του στη μόδα είχε αρχίσει από το 1958, όταν συνεργάστηκε με διάφορες ιταλικές μάρκες σχεδιάζοντας αποκλειστικά ανδρικά ρούχα. Σ’ αυτό το διάστημα, έφτιαξε ένα δίκτυο γνωριμιών που του επέτρεψε να δημουργήσει τη δική του μάρκα. Τώρα, έχει σχεδόν 2.000 καταστήματα στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσμο. Με την πάροδο των χρόνων, η Armani συνέχισε να αυξάνει σταθερά το μερίδιο αγοράς της και με εκτιμώμενη αξία πάνω από 3 δισ. δολάρια δεν υπάρχει επιστροφή.

Πηγή: Stylecraze