Η εγκυμοσύνη αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο μία γυναίκα οδηγός να εμπλακεί σε τροχαίο, ιδίως στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου, σύμφωνα με μια νέα καναδική επιστημονική έρευνα. Στατιστικά, εκτιμάται ότι περίπου μία στις 50 εγκύους θα εμπλακεί σε τροχαίο κάποια στιγμή.

Η μελέτη αποδίδει τον αυξημένο κίνδυνο στα κοινά συμπτώματα της εγκυμοσύνης, όπως αίσθημα κόπωσης, ναυτία, αϋπνία, πόνοι στη μέση και απόσπαση της προσοχής. Όλα αυτά έχουν ως συνέπεια να γίνεται πιο πιθανό ένα ανθρώπινο λάθος κατά την οδήγηση. Πάντως για τις γυναίκες ως πεζούς ή επιβάτες σε αυτοκίνητο, δεν αυξάνεται ο κίνδυνος.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Ντόναλντ Ρεντελμάγιερ του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Τορόντο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό του Καναδικού Ιατρικού Συλλόγου (Canadian Medical Association Journal), ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 507.000 γυναίκες πριν και κατά την εγκυμοσύνη τους. Κατά την τριετία πριν μείνουν έγκυοι, οι γυναίκες είχαν 6.922 τροχαία (κατά μέσο όρο 177 το μήνα), ενώ όσες οδηγούσαν στο δεύτερο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, είχαν 757 τροχαία (252 το μήνα).

Ο κίνδυνος για τροχαίο στο μεσαίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης είναι αυξημένος κατά 42%. Σύμφωνα με τους ερευνητές, πολλά από αυτά τα τροχαία με εγκύους είναι σοβαρά, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή της μητέρας και του παιδιού ή οδηγούν σε μόνιμες αναπηρίες.

«Οι έγκυοι ανησυχούν συχνά για τις αεροπορικές πτήσεις, τις καταδύσεις, τα καυτά μπάνια και άλλα τέτοια θέματα, όμως παραγνωρίζουν τον σοβαρότερο κίνδυνο ενός τροχαίου» δήλωσε ο Ρεντελμάγιερ.

Όπως είπε ο καναδός γιατρός, το «μήνυμα» της μελέτης δεν είναι να μην οδηγεί καθόλου μια έγκυος, αλλά να οδηγεί πιο προσεκτικά, έχοντας επίγνωση των πιθανώς μειωμένων ικανοτήτων της, λόγω της εγκυμοσύνης. Πρακτικά, αυτό σημαίνει, όπως ανέφερε, ότι μια έγκυος πρέπει να οδηγεί πιο αργά, να βγάζει φλας όταν στρίβει ή προσπερνά άλλο όχημα, να μην παραβιάζει τα σήματα στους δρόμους και πάντα να φορά ζώνη.

Οι ερευνητές διευκρίνισαν ότι αν και είναι συγκριτικά αυξημένος ο κίνδυνος τροχαίου κατά την εγκυμοσύνη μιας γυναίκας, σε απόλυτους αριθμούς, παραμένει χαμηλότερος από τον κίνδυνο τροχαίου για έναν συνομήλικο άνδρα.