Φαίνεται απίστευτο, αλλά έχουν ήδη περάσει 70 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του μπικίνι. Παρά τα χρόνια που πέρασαν παραμένει η κατ’ εξοχήν επιλογή των γυναικών για τις εμφανίσεις τους στις παραλίες. Η λέξη – κλειδί για το μπικίνι του 2016 είναι μία. Φαντασία.
Το πρώτο σύγχρονο μπικίνι, σχεδιασμένο από τον γάλλο μηχανικό Λουί Ρεάρ, παρουσιάστηκε στις 5 Ιουλίου του 1946, σε υπαίθρια επίδειξη μόδας στο Παρίσι. Πήρε το όνομά του από την Ατόλη Μπικίνι στα νησιά Μάρσαλ, όπου λίγες ημέρες πριν έγιναν οι πρώτες δοκιμές ατομικής βόμβας, με τις εκρήξεις των οποίων παρομοιάστηκε η έκρηξη ενθουσιασμού που προκλήθηκε στον ανδρικό πληθυσμό από τη δημιουργία του νέου μαγιό.
Και μπορεί στην αρχή να μην φαινόταν σωστή η επιλογή της ονομασίας με το πέρασμα των χρόνων όμως επιβεβαιώθηκε, αφού το μπικίνι επέδρασε καταλυτικά στον τρόπο ντυσίματος των γυναικών σε όλο τον κόσμο και όλες τις εποχές, αλλάζοντας μια για πάντα την εμφάνιση των γυναικών στις παραλίες.
Στην ουσία, ο Ρεάρ τελειοποίησε τη δημιουργία ενός άλλου σχεδιαστή, του Ζακ Εν, ο οποίος είχε παρουσιάσει το δικό του μπικίνι δύο μήνες νωρίτερα. Το είχε ονομάσει «άτομο», υποδηλώνοντας το μικροσκοπικό του μέγεθος. Ο Ρεάρ το έκανε ακόμη μικρότερο, αλλά το πρόβλημά του ήταν ότι δεν έβρισκε κανένα μοντέλο που να τολμά να το φορέσει στην επίδειξη. Τη λύση έδωσε τελικά η Μισελίν Μπερναρντινί, μία αισθησιακή χορεύτρια που εργαζόταν στο Καζίνο του Παρισιού.
Χρειάστηκαν δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια μέχρι το μπικίνι να γίνει αποδεκτό στις ΗΠΑ. Μάλιστα, το 1951 η χρήση του απαγορεύτηκε στον διεθνή διαγωνισμό ομορφιάς για την ανάδειξη της Μις Υφηλίου. Ωστόσο, το μπικίνι της Μπριζίτ Μπαρντό στην ταινία του 1957 «Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα» δημιούργησε μια νέα τάση στην αγορά των μαγιό, που «απογειώθηκε» το 1960, μετά την ποπ επιτυχία του Μπράιαν Χίλαντ «Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini».
Το μπικίνι πέρασε από… σαράντα κύματα πότε πιο συντηρητικό και άλλοτε πιο τολμηρό μέχρι που φτάσαμε στην δεκαετία του 1980, οπότε έκαναν την εμφάνισή τους τα πρώτα string, αποτελούμενα από λεπτές λωρίδες υφάσματος ή δέρματος.
Αλλά μιλώντας για τις τάσεις, το «DModa» της εφημερίδας «La Repubblica», αναφέρει ότι σύμφωνα με έρευνα που ανατέθηκε σε μία από της μεγαλύτερης πλατφόρμες πωλήσεων, τη «Vente-Privee», οι προτιμήσεις των γυναικών όσον αφορά τα υφάσματα και τα σχέδια των μαγιό για το 2016 έχουν ως εξής: Το 62% επιλέγουν μαγιό με φλοράλ μοτίβα, ακολουθούν με 24% τα μαγιό με τα κεντήματα και τα πλεκτά μαγιό, το 12% επιλέγει μαγιό με ύφασμα ντένιμ, ενώ ένα 2% επιλέγει άνιμαλ πριντ μαγιό.