Πριν το Amazon γίνει ο μεγαλύτερος ιστότοπος διαδικτυακών αγορών στον κόσμο, υπήρχαν αρκετές διαφορετικές υποψηφιότητες που έπεσαν στο τραπέζι του Τζεφ Μπέζος για την ονομασία της τότε εταιρείας πώλησης βιβλίων. Και αν πληκτρολογήσετε μερικά από αυτά τα ονόματα, θα εκπλαγείτε από το γεγονός ότι θα σας οδηγήσουν στην αρχική σελίδα του Amazon!
Αν και σήμερα φαίνεται αρκετά δύσκολο να σκεφτούμε το ηλεκτρονικό εμπόριο χωρίς το Amazon, το amazon.com δεν υπήρχε σχεδόν ποτέ -ή τουλάχιστον με αυτό το όνομα. Στην αρχή, ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, έδωσε στην εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου του το όνομα Cadabra Inc. Στην ουσία πρόκειται για αναπροσαρμογή του «abracadabra» με σκοπό να δείξει πόσο μαγικές ήταν οι online αγορές. Αλλά αφού ένας δικηγόρος άκουσε λάθος το όνομα ως «cadaver», δηλαδή «πτώμα» στα ελληνικά, ο Μπέζος σκέφτηκε ότι θα έπρεπε να αλλάξει την επωνυμία του, αναφέρει το Reader’s Digest.
Τζεφ Μπέζος: Τα ονόματα που έπεσαν στον τραπέζι για την ονομασία του κολοσσού του
Μετά από καταιγισμό ιδεών για το ποια θα ήταν η σωστότερη ονομασία για το e-shop του, ο Μπέζος κατέληξε στο relentless.com -ένα όνομα το οποίο υποστήριzαν σθεναρά, τόσο ο ίδιος, όσο και η τότε σύζυγός του, αναφέρει το Business Insider. Παρόλο που οι φίλοι του, του είπαν ότι το Relentless ακουγόταν εχθρικό, ο Μπέζος αγόρασε το domain το 1994. Μέχρι σήμερα, αν πληκτρολογήσετε relentless.com στο πρόγραμμα περιήγησής σας, θα μεταβείτε κατευθείαν στην αρχική σελίδα του Amazon. Το ίδιο ισχύει και για τα browse.com και awake.com, δύο άλλα ονόματα που σκέφτηκε ο Μπέζος πριν καταλήξει στο θρυλικό, πια, amazon.com.
Ακόμη, ο Μπέζος επινόησε μέχρι και το όνομα Aard, προκειμένου να βγαίνει πρώτο στις αλφαβητικές λίστες. Ωστόσο, πριν από την εποχή των πολύπλοκων αλγορίθμων της Google, ορισμένες μηχανές αναζήτησης τακτοποιούσαν τους συνδέσμους αλφαβητικά, επομένως ένα όνομα με αρχικό το «A» θα ήταν ένα σαφές πλεονέκτημα.
Τελικά, ο Μπέζος κατέληξε στο Amazon, γιατί μπορούσε ακόμα να κρατήσει την θέση του στην κορυφή του αλφαβήτου. Αλλά ο δανεισμός του ονόματος από το μακρύτερο ποτάμι στον κόσμο, τον Αμαζόνιο δηλαδή, υποτίθεται ότι θα μπορούσε να δώσει μια εικόνα του πόσο τεράστιο θα ήταν το e-shop, σύμφωνα με το Reader’s Digest. Σε τελική ανάλυση, το μότο του ιστότοπου ήταν «Το μεγαλύτερο βιβλιοπωλείο της Γης» όταν ξεκίνησε τη λειτουργία του.