Είναι γνωστά ως «ποπ είδωλα» και ειδικεύονται στην «πώληση ονείρων». Επί δεκαετίες, οι νεαροί ποπ σταρ της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέα αποτελούν αντικείμενο μεγάλου φθόνου για τους έφηβους της Ασίας. Πίσω όμως από τη λάμψη και τη δόξα, η επικερδής βιομηχανία διοικείται από ισχυρά πρακτορεία ταλέντων, που φημίζονται για τη σκληρή πολιτική που ακολουθούν. Τη δύναμή τους κατέδειξαν οι δημόσιες συγνώμες που ζήτησαν πρόσφατα το δημοφιλές ιαπωνικό συγκρότημα SMAP και η σταρ από την Ταϊβάν, Chou Tzuyu. Η J-pop και η K-pop -όπως είναι γνωστές η ποπ της Ιαπωνίας και εκείνη της Νότιας Κορέας αντίστοιχα- είναι βιομηχανίες αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Οι αστέρες ωστόσο πληρώνονται με μισθό και τα κέρδη τους δεν συγκρίνονται σε καμία περίπτωση με εκείνα των συναδέλφων τους στη Δύση.
Οι καλλιτέχνες δεσμεύονται επίσης από αυστηρούς όρους για το πώς να γίνουν είδωλα. Στην Ιαπωνία, για παράδειγμα, σε πολλούς από αυτούς δεν επιτρέπεται να βγουν ραντεβού, ενώ για να παντρευτούν θα πρέπει να ζητήσουν άδεια! Η ρήτρα να μη βγαίνουν ραντεβού, η οποία περιλαμβάνεται στα συμβόλαιά τους, έχει πολλές φορές οδηγήσει σε μηνύσεις για αθέτησή της, με τους καλλιτέχνες να κατηγορούνται ότι προκαλούν ζημιά στη φήμη τους. Πριν από δύο χρόνια, η Minami Minegishi του δημοφιλούς γυναικείου συγκροτήματος AKB48 ξύρισε το κεφάλι της και ζήτησε δημόσια συγνώμη επειδή παραβίασε τους κανόνες της εταιρείας της, περνώντας ένα βράδυ με τον φίλο της.
Μια αδιανόητη πολιτική
Μιλώντας στο BBC, ο επικεφαλής του ασιατικού γραφείου του περιοδικού Billboard, Rob Schwartz, ανέφερε πως «είναι ανήκουστο για τη Δύση τα πρακτορεία να ελέγχουν τις προσωπικές ζωές» των καλλιτεχνών. «Θα μπορούσε ίσως να συγκριθεί με την κατάσταση στις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1940, όταν τα κινηματογραφικά στούντιο ασκούσαν τεράστιο έλεγχο στους αστέρες, αλλά ακόμη και τότε, μπορεί να ενθαρρύνονταν να μην βγαίνουν ραντεβού και να μην παντρεύονται, αλλά δεν υπήρχε εξαναγκασμός». Στη Νότια Κορέα, ενώ οι σταρ μπορούν να έχουν τα ρομαντικά τους ραντεβού και να παντρεύονται περισσότερο εύκολα σε σχέση με την Ιαπωνία, τα πρακτορεία ταλέντων εξακολουθούν να επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την καθημερινή τους ζωή.
Η περίπτωση της 16χρονης Chou Tzuyu
Ο πανίσχυρος και αμφιλεγόμενος Kitagawa
Λίγες ημέρες αργότερα, στη γειτονική Ιαπωνία, τα μέλη του αντρικού συγκροτήματος SMAP, ντυμένα στα μαύρα, απολογήθηκαν στη διάρκεια του εβδομαδιαίου προγράμματός τους SMAPxSMAP. Η αμαρτία τους ήταν ότι προσπάθησαν να αφήσουν το πρακτορείο τους, Johnny & Associates.
Ο ρόλος των μέσων ενημέρωσης
«Η δημόσια εκτέλεση του Nakai» ήταν ο τίτλος της ταμπλόιντ Nikkan Gendai. Ο χαρακτηρισμός «εταιρικοί σκλάβοι» άρχισε επίσης να κάνει τον γύρο των social media. Τα κυριότερα μίντια της χώρας, πάντως, απέφυγαν να σχολιάσουν το θέμα και απλώς δημοσίευσαν άρθρα με θέμα την ανακούφιση των φαν για το γεγονός ότι το συγκρότημα θα παρέμενε ενωμένο. Ακολούθησαν κατηγορίες ότι φοβούνταν να ασκήσουν κριτική στην πανίσχυρη Johnny & Associates, η οποία εκπροσωπεί πολλά ακόμη δημοφιλή ταλέντα. «Δημοσιογράφοι που εργάζονται για τα mainstream ιαπωνικά μίντια καταλαβαίνουν πολύ καλά τι τους επιτρέπεται να γράψουν και τι όχι, οπότε αυτολογοκρίνονται», δηλώνει ο Schwartz του περιοδικού Billboard.