Από τα ταξίδια που εμπνέονται από την εξέλιξη της τεχνολογίας, μέχρι και εκείνα που οργανώνονται βάσει περιβαλλοντικών ανησυχιών, ή έχουν ως αφορμή τον οικολογικό ακτιβισμό ή τις πολιτιστικές ανταλλαγές, το 2019 φαίνεται να είναι μια συναρπαστική χρονιά για το ταξίδι γενικότερα.
Ο παγκόσμιος «ηγέτης» του ταξιδιού και η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης καταλύματος στον κόσμο, Booking.com, αναλύοντας τις 163 εκατομμύρια επαληθευμένες κριτικές, ανάμεσα σε 21.500 ταξιδιώτες από 29 χώρες, αναδεικνύει τις οκτώ κορυφαίες τάσεις που θα επικρατήσουν στο ταξίδι την χρονιά που βρίσκεται προ των πυλών.
Περισσότερα ολιγοήμερα ταξίδια
Το 53% των παγκόσμιων ταξιδιωτιών που συμμετείχαν στην έρευνα της Booking.com αναφέρουν ότι σκοπεύουν να αυξήσουν τις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου για το 2019, κάτι που θα λειτουργήσει θετικά για τις τοπικές οικονομίες του εκάστοτε προορισμού.
Έτσι, το 2019 αναμένεται να είναι η χρονιά του «τσιμπήματος» για το ταξίδι με περισσότερες, αλλά μικρότερης διάρκειας αποδράσεις. Σε αυτό, βέβαια, συμβάλλουν και η βελτίωση στις διαδρομές των πτήσεων παγκοσμίως, οι οικονομικοί ναύλοι και οι ευκαιρίες διαμονής.
Ταξιδιώτες με συνείδηση
Με την εξέλιξη της φιλοσοφίας των ταξιδιωτών παγκοσμίως, δεν είναι να εκπλήσσεται κανείς που σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες στην έρευνα της Booking.com δήλωσαν ότι τα κοινωνικά θέματα, η ισότητα, τα περιβαλλοντικά ζητήματα ακόμη και οι συνθήκες εργασίας επηρεάζουν αρκετά την επιλογή του προορισμού τους.
Ένας ακόμης παράγοντας που παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό είναι και η ασφάλεια που νιώθουν, ανεξαρτήτως φύλου, εθνικότητας ή σεξουαλικότητας.
Υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας
Εν έτη 2019 θα ήταν παράλογο να μην επικρατούσε η εξελιγμένη τεχνολογία. Η εικονική πραγματικότητα και η αναγνώριση ομιλίας, για παράδειγμα, είναι κάποιες από τις τάσεις που επικρατούν στο συγκεκριμένο κομμάτι. Σύμφωνα με τη Booking.com, λοιπόν, υπηρεσίες όπως μπάτλερ- ρομπότ, παρακολούθηση των αποσκευών σε πραγματικό χρόνο, είσοδος στο δωμάτιο μέσω εφαρμογής στο κινητό είναι κάποιες από τις καινοτομίες της χρονιάς.
Γρήγορη και προσωποποπιημένη πληροοφόρηση
Σύμφωνα με την εύρενα το 2019 φαίνεται να έχει εξελίξεις ακόμη και στον τρόπο που συλλέγεται και παρέχεται η πληροφορία στον ταξιδιώτη. Έτσι, οι γενικοί και περιεκτικοί σε περιεχόμενο ταξιδιωτικοί οδηγοί θα δώσουν τη θέση τους σε άμεση και εξατομικευμέη πληροφόρηση, ανάλογα με τις επιθυμίες και τις απαιτήσεις του εκάστοτε ταξιδιώτη.
«Αχαρτογράφητα» εδάφη
Μέχρι το ταξίδι στο διάστημα να γίνει πραγματικότητα (4 στους 10 παραδέχονται ότι είναι ενθουσιασμένοι με αυτήν την προοπτική), οι ταξιδώτες θα εξακοκουθήσουν να θέλουν να ανακαλύψουν «αχαρτογράφητα» εδάφη και ανεξερεύνητους προορισμούς και για το 2019. Η έρευνα έδειξε, μάλιστα, ότι το 60% θα ήθελαν να βιώσουν μία νέα και πρωτότυπη εμπειρία, όπως η διαμονή σε υποθαλάσσιο κατάλυμα.
Ταξίδι με σκοπό
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ταξιδεύουν με κάποιο σκοπό. Είτε αυτός είναι η ανακάλυψη του εαυτού τους, είτε η μάθηση ή ο εθελοντισμός. Το 56% των ταξιδιωτών παγκοσμίως συμφωνούν ότι το ταξίδι τους έχει προσφέρει ανεκτίμητα μαθήματα ζωής.
Μάλιστα, φαίνεται ότι 2019 τα ταξίδια με σκοπό θα γίνουν ακόμη πιο δημοφιλή, καθώς το 68% των παγκόσμιων ταξιδιωτών δηλώνει πρόθυμο να λάβει μέρος σε πολιτιστικές αλλαγές μαθαίνοντας κάποια νέα δεξιότητα. Σημαντικός είναι και ο αριθμός εκείνων που ταξιδεύον με εθελοντικό σκοπό (56%), ενώ το 52% ταξιδεύει για διεθνείς, θέσεις εργασίας.
Ο παράγοντας εμπειρία
Τα ταξίδια εμπειρίας, αδιαμφισβήτητα, κυριάρχησαν στις τάσεις του 2018. Για το 2019, ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα προβλέπεται να απογειωθούν, καθώς τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών (60%) εκτιμούν τις συγκεκριμένες εμπειρίες υψηλότερα ακόμη και από τα περιουσιακά τους στοιχεία.
Μάλιστα, έχουν ως σκοπό τους να πραγματοποιήσουν ταξίδια που θα τους προσφέρουν εμπειρίες χαράς και ευχαρίστησης, που θα αναπολούν για πολύ καιρό μετά το πέρας τους.
Περιβαλλοντικές ανησυχίες
Το ζήτημα της χρήσης των πλαστικών μιας χρήσης θα συνεχίσει να απασχολεί και όσους ασχολούνται με το ταξίδι γενικότερα. Το 2019, ωστόσο, φαίνεται ότι θα αποκτήσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς όλες αυτές οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αναμένεται να μετατραπούν, έμπρακτα πια, σε περιβαλλοντικές δράσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η συντριπτική πλειοψηφία των ταξιδιωτών (86%) δηλώνει πρόθυμη να αφιερώσει λίγο χρόνο σε δραστηριότητες που αντισταθμίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της διαμονής της κάπου, ενώ πάνω από το ένα τρίτο (37%) δεν διστάζουν να καθαρίσουν τα πλαστικά και τα απορρίμματα από κάποια παραλία ή άλλο τουριστικό αξιοθέατο.
Την ίδια στάση φαίνεται να υιοθετούν και οι επιχειρηματίες του χώρου, με επενδύσεις σε βιώσιμες επιχειρήσεις, με την ανάπτυξη της τεχνολογίας να δίνει τη λύση σε πολλά από τα θέματα που προκύπτουν αναφορικά με το περιβάλλον.