Ο Όμιλος Emirates ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του εξαμήνου 2020-2021. Τα κέρδη του Oμίλου ήταν 3,7 δισ.  δολάρια για τους πρώτους έξι μήνες του οικονομικού έτους 2020-21, σημειώνοντας μείωση σε σχέση με πέρυσι της τάξεως του 74%. Αυτή η δραματική μείωση των εσόδων οφειλόταν στην πανδημία COVID-19, η οποία σταμάτησε τα ταξίδια των επιβατικών αερομεταφορών για πολλές εβδομάδες, καθώς οι χώρες έκλεισαν τα σύνορά τους και επέβαλαν ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Επίσης, στο πλαίσιο των μέτρων περιορισμού της πανδημίας, η Emirates και ο κόμβος της dnata στο Ντουμπάι ανέστειλαν τις προγραμματισμένες πτήσεις επιβατών για 8 εβδομάδες, τους μήνες Απρίλιο και Μάιο.

Ο Όμιλος αναφέρει καθαρή ζημιά για το εξάμηνο 2020-21, 3,8 δισ. δολαρίων. Η ταμειακή θέση του Ομίλου στις 30 Σεπτεμβρίου 2020 ανήλθε σε 5,6 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 7 δισ. δολάρια που καταγράφηκαν στις 31 Μαρτίου 2020.

Η Αυτού Υψηλότης, Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman & Chief Executive της Emirates Airline και του Ομίλου Emirates, δήλωσε: «Ξεκινήσαμε την τρέχουσα οικονομική μας περίοδο εν μέσω παγκόσμιας απαγόρευσης κυκλοφορίας, όταν η κινητικότητα των επιβατών ήταν κυριολεκτικά σε πλήρη ακινησία. Σε αυτήν την άνευ προηγουμένου κατάσταση για τον κλάδο των αερομεταφορών και του τουρισμού, ο Όμιλος σημείωσε, για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια, απώλεια εξαμήνου

Καθώς η κυκλοφορία των επιβατών εξαφανίστηκε, η Emirates και η dnata μπόρεσαν να ανταποκριθούν άμεσα ώστε να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση φορτίου. Αυτό μας βοήθησε να ανακτήσουμε τα έσοδά μας από το μηδέν στο 26% της θέσης συγκριτικά με πέρυσι.

Η ανθεκτικότητα του Ομίλου Emirates απέναντι στις τρέχουσες αντιξοότητες αποτελεί και την μεγαλύτερη απόδειξη για τη δύναμη του επιχειρηματικού μας μοντέλου και τα χρόνια συνεχούς επένδυσής μας σε δεξιότητες, τεχνολογία και υποδομές, που αποδίδουν τώρα όσον αφορά το κόστος και τη λειτουργική τους αποτελεσματικότητα. Η Emirates και η dnata έχουν επίσης δημιουργήσει ισχυρά εμπορικά σήματα και ευέλικτες ψηφιακές δυνατότητες, δίνοντάς μας τα κατάλληλα εργαλεία να ανταποκριθούμε με μαεστρία στην επιταχυνόμενη μετατόπιση των δραστηριοτήτων πελατών και επιχειρήσεων στο online περιβάλλον τους τελευταίους 6 μήνες.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους πελάτες μας για τη συνεχή υποστήριξή τους και να εκφράσουμε την εκτίμησή μας για τις συνδυασμένες προσπάθειες των ενδιαφερόμενων φορέων, που επέτρεψαν στο Ντουμπάι να ξαναρχίσει τις δραστηριότητές του τόσο γρήγορα και με ασφάλεια. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον, αλλά αναμένουμε μια απότομη ανάκαμψη της ταξιδιωτικής ζήτησης μόλις είναι διαθέσιμο το εμβόλιο για τον COVID-19 και ετοιμαζόμαστε ώστε να είμαστε σε θέση να εξυπηρετήσουμε την περίοδο της ανάκαμψης. Εν τω μεταξύ, η Emirates και η dnata εξακολουθούν να ανταποκρίνονται στην ανάπτυξη πόρων για την εξυπηρέτηση των πελατών μας και την ικανοποίηση της ζήτησης.

Καταφέραμε να αξιοποιήσουμε τα ισχυρά μας ταμειακά αποθέματα και μέσω του μετόχου μας και της ευρύτερης χρηματοοικονομικής κοινότητας, συνεχίζουμε να διασφαλίζουμε ότι έχουμε πρόσβαση σε επαρκή χρηματοδότηση για να στηρίξουμε την επιχείρηση και να ανταποκριθούμε σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Κατά το πρώτο εξάμηνο της περιόδου 2020-21, ο μέτοχος μας, μεταβίβασε 2 δισ.  δολάρια στην Emirates, μέσω μιας επένδυσης σε μετοχές και θα μας στηρίξει και την περίοδο της ανάκαμψης.»

Η βάση εργαζομένων του Ομίλου Emirates, σε σύγκριση με την 31η Μαρτίου 2020, μειώθηκε σημαντικά κατά 24% σε συνολικό αριθμό 81.334 στις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Αυτό συμβαδίζει με την αναμενόμενη δυνατότητα και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εταιρείας στο προβλεπόμενο μέλλον και τις γενικές προοπτικές του κλάδου. Η Emirates και η dnata συνεχίζουν να χρησιμοποιούν όλα τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους, προκειμένου να προστατεύσουν το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, συμπεριλαμβανομένης και της συμμετοχής σε προγράμματα στήριξης εργασίας, όπου είναι εφικτό.

Emirates airline

Κατά τη διάρκεια των πρώτων έξι μηνών του 2020-21, η Emirates απέσυρε 3 παλαιότερα αεροσκάφη από το στόλο της, στο πλαίσιο της μακροχρόνιας στρατηγικής της για βελτίωση της συνολικής απόδοσης, ελαχιστοποίηση του αποτυπώματος εκπομπών και παροχή  υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στους πελάτες.

Σύμφωνα με τις οδηγίες της Γενικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΑΕ, η Emirates ανέστειλε προσωρινά τις πτήσεις επιβατών στις 25 Μαρτίου και συνεργάστηκε στενά με κυβερνήσεις και πρεσβείες για τη λειτουργία υπηρεσιών επαναπατρισμού, έως ότου το διεθνές αεροδρόμιο του Ντουμπάι (DXB) ανοίξει ξανά για επιβάτες διέλευσης και αργότερα για προγραμματισμένες πτήσεις επιβατών. Η αεροπορική εταιρεία συνεργάστηκε επίσης με τις υγειονομικές αρχές για την εφαρμογή ολοκληρωμένων πανδημικών μέτρων υγείας και ασφάλειας τόσο στο αεροδρόμιο όσο και κατά τη διάρκεια της πτήσης, προκειμένου να προστατεύσει τους πελάτες της, τους υπαλλήλους και τις κοινότητες που εξυπηρετεί.

Επιπλέον, η δέσμευση της εταιρείας στους πελάτες της πήγε σε άλλο επίπεδο, επιταχύνοντας τις επιστροφές χρημάτων, προσφέροντας ευελιξία σε όλες τι νέες κρατήσεις, δημιουργώντας έναν κόμβο πληροφοριών ταξιδιού σχετικά με τον COVID-19 στον ιστότοπό της, δίνοντας πληροφορίες για τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις σχετικά με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις ταξιδιού και προσφέροντας, πρώτη στο κλάδο, ιατρική κάλυψη για τον COVID-19 για όλους τους επιβάτες και  χωρίς κανένα επιπλέον κόστος.

Η Emirates ξεκίνησε σταδιακά τις προγραμματισμένες πτήσεις στις 21 Μαΐου. Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, η αεροπορική εταιρεία λειτουργούσε υπηρεσίες επιβατών και φορτίου σε 104 πόλεις.

Η συνολική χωρητικότητα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους μειώθηκε κατά 67% και ανήλθε στους 9,8 δισ.  διαθέσιμους τόνους ανά χιλιομετρική απόσταση (ATKM), λόγω του μειωμένου προγράμματος πτήσεων τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένης της αναστολής των πτήσεων επιβατών στο διεθνές αεροδρόμιο του Ντουμπάι για 8 εβδομάδες. Η επιβατική χωρητικότητα (διαθέσιμες θέσεις ανά χιλιομετρική απόσταση – ASKM), μειώθηκε κατά 91%, ενώ η επιβατική κίνηση (συνολικός αριθμός επιβατών ανά χιλιομετρική απόσταση – RPKM) μειώθηκε κατά 96% και η μέση πληρότητα επιβατικής κίνησης έπεσε στο 38,6%, σε σχέση με το 78,3% της περσινής προ πανδημίας χρονιάς.

Από την 1η Απριλίου ως την 30η Σεπτεμβρίου 2020, η Emirates μετέφερε 1,5 εκατ. επιβάτες, αριθμός μειωμένος κατά 95% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο όγκος του μεταφερόμενου εμπορευματικού φορτίου που ήταν 0,8 εκατ. τόνους, μειώθηκε κατά 35%, ενώ η απόδοση υπερδιπλασιάστηκε κατά 106%. Αυτό αντικατοπτρίζει την έκτακτη κατάσταση της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας κρίσης COVID-19, όπου οι δραστικά μειωμένες επιβατικές πτήσεις οδήγησαν σε περιορισμένη διαθέσιμη χωρητικότητα, ενώ η ζήτηση αεροπορικών μεταφορών αυξήθηκε έντονα.

Η Emirates μπόρεσε να αυξήσει το 65% του όγκου φορτίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, γεγονός που δείχνει την εξαιρετική ευελιξία του τμήματος στην προσαρμογή των λειτουργιών του για την παροχή υπηρεσιών αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών σε αυτό τη νέα κατάσταση. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, η Emirates Skycargo ολοκλήρωσε τη μερική μετασκευή 10 επιβατικών αεροσκαφών Boeing 777-300ER για τη μεταφορά εμπορευμάτων στο κύριο κατάστρωμα, εισήγαγε νέα πρωτόκολλα λειτουργίας για να επιτρέψει την ασφαλή ανύψωση φορτίου στις καμπίνες επιβατών, επανεκκινήθηκε γρήγορα, αναβαθμίζοντας το παγκόσμιο δίκτυο φορτίου και θέσπισε ολοκληρωμένα πρωτόκολλα βιοασφάλειας για τους εργαζομένους.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2020-21, η απώλεια της Emirates ανήλθε στα 3,4 δισ.  δολάρια, σε σύγκριση με τα κέρδη του προηγούμενου έτους ύψους 235 εκατ. δολαρίων. Τα έσοδα της Emirates, συμπεριλαμβανομένων και άλλων λειτουργικών εσόδων, ανήλθαν στα 3,2 δισ.  δολάρια, καταγράφοντας μεγάλη μείωση της τάξεως του 75% σε σχέση με τα 12,9 δισ.  δολάρια που καταγράφηκαν την περσινή χρονιά. Η μείωση αυτή οφείλεται σε αυστηρούς περιορισμούς πτήσεων και ταξιδιών σε όλο τον κόσμο που σχετίζονται με την πανδημία.

Τα λειτουργικά έξοδα της Emirates μειώθηκαν κατά 52% στο πλαίσιο της συνολικής μείωσης της συνολικής χωρητικότητας της τάξης του 67%. Κατά μέσο όρο, το κόστος των καυσίμων κατέγραψε μείωση της τάξης του 83% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Αυτό οφειλόταν στη μείωση των τιμών του πετρελαίου (κατά 49% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο), καθώς και στη κατά 76% χαμηλότερη χρήση καυσίμων από τις  μειωμένες πτήσεις κατά τη διάρκεια της περιόδου των έξι μηνών έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Το καύσιμα, τα οποία ήταν πάντα μέχρι τώρα το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων της εταιρείας, αντιπροσώπευσαν μόνο το 11% του κόστους λειτουργίας σε σύγκριση με το 32% τους πρώτους έξι μήνες του προηγούμενου έτους.

Παρά τη σημαντική πτώση των υπηρεσιών της κατά τη διάρκεια των έξι μηνών, το EBITDA της Emirates ήταν θετικό στα 79 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με 3,6 δισ.  δολάρια ΗΠΑ για την ίδια περίοδο πέρυσι.

dnata

Οι επιχειρήσεις της dnata στον τομέα της εξυπηρέτησης εδάφους, της τροφοδοσίας και των ταξιδιωτικών υπηρεσιών επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες έκοψαν τα δρομολόγια πτήσεων και περιόρισαν τις υπηρεσίες τους ή ανέστειλαν πλήρως τις δραστηριότητές τους και οι αυστηροί περιορισμοί στα σύνορα σε όλο τον κόσμο μείωσαν τη ζήτηση ταξιδιού και τις κρατήσεις.

Όπου ήταν εφικτό, η dnata συμμετείχε σε προγράμματα για τη διατήρηση θέσεων εργασίας και άλλα κυβερνητικά προγράμματα υποστήριξης. Αυτό περιελάμβανε την επανεκπαίδευση των εργαζομένων και την ανακατανομή τους σε άλλους βασικούς τομείς που είχαν ελλείψεις θέσεων εργασίας κατά την πανδημία. Η dnata εισήγαγε επίσης νέα ευέλικτα μοντέλα εργασίας σε αγορές που ήταν εφικτό να υλοποιηθεί, προκειμένου να διατηρήσει περισσότερο το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό της.

Η ισχυρή κινητικότητα αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών σε όλες τις αγορές ήταν ένα θετικό σημείο για τις λειτουργίες του αεροδρομίου της dnata που ανταποκρίθηκαν άψογα για να καλύψουν τη ζήτηση των πελατών. Σε όλες τις επιχειρησιακές της μονάδες, η dnata εφάρμοσε βελτιωμένα μέτρα υγείας και ασφάλειας για την προστασία των εργαζομένων και των κοινοτήτων και επανασχεδίασε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της για να ικανοποιήσει τις νέες απαιτήσεις των πελατών. Αξιοποίησε επίσης ευκαιρίες σε αγορές, όπως για παράδειγμα, συνεργάστηκε με παρόχους υγειονομικής περίθαλψης για να προσφέρει στους επιβάτες  COVID-19 PCR τεστ.

Τα έσοδα της dnata, συμπεριλαμβανομένων και άλλων λειτουργικών εσόδων,  ανήλθαν στα 644 εκατ. δολάρια, αποτυπώνοντας σημαντική μείωση της τάξης του 68% σε σχέση με τα 2 δισ.  δολάρια που καταγράφηκαν πέρυσι. Η συνολική απώλεια της dnata ανήλθε σε 396 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με τα  συνολικά περσινά κέρδη που ανήλθαν σε 85 εκατ. δολάρια.

Οι αερολιμενικές δραστηριότητες της dnata παρέμειναν η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της εταιρείας, οι οποίες ανήλθαν στα 454 εκατ. δολάρια, μία μείωση της τάξης του 54% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο αριθμός των αεροσκαφών που διαχειρίζεται η dnata για όλες τις δραστηριότητές της μειώθηκε κατά 71%, σε 102.917, ενώ οι τόνοι φορτίου ήταν τα 1.3 εκατ., μείωση της τάξης μόνο 12%.

Το ταξιδιωτικό τμήμα της dnata συνέβαλε στα έσοδα της εταιρίας με 26 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 95% σε σχέση προς την προηγούμενη χρονιά που ανήλθε στα 488 εκατ. δολάρια. Το τμήμα ανέφερε για πρώτη φορά αρνητικές πωλήσεις συνολικής συναλλακτικής αξίας 67 εκατ. δολαρίων, με την ίδια περίοδο πέρυσι να σημειώνει 1,6 δισ.  δολάρια. Αυτό αντικατοπτρίζει το σημαντικό όγκο επιστροφής χρημάτων και την πληρωμή σε ακυρωμένες κρατήσεις πελατών κυρίως κατά την έναρξη της πανδημίας.

Οι υπηρεσίες τροφοδοσίας της dnata,  συνέβαλαν στα συνολικά έσοδα της εταιρείας με 116 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 76%. Ο αριθμός των γευμάτων που προσφέρθηκαν μειώθηκε κατά 84% σε 8,3 εκατομμύρια γεύματα για το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους, μετά την απόδοση των 51,9 εκατομμυρίων γευμάτων που σημειώθηκαν πέρυσι.