Η γαλλική ένωση καταναλωτών UFC-Que Choisir ανακοίνωσε σήμερα πως προσφεύγει στη δικαιοσύνη εναντίον 20 αεροπορικών εταιρειών, ώστε να τις εξαναγκάσει να επιτρέψουν στους επιβάτες, των οποίων η πτήση ακυρώθηκε λόγω της κρίσης του κορονοϊού, να έχουν το δικαίωμα επιλογής μεταξύ επιστροφής χρημάτων και ενός voucher, σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Η ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπει ότι σε περίπτωση ακύρωσης μίας πτήσης θα πρέπει να προσφέρεται στον ταξιδιώτη η επιλογή είτε για νέο δρομολόγιο είτε για επιστροφή χρημάτων. Το τελευταίο εξακολουθεί να παραμένει ο κανόνας και να μπορεί να έχει τη μορφή κουπονιού, αλλά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του καταναλωτή, όπως υπενθύμισε την περασμένη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Ορισμένες εταιρείες κάνουν τους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ιδιάζουσα κατάσταση της πανδημίας τους επιτρέπει να προσφέρουν μόνο ένα κουπόνι. Άλλες συμφωνούν μεν να αποζημιώσουν τους επιβάτες, αλλά αναστέλλοντας την πληρωμή για αόριστο χρονικό διάστημα, ακόμη και μετά τέλος της υγειονομικής κρίσης» καταγγέλλει η UFC-Que Choisir.
Η καταναλωτική αυτή ένωση, η οποία είχε στείλει δικαστική ειδοποίηση σε 57 εταιρείες τον Απρίλιο, αποφάσισε τελικά να προσφύγει ενώπιον δικαστηρίου του Παρισιού ενάντια σε 20 από αυτές, τις «κυριότερες» σύμφωνα με την ίδια.
Οι εγκαλούμενες εταιρείες είναι οι: Air France, KLM, Transavia, Ryanair, Vueling, Lufthansa, Turkish Airlines, Emirates, Royal Air Maroc, Tunisair, Air Algérie και TAP Air Portugal αλλά και οι Volotea, Air Caraïbes, Norwegian, Air Austral, Air Europa, Air Corsica, Corsair και Air Transat.
Η ημερομηνία της ακροαματικής συνεδρίασης δεν έχει καθορισθεί σε αυτό το στάδιο. Η καταναλωτική ένωση δηλώνει ότι «δεν αξιώνει, προς το παρόν, αποζημιώσεις», αλλά «απλώς επιθυμεί οι εταιρείες (…) να σέβονται το δικαίωμα των καταναλωτών» να μπορούν να επιλέξουν, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, επικαλούμενο το AFP.
Έχοντας γονατίσει λόγω της αναγκαστικής παύσης στην παγκόσμια κυκλοφορία, οι αεροπορικές εταιρείες δικαιολογούν την επιλεκτική τακτική να μην αποζημιώνουν χρηματικά για τα ακυρωθέντα δρομολόγια επικαλούμενες την «άνευ προηγουμένου περιορισμενη ρευστότητά τους», σύμφωνα με την κύρια ευρωπαϊκή ένωση τους A4E . Για την A4E, η αξία των αχρησιμοποίητων αυτών εισιτηρίων ανερχόταν σε 9,2 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος Μαΐου.
«Όλοι πρέπει να καταλάβουμε πως έπρεπε να αντιδράσουμε σε μια εντελώς νέα κατάσταση και ως εκ τούτου πρέπει να εφεύρουμε νέους μηχανισμούς», δήλωσε σχετικά σήμερα στο δίκτυο BFMTV ο Γάλλος υπουργός Μεταφορώ Ζαν-Μπατίστ Τζεμπαρί.
«Ίσως στο μέλλον θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ταμείο αποζημίωσης για ταξιδιώτες, που θα εξαρτάται άμεσα από μια ευρωπαϊκή οντότητα για την προστασία των ευρωπαίων επιβατών», πρόσθεσε ο ίδιος.