Όταν η Σουράμπι Τσαουχάν, διαχειρίστρια κεφαλαίων από το Νέο Δελχί, παντρεύτηκε τον περασμένο Νοέμβριο, κάλεσε περίπου 400 άτομα στον γάμο. Δύο ονόματα στη λίστα των καλεσμένων ήταν άνθρωποι που η νύφη δεν είχε ποτέ συναντήσει: η Κάρλι Στίβενς και ο Τιμ Γκόουερ. Οι δύο Αυστραλοί travel bloggers πλήρωσαν περίπου 200 δολάρια για μια διήμερη πρόσκληση στον γάμο της Τσαουχάν μέσω μιας start-up εταιρίας, που ονομάζεται Join My Wedding. «Ήταν μια καινούργια ιδέα», δήλωσε η Τσαουχάν σε συνέντευξή της στο CNBC, εξηγώντας ότι ανακάλυψε τη νεοφυή εταιρία όταν έκλεισε τον χώρο όπου θα γινόταν ο γάμος της. «Θα γνωρίζαμε ανθρώπους από άλλες χώρες. Ήμασταν πολύ ενθουσιασμένοι και ανοικτοί σε αυτό, δεδομένου ότι ήταν κάτι νέο». Ο τρόπος που λειτουργεί το Join My Wedding είναι μάλλον απλός: τα ζευγάρια των Ινδών που σκοπεύουν να παντρευτούν ανεβάζουν λεπτομέρειες για τον γάμο τους στην ιστοσελίδα, και ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο μπορούν να αγοράσουν εισιτήρια για τη γαμήλια τελετή που θέλουν να παρακολουθήσουν. Το μεγαλύτερο μέρος της οικονομικής συνεισφοράς πηγαίνει στα ζευγάρια, ενώ ένα μικρό τίμημα καταβάλλεται και στην εταιρία. Η Όρσι Παρκανί, μία εκ των ιδρυτών της εταιρίας, εξήγησε ότι η ιδέα της start-up γεννήθηκε από τη δική της εμπειρία και το γεγονός ότι και εκείνη έχασε την ευκαιρία να παρευρεθεί σε γάμους φίλων της. Η απόφαση να επικεντρωθεί στους ινδικούς γάμους ελήφθη διότι είναι «παγκοσμίως διάσημοι» και οι περισσότεροι μη Ινδοί δεν θα έχουν την ευκαιρία να δουν μια τέτοια τελετή από κοντά εκτός και αν έχουν προσωπική σχέση με το ζευγάρι. Σύμφωνα με την ίδια, μέχρι στιγμής πάνω από 100 ταξιδιώτες έχουν παρακολουθήσει από κοντά έναν ινδικό γάμο μέσω της εταιρίας της.
«Το να βιώνεις όλα αυτά τα στοιχεία της κουλτούρας, να έρχεσαι ουσιαστικά σε επαφή με τους ντόπιους στην Ινδία, είναι κάτι που αποτελεί τεράστιο κίνητρο για τους ταξιδιώτες», δήλωσε η Παρκανί. «Είναι μια ασφαλής εμπειρία. Παρευρίσκεσαι σε μια εκδήλωση με εκατοντάδες ανθρώπους, είσαι εξέχων καλεσμένος, ο κόσμος σε φροντίζει». Οι γάμοι στην Ινδία είναι γνωστοί για τη χλιδή τους, τα έθιμα και τις παραδόσεις τους που συχνά κρατούν μέρες – εκατομμύρια ζευγάρια παντρεύονται στη χώρα κάθε χρόνο, όπου αυξάνεται ο πληθυσμός και η μεσαία τάξη. Ειδικοί θεωρούν ότι η βιομηχανία γάμων της Ινδίας, η αξία της οποίας εκτιμάται γύρω στα 40 δισεκ. δολάρια και αυξάνεται κατά 20% κάθε χρόνο, αντέχει στην ύφεση. «Σε ό,τι αφορά την αγορά (γάμων) στην Ινδία, αναπτύσσεται χρόνο με τον χρόνο», δήλωσε ο Ασίς Μπούμπνα, διευθυντής γάμων και εκδηλώσεων στην Ferns N Petals, μια μεγάλη εταιρία διοργάνωσης γάμων για Ινδούς με υψηλά εισοδήματα. Η βιομηχανία γάμων στηρίζει πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως της διακόσμησης, της διασκέδασης, της εστίασης και της φιλοξενίας, ενώ νέες εταιρίες ιδρύονται για να καλύψουν τις ανάγκες των Ινδών που παντρεύονται, δήλωσε στο CNBC, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Ο Μπούμπνα εξήγησε ότι ο γαμήλιος τουρισμός είναι μια ανερχόμενη τάση στη βιομηχανία γάμων της Ινδίας, όπως ο ιατρικός τουρισμός. Για κάποια ζευγάρια Ινδών, η ιδέα του να προσκαλέσουν ξένους ταξιδιώτες στον γάμο τους είναι ένας τρόπος για να κάνουν την τελετή πιο πολυτελή και θεαματική, δήλωσε. Άλλοι θέλουν οι ταξιδιώτες στον γάμο τους να ζήσουν την εμπειρία και το τελετουργικό. Οι εορτασμοί, μαζί με το τραγούδι, τους χορούς και τα περίπλοκα τελετουργικά με έντονο συμβολισμό κάνουν τους ινδικούς γάμους πολύ ζωντανούς και αυτό είναι που τραβά το ενδιαφέρον των ξένων ταξιδιωτών, σύμφωνα με τον Σαχατζανάντ Σάρμα, ξεναγό από την Ινδία. «Οι γάμοι στη Δύση είναι χαριτωμένοι – το τελετουργικό στην εκκλησία…πιθανόν να κάνεις και ένα πάρτι μετά. Αλλά όλα ακολουθούν μάλλον μια συγκεκριμένη δομή, ενώ εδώ…εδώ υπάρχει πάντα κάποιος που θα αρχίσει να χορεύει, υπάρχουν πολλά χρώματα, ατελείωτο φαγητό, άπειρα τελετουργικά», δήλωσε.