Με ένα «θαλασσινό» ταξίδι εξοικείωσης ο Προαθωνικός Οργανισμός Τουρισμού ολοκλήρωσε την ετήσια προωθητική του δραστηριότητα στην ιταλική τουριστική αγορά, η οποία υλοποιήθηκε μέσω:
- Πραγματοποίησης προγράμματος επαγγελματικών επισκέψεων σε ταξιδιωτικά γραφεία του Τορίνο και του Μιλάνου,
- Μηνιαίας αποστολής πληροφοριακού υλικού σε επιλεγμένους επαγγελματίες του τουρισμού σε Ρώμη, Μιλάνο, Μπέργκαμο και Τορίνο,
- Πραγματοποίησης δημοσιογραφικών επισκέψεων,
- Δημοσίευσης αφιερωμάτων σε Μ.Μ.Ε. της Λομβαρδίας και του Λάτιου.
Το προαναφερόμενο ταξίδι, το οποίο πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Γραφείου Ε.Ο.Τ. Ιταλίας, ολοκλήρωσε την προσπάθεια διείσδυσης της Ανατολικής Χαλκιδικής στην τουριστική αγορά του Πεδεμόντιου, τα χαρακτηριστικά της οποίας συνδέονται ιδιαίτερα με εκείνα της γαλλικής και ελβετικής τουριστικής συμπεριφοράς αλλά και οικονομικής επιφάνειας.
Οι Ιταλοί συμμετέχοντες εστίασαν στο θαλάσσιο τουριστικό προϊόν της περιοχής: θεματικές κρουαζιέρες, μαθήματα ναυπηγικής, αλιευτικές αποδράσεις, μαθήματα παραδοσιακής μαγειρικής, επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μακεδονίτικους οικισμούς με θαλάσσια παράδοση, γεύματα σε αυθεντικά ελληνικές ψαροταβέρνες πάνω στη θάλασσα έδωσαν τη θέση τους σε ξεναγήσεις στη «θαλασσινή Θεσσαλονίκη», η αύρα της οποίας πάντα συναρπάζει τους επαγγελματίες του τουρισμού.
Οι φιλοξενούμενοι, σπεσιαλίστες στη διακίνηση οικονομικά εύρωστων μεμονωμένων επισκεπτών ή μικρών ομάδων θεματικών τουριστών, εξεπλάγησαν θετικά με τον πλούτο και την πολυποικιλότητα του «αθωνικού καλοκαιριού» καθώς και με τον τρόπο με τον οποίο αυτό συνδυάζεται με άλλες μορφές τουρισμού.
Στόχος της περιήγησης ήταν άλλωστε η ανάδειξη του μεσογειακού μοντέλου διακοπών, που η Ανατολική Χαλκιδική πρεσβεύει μέσα από την ιστορικότητα των χώρων της: Αρχαία Στάγειρα, Αμφίπολη και Άθωνας συνθέτουν θαλάσσιο πολιτιστικό τόξο αλλά και περιοχές με πολιτιστική «ταυτότητα» παγκόσμιας απήχησης.
Η σταδιακή αλλά σταθερή αύξηση των ιταλικών εισροών στην Ανατολική Χαλκιδική αποτελεί απόρροια μιας πολυετούς επιθετικής προωθητικής δραστηριότητας, που ο Π.Ο.Τ. απηύθυνε σε Ιταλούς εκπροσώπους τουριστικών γραφείων, προκειμένου αυτοί να εντάξουν τον προορισμό σε επαγγελματικούς καταλόγους και προγράμματα. Η πρωτοβουλία – μεταξύ άλλων – περιλάμβανε δεκάδες δημοσιογραφικές επισκέψεις από τις οποίες προέκυψαν διθυραμβικά αφιερώματα σε έντυπες, ηλεκτρονικές, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκδόσεις / εκπομπές.
Την επόμενη χρονική περίοδο ο Οργανισμός εστιάζει στην τόνωση των ιταλικών διαδικτυακών κρατήσεων και για το λόγο αυτό αναμένεται να εκπονήσει καμπάνια διείσδυσης της νησιωτικής τοπικής χώρας στην τουριστική αγορά της Βόρειας Ιταλίας, ενώ το υποδίκτυο των «Πόλεων του Μεγαλέξανδρου» με τίτλο «πράσινα μεσογειακά νησιά στην ίδια γεωγραφική παράλληλο» αναμένεται να απογειώσει τις θεματικές τουριστικές ανταλλαγές της παράκτιας ζώνης με εκείνες της Σαρδηνίας.