Γραπτή ερώτηση προς την Κομισιόν κατέθεσε σήμερα ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑΕ), Νίκος Χουντής, αναφορικά με την ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, Ryanair, να επιβάλει επιπλέον χρεώσεις στους επιβάτες για τη χειραποσκευή καμπίνας, που μέχρι πρότινος ήταν δωρεάν.
Πιο συγκεκριμένα, ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ στην ερώτησή του σημειώνει ότι «εκατομμύρια επιβάτες στην ΕΕ διαπιστώνουν μια σταδιακή υποβάθμιση των αεροπορικών ταξιδιών, με επιπλέον χρεώσεις στις βασικές υπηρεσίες, καθυστερήσεις, ακυρώσεις πτήσεων και ταλαιπωρία, παρά τις υποσχέσεις των ευρωπαϊκών και εθνικών αρχών ότι η απελευθέρωση των αγορών και ο ανταγωνισμός θα φέρει καλύτερες υπηρεσίες για τους καταναλωτές».
Στη συνέχεια της ερώτησής του ο Έλληνας ευρωβουλευτής υπογραμμίζει το παράδειγμα της Ryanair, που πρόσφατα αποφάσισε να χρεώνει τους επιβάτες για τις χειραποσκευές που παίρνουν μαζί τους στην καμπίνα, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι «η ένωση καταναλωτών Ισπανίας απευθύνθηκε στις ισπανικές αρχές με το ερώτημα της παραβίασης της ισπανικής νομοθεσίας, η οποία υποχρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες να επιτρέπουν στους επιβάτες να παίρνουν μαζί τους δωρεάν μία χειραποσκευή καμπίνας».
Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής ρωτά την Κομισιόν:
«Πώς σκοπεύει να αντιδράσει στην εν λόγω αναθεώρηση, καθώς επίσης, στο ενδεχόμενο να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες τον ‘ανταγωνισμό’ της Ryanair, εισάγοντας επιπλέον χρεώσεις για τις χειραποσκευές καμπίνας;
Ποιο είναι το κοινοτικό πλαίσιο δικαιωμάτων των καταναλωτών αναφορικά με τις αποσκευές τους;»
Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση:
Στην επίσημη ιστοσελίδα της Κομισιόν υπογραμμίζεται ότι η εσωτερική αγορά αερομεταφορών της ΕΕ έχει φέρει «επανάσταση» στις αεροπορικές μεταφορές με τα αεροπορικά ταξίδια να «είναι φθηνότερα, ασφαλέστερα και ανοικτά σε περισσότερους ανθρώπους».
Ωστόσο εκατομμύρια επιβάτες στην ΕΕ διαπιστώνουν σταδιακά ότι πληρώνουν οι ίδιοι την «απελευθέρωση της αγοράς» και τον «υγιή ανταγωνισμό», αφού τα τελευταία χρόνια έχει υποβαθμιστεί σημαντικά η ποιότητα των αεροπορικών ταξιδιών, με επιπλέον χρεώσεις στις βασικές υπηρεσίες, καθυστερήσεις, ακυρώσεις πτήσεων και ταλαιπωρία.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν οι εταιρείες χαμηλού κόστους. Πιο συγκεκριμένα, η Ryanair αποφάσισε πρόσφατα να χρεώνει τους επιβάτες για τις χειραποσκευές που παίρνουν μαζί τους στην καμπίνα. Μάλιστα, για την αλλαγή αυτή η ένωση καταναλωτών Ισπανίας απευθύνθηκε στις ισπανικές αρχές με το ερώτημα της παραβίασης της ισπανικής νομοθεσίας, η οποία υποχρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες να επιτρέπουν στους επιβάτες να παίρνουν μαζί τους δωρεάν μία χειραποσκευή καμπίνας.
Ερωτάται η Επιτροπή:
-Πώς σκοπεύει να αντιδράσει στην εν λόγω αναθεώρηση, καθώς επίσης, στο ενδεχόμενο να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες τον ‘ανταγωνισμό’ της Ryanair, εισάγοντας επιπλέον χρεώσεις για τις χειραποσκευές καμπίνας;
-Ποιο είναι το κοινοτικό πλαίσιο δικαιωμάτων των καταναλωτών αναφορικά με τις αποσκευές τους;