Η ολοκληρωμένη ανάδειξη του τουριστικού πλούτου της Αττικής, μέσα από μια πλήρη γκάμα ελκυστικών και ανταγωνιστικών προϊόντων, απόλυτα ώριμων και για τη διεθνή αγορά, είναι ο στόχος του στρατηγικού σχεδίου δράσης της νέας τουριστικής καμπάνιας της Περιφέρειας Αττικής, για την περίοδο 2016 – 2020, το οποίο θα εγκρίνει σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Η εφαρμογή του, σύμφωνα με το ευρύτερο πλαίσιο προγραμματισμού της Περιφέρειας, θα λειτουργήσει και ως βασικό αναπτυξιακό εργαλείο, καθώς αποβλέπει στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και την ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων της περιοχής. Με την ενέργεια αυτή, προσδοκάται η ενίσχυση της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Αττικής στο εσωτερικό και κυρίως στο διεθνές περιβάλλον, αλλά και η αύξηση της αποτελεσματικότητα των ενεργειών μάρκετινγκ, μέσω της καλύτερης δυνατής αξιοποίησης των κονδυλίων που θα διατεθούν για την ισόρροπη προβολή όλων των σημαντικών επιμέρους προορισμών.
Βάσει του σχεδίου, η Περιφέρεια, με σταθερό πλέον βηματισμό, απομακρύνεται από τη μονοδιάστατη ταύτιση της Αττικής με τον συνεδριακό τουρισμό και αυτόν του Σαββατοκύριακου, σκοπεύοντας στην επίτευξη επιπρόσθετων στόχων, με την προβολή κάθε επιμέρους προϊόντος στον εκάστοτε εποχιακό κύκλο του, που εντοπίζεται στις διαφορετικές περιοχές της Αττικής.
Σύμφωνα με την εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλο για τον τουρισμό Ελένη Δημοπούλου «με το σχέδιο αυτό υλοποιείται το όραμα για τον τουρισμό τής διοικητικής Αρχής, όπως προγραμματικά είχε εξαγγελθεί με βασικούς στόχους την:
– Ισχυροποίηση του ονόματος της Αττικής στον διεθνή Τουριστικό χάρτη με ανάλογη οικονομική και κοινωνική ανταποδοτικότητα και την εμπλοκή όλων των παραγωγικών τομέων: πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή.
-Ανάπτυξη και ενίσχυση των ιδιαίτερων ποιοτικών χαρακτηριστικών της τουριστικής εμπειρίας σε όλη την Αττική που την καθιστούν μοναδική.
-Ισόρροπη και αειφόρος σχέση της τουριστικής δραστηριότητας με το πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον της Αττικής
-Αποτελεσματική αξιοποίηση και προβολή όλων των τουριστικών πόρων της με σύγχρονες δράσεις χωρίς υπέρογκες δαπάνες (value for money).
Για το τελευταίο αυτό ζήτημα, των δαπανών, η κ. Δημοπούλου, με δήλωσή της στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, επεσήμανε πως στους βασικούς στόχους της Περιφέρειας, για κάθε δράση της, εντάσσεται η συνάρτηση της καλύτερης αξιοποίηση των περιορισμένων, έτσι και αλλιώς, πόρων με τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσθεσε, δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο με επιλογές «καινοφανείς για τα δεδομένα του δημοσίου με διαδικασίες που προωθούν το δημόσιο χαρακτήρα, τη δημοκρατική επιλογή και την ενεργή συμμετοχή της Περιφέρειας».
Ειδικότερα, ανέφερε ότι η Περιφέρεια για την κατάρτιση της σχετικής έρευνας- μελέτης απευθύνθηκε στο Πανεπιστήμιο Πατρών «αξιοποιώντας το καλύτερο ερευνητικό δυναμικό με τον οικονομικότερο τρόπο». Ακολούθησε διαβούλευση με τους δήμους και τους εμπλεκόμενους δημόσιους καιιδιωτικούς φορείς και στη συνέχεια η επανεξέταση και τα συμπεράσματα για την οριστική διαμόρφωση του σχεδίου της καμπάνιας. Σχέδιο με προδιαγραμμένη και κοστολογημένη ανά έτος και κατηγορία δαπάνη, την οποία θα ελέγχει συστηματικά η νεοσύστατη υπηρεσία Τουρισμού της Περιφέρειας. Το σημαντικότερο όλων αυτών των επιλογών αποτελεί η δαπάνη του στρατηγικού αυτού 5εντετούς σχεδίου, του οποίου το συνολικό κόστος ανήλθε στα 5 εκατ. ευρώ έναντι του κόστους των 8 εκατ. ευρώ, του προηγούμενο αντίστοιχου 3ετούς σχεδίου.
Τέλος, τα βασικά σημεία της κεντρικής στρατηγικής προσέγγισης του σχεδίου μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα σημεία:
-Να αναδειχθούν στην Αττική δυο διακριτά χαρτοφυλάκια ταξιδιωτικών εμπειριών: το γεωγραφικό και το θεματικό, που θα αποτελούν υποσύνολα προορισμών και τουριστικών προϊόντων.
-Να εστιαστούν οι πεπερασμένοι πόροι της Περιφέρειας Αττικής στις πιο ελκυστικές και ώριμες τουριστικές αγορές.
-Να βελτιωθούν οι τουριστικές επιδόσεις της Αττικής, ιδίως ως προς την εποχικότητα και τη μέση παραμονή των επισκεπτών της.
-Να επωφεληθούν όλες οι περιοχές της Αττικής από τις προτεινόμενες ενέργειες τουριστικής προβολής.