«Διασταύρωση» ανάμεσα σε ένα αεροπλάνο, ένα αεροσκάφος κι ένα ελικόπτερο, το Airlander 10 έχει το μήκος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου και το ύψος 6 διώροφων λεωφορείων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα της βρετανικής Sun θα σηκωθεί στο βρετανικό ουρανό από το αεροδρόμιο Cardington, στο Bedfordshire, τον επόμενο μήνα.
To Airlander 10 χρειάζεται να συμπληρώσει περισσότερες από 200 ώρες πτήσης για να κριθεί αξιόπλοο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας. Αρχικά δημιουργήθηκε από τη βρετανική κατασκευαστική εταιρεία Hybrid Air Vehicles ως αεροσκάφος επιτήρησης για τον αμερικανικό στρατό και αυτή η δοκιμαστική πτήση αποτελεί ορόσημο για το Airlander 10. Ο επικεφαλής επικοινωνίας της εταιρείας Chris Daniels ανέφερε: «Κοιτάμε τις εικόνες των αερόπλοιων πάνω από Bedfordshire το 1920 και το θέαμα αυτού σταματούσε κυριολεκτικά την κυκλοφορία. Οι άνθρωποι ήταν έντρομοι. Περιμένουμε το ίδιο πράγμα». Ο ίδιος εξήγησε ότι το Airlander 10 είναι πολύ μεγαλύτερο από το μεγαλύτερο αεροπλάνο του κόσμου, ένα A380, αλλά πετά πολύ χαμηλότερα και πολύ πιο αργά.
Το Airlander 10 πήρε το όνομά του από την ικανότητά του να μεταφέρει 10 τόνους έχοντας μήκος 92 μέτρα, πλάτος 43 μέτρα και ύψος 26 μέτρα. Είναι διαμορφωμένο όπως ένα παραδοσιακό αερόπλοιο, κατασκευασμένο από υπερ-ισχυρά ανθρακονήματα και γεμάτο με αδρανές ήλιο για να σηκώνεται στον αέρα. Το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει μέχρι 50 άτομα και να φτάσει την τελική ταχύτητα των 148 χιλιομέτρων την ώρα, με τη δυνατότητα να παραμείνει στον αέρα για 3 εβδομάδες όντας μη επανδρωμένο. Το Airlander 10 μπορεί επίσης να λειτουργήσει σε ακραίες θερμοκρασίες, γεγονός που το καθιστά ελκυστικό όχημα για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, περιβαλλοντικές παρατηρήσεις και αστυνομικές επιτηρήσεις.
Το αεροσκάφος έχει 4 υπερτροφοδοτούμενους πετρελαιοκινητήρες, αλλά καίει το ένα τέταρτο του καυσίμου που χρησιμοποιείται από τα συνηθισμένα αεροπλάνα και θεωρείται «φιλικό» προς το περιβάλλον. Αρχικά προοριζόταν για χρήση από τον αμερικανικό στρατό, αλλά τελικά θεωρήθηκε ακριβό για τον προϋπολογισμό του και στη συνέχεια «επέστρεψε» στη Βρετανία όπου έλαβε 13 εκατομμύρια λίρες σε μετρητά από επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένων της κυβέρνησης, ιδιωτών και επιχορηγήσεις της Ε.Ε. ύψους 6 εκατομμυρίων λιρών. Το έργο υποστηρίζεται επίσης από διάφορες διασημότητες. Οι δοκιμαστικές πτήσεις θα περιορίζονται αρχικά σε ακτίνα περίπου 100 χιλιομέτρων γύρω από το αεροδρόμιο.