Η Volvo θα συνεργαστεί με τη Microsoft για την από κοινού ανάπτυξη τεχνολογιών νέας γενιάς στον τομέα του αυτοκινήτου. Οι δύο εταιρείες αποκάλυψαν τον τρόπο με τον οποίο το Microsoft HoloLens, ο πρώτος εντελώς ασύρματος ολογραφικός υπολογιστής, στην ουσία μία συσκευή «επαυξημένης πραγματικότητας» που επιτρέπει στο χρήστη να δει εικονικά ολογράμματα 3D στον χώρο γύρω του, μπορεί σε μερικά χρόνια να χρησιμοποιηθεί για να ορίσει εκ νέου το πώς οι πελάτες προσεγγίζουν κι εξερευνούν ένα αυτοκίνητο, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο τα αυτοκίνητα θα πωλούνται και θα αγοράζονται στο μέλλον.
Πεδία συνεργασίας ανάμεσα στις δύο εταιρείες θα μπορούσαν να αποτελέσουν στο μέλλον και οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, αλλά και η αξιοποίηση των δεδομένων που παράγονται από διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα, ώστε να δημιουργηθούν νέες υπηρεσίες.
Η επίδειξη του HoloLens, που διεξήχθη στην έδρα της Microsoft, στο Ρέντμοντ των Ηνωμένων Πολιτειών, φανέρωσε το πώς η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από πελάτες για να διαμορφώσουν αυτοκίνητα σε τρεις διαστάσεις. Μέσω του HoloLens, ενός ισχυρού υπολογιστή που μοιάζει με ένα απλό ζεύγος γυαλιών, το οποίο απλά φέρει πάνω του ο χρήστης, τα ολογράμματα αναμιγνύονται αρμονικά και τρισδιάστατα με το φυσικό κόσμο.
«Το HoloLens προσφέρει στους χρήστες την ελευθερία να δημιουργήσουν μια προσωποποιημένη εμπειρία, την οποία μπορούν να ελέγξουν οι ίδιοι. Φανταστείτε ότι έχετε τη δυνατότητα με την επαυξημένη πραγματικότητα να διαλέξετε ακριβώς τον τύπο του αυτοκινήτου που θέλετε – να εξερευνήσετε τα χρώματα, τις ζάντες ή να κατανοήσετε καλύτερα τα χαρακτηριστικά, τις υπηρεσίες και τις επιλογές που διατίθενται», δήλωσε ο Μπγιορν Άνβαλ (Björn Annwall), στέλεχος της Volvo.
Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, η τεχνολογία του HoloLens μπορεί επίσης να απελευθερώσει τους εξουσιοδοτημένους διανομείς από τα πιο παραδοσιακά περιβάλλοντα των πωλήσεων και να τους δώσει νέες δυνατότητες προσέγγισης του κοινού, σε εμπορικά κέντρα ή σε μεγάλες εμπορικές οδούς, εγκαινιάζοντας νέα κανάλια πώλησης σε ένα πολύ μεγαλύτερο δυνητικό κοινό.
Στη επίδειξη του HoloLens, συμμετέχοντες δημοσιογράφοι πήραν μια γεύση του νέου Volvo S90 σε περιβάλλον επαυξημένης πραγματικότητας. Η αποκάλυψη του premium sedan «με σάρκα και οστά» θα γίνει τον Ιανουάριο, στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ.
Η εκδήλωση έδωσε μια ένδειξη για τις προοπτικές της επαυξημένης πραγματικότητας και τη δυνατότητά της να μεταμορφώσει τη σχέση ανάμεσα στον πελάτη και το αυτοκίνητο. Πριν ακόμη το Νέο S90 κατασκευαστεί και παρουσιαστεί, οι δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το νέο μοντέλο της Volvo, αλλά και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, σε τρισδιάστατο περιβάλλον.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεργαστούμε με τη Volvo, οραματιζόμενοι νέες δυνατότητες στη σχεδίαση, την εξερεύνηση και την αγορά του αυτοκινήτου. Μας συναρπάζει το ότι συνυπάρχουμε με τη Volvo σε αυτή τη διασταύρωση που η τεχνολογία συναντά την ανθρωποκεντρική σχεδίαση», δήλωσε ο Σκοτ Έρικσον (Scott Erickson), διευθυντής του Microsoft HoloLens στη Microsoft.
Η επίδειξη σηματοδοτεί την έναρξη μιας πιο μακράς περιόδου συνεργασίας ανάμεσα στη Volvo και τη Microsoft, με αντικείμενο μια σειρά από νέες τεχνολογίες που, στο σύνολό τους, σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία. Ένα πεδίο εστίασης αφορά την αυτόνομη οδήγηση. Η σουηδική εταιρεία εκπονεί το πρόγραμμα Drive-Me, στο πλαίσιο του οποίου 100 XC90 με δυνατότητα πλήρους αυτόνομης οδήγησης θα διατεθούν σε πραγματικούς πελάτες που θα κινούνται σε πραγματικούς δρόμους στο Γκέτεμποργκ, το 2017. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πείραμα αυτόνομης οδήγησης στον κόσμο.
Άλλες περιοχές συνεργασίας αναμένεται να συμπεριλάβουν το πώς η πληροφορία που συγκεντρώνεται από τα αυτοκίνητα και τους οδηγούς τους μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να ενισχύσει την οδηγική εμπειρία και την πιθανότητα χρήσης αναλυτικών μοντέλων πρόβλεψης ώστε να βελτιωθεί η ασφάλεια. Κοινός στόχος της Volvo, σε συνεργασία με τη Microsoft, είναι να πρωτοπορήσει και σε αυτό το επίπεδο».
Νίκος Τσάδαρης