Τα «έξυπνα» κινητά που έχουν μεγάλη οθόνη 5,5 έως επτά ιντσών και μπορούν να χρησιμεύσουν ως ταμπλέτες εκτός από τηλέφωνο, γι’ αυτό άλλωστε λέγονται «φάμπλετς» (phablets), φαίνεται πως είναι η προτίμηση των καταναλωτών διεθνώς στη φετινή εορταστική περίοδο.
Για πρώτη φορά φέτος, οι πωλήσεις των Phablets ήταν οι μισές περίπου στο σύνολο των πωλήσεων συσκευών με λειτουργικό σύστημα Android.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις συσκευές της Apple, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Flurry, θυγατρικής της Yahoo. Για άλλη μία χρονιά, οι καταναλωτές στις γιορτές ψώνισαν πολλές κινητές ηλεκτρονικές συσκευές (smartphones και tablets διαφόρων μεγεθών), με το μερίδιο της Apple, σύμφωνα με τα στοιχεία της Flurry που επικαλείται το Γαλλικό Πρακτορείο, να φθάνει το 49% και της Samsung to 20%.
Αν και η Apple έχει πάντα την κυρίαρχη θέση, το μερίδιό της μειώθηκε κατά 2,2% σε σχέση με το 2014, ενώ της κορεατικής εταιρείας αυξήθηκε κατά 2,1%. Οι κινητές συσκευές της Microsoft εμφανίζονται με μερίδιο μόνο 2% φέτος έναντι σχεδόν 6% πέρυσι, ενώ η LG είναι τέταρτη με 1,7%.
H Apple εισήλθε στην αγορά των phablets πέρυσι με την κυκλοφορία του μοντέλου iPhone 6 Plus, που αναβαθμίσθηκε φέτος σε iPhone 6s Plus. Από την άλλη, το Samsung Galaxy Νote αύξησε περαιτέρω το ενδιαφέρον για τα phablets, σε βάρος των μεσαίων smartphones και των tablets, καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες τείνουν να επιλέγουν μια συσκευή με μέγεθος μεταξύ iPhone και iPad mini.
«Στην αρχή φαινόταν πως τα phablets έκλεβαν μερίδιο αγοράς από τα tablets. Για πρώτη φορά το 2015 όμως, φαίνεται πως οι καταναλωτές διαλέγουν phablet όχι αντί για tablet, αλλά αντί για ένα μικρότερο κινητό τηλέφωνο», σύμφωνα με τη Flurry.