Η τεχνητή νοημοσύνη αρχίζει να κατακλύζει τη ζωή του ανθρώπου και πρόσφατα διαπιστώθηκε πως η κορυφαία εφαρμογή του είδους που ονομάζεται ChatGPT, μπόρεσε να δώσει καλύτερες συμβουλές και απαντήσεις σε ασθενείς, σε σχέση με τους γιατρούς.
Μελέτη που έγινε με επικεφαλής το Ινστιτούτο Qualcomm του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο, συνέκρινε γραπτές απαντήσεις από γιατρούς και απαντήσεις από το ChatGPT σε πραγματικές ερωτήσεις υγείας που τέθηκαν στο φόρουμ AskDocs της ιστοσελίδας Reddit. Μια ομάδα πιστοποιημένων επαγγελματιών υγείας προτίμησε τις απαντήσεις του ChatGPT στο 79% των περιπτώσεων αξιολογώντας τις με βάση την ποιότητα των πληροφοριών και την ενσυναίσθηση.
Οι απαντήσεις καλής ή πολύ καλής ποιότητας ήταν 3,6 φορές υψηλότερες για το ChatGPT από ό,τι για τους γιατρούς και οι απαντήσεις με ενσυναίσθηση ήταν 9,8 φορές υψηλότερες για το ChatGPT από ό,τι για τους γιατρούς.
«Οι ευκαιρίες για τη βελτίωση της υγειονομικής περίθαλψης με την τεχνητή νοημοσύνη είναι τεράστιες», δηλώνει ο επικεφαλής της έρευνας, Τζον Άγιερς, αναπληρωτής επικεφαλής Καινοτομίας στο Τμήμα Μολυσματικών Ασθενειών και Παγκόσμιας Δημόσιας Υγείας της Σχολής Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας. Ο ίδιος προσθέτει ότι «η περίθαλψη με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης είναι το μέλλον της Ιατρικής».
«Αν και η μελέτη έφερε το ChatGPT αντιμέτωπο με τους γιατρούς, η τελική λύση δεν είναι να πετάξουμε τον γιατρό έξω», λέει χαρακτηριστικά ο Άνταμ Πόλιακ, επίκουρος καθηγητής Επιστήμης Υπολογιστών στο Κολέγιο του Μπριν Μαρ στην Πενσυλβάνια και ένας από τους συγγραφείς της μελέτης. «Αντίθετα, ένας γιατρός που αξιοποιεί το ChatGPT είναι η απάντηση για καλύτερη φροντίδα με ενσυναίσθηση».
Ο Έρικ Λέας, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης και επίκουρος καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας και Επιστήμης της Ανθρώπινης Μακροζωίας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο, περιγράφει ότι «η πανδημία Covid-19 επιτάχυνε την υιοθέτηση της εικονικής υγειονομικής περίθαλψης. Ενώ αυτό διευκόλυνε την πρόσβαση στην περίθαλψη για τους ασθενείς, οι γιατροί επιβαρύνονται από έναν καταιγισμό ηλεκτρονικών μηνυμάτων ασθενών που ζητούν ιατρικές συμβουλές, τα οποία έχουν συμβάλει σε επίπεδα ρεκόρ ιατρικής εξουθένωσης».
«Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις τεχνολογίες για να εκπαιδεύσουμε τους γιατρούς στην επικοινωνία με επίκεντρο τον ασθενή, να εξαλείψουμε τις ανισότητες στην υγεία που υφίστανται οι μειονοτικοί πληθυσμοί, οι οποίοι συχνά αναζητούν υγειονομική περίθαλψη μέσω μηνυμάτων, να δημιουργήσουμε νέα συστήματα ιατρικής ασφάλειας και να βοηθήσουμε τους γιατρούς παρέχοντας ποιοτικότερη και αποτελεσματικότερη περίθαλψη», συμπληρώνει ο Μαρκ Ντρέντζε, αναπληρωτής καθηγητής της Επιστήμης των Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς και ένας από τους συγγραφείς της μελέτης.