Τεράστιος είναι ο οικονομικός αντίκτυπος από τις αλλαγές στην πολιτική απορρήτου της Apple καθώς τα διαφημιστικά έσοδα στα οποία βασίζονται πολλές δημοφιλείς εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης επλήγησαν σφοδρά. Η δυνατότητα στους χρήστες να εξαιρεθούν από την παρακολούθηση κόστισε στο Snapchat, το Facebook, το Twitter και το YouTube περίπου 9,85 δισεκατομμύρια δολάρια σε απώλεια εσόδων το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αναφέρουν οι Financial Times.
Με τη λειτουργία του App Tracking Transparency που κυκλοφόρησε τον περασμένο Απρίλιο, η Apple έθεσε σε εφαρμογή μια νέα πολιτική για την προστασία των δεδομένων των χρηστών της, αφού απαιτεί πλέον από τους developers να ζητούν ρητά τη συγκατάθεση τους προτού συλλέξουν δεδομένα και παρακολουθήσουν τη δραστηριότητά τους.
Η Lotame, εταιρεία που ερευνά τις διαφημίσεις στον τομέα της τεχνολογίας εκτιμά ότι οι τέσσερις τεχνολογικοί γίγαντες έχασαν κατά μέσο όρο 12% των εσόδων τους το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2021.
H εταιρεία που δέχτηκε το μεγαλύτερο πλήγμα
Από τους τέσσερις γίγαντες της τεχνολογίας μία εταιρεία ήταν αυτή που που επηρεάστηκε περισσότερο. Και αυτή είναι η Snap Inc (Snapchat), η οποία βασίζει το επιχειρηματικό μοντέλο της στη χρήση του smartphone και στο Facebook.
Αναφορικά με την Apple, το τελευταίο τρίμηνο ξεπέρασε τις εκτιμήσεις εσόδων για τη διαφημιστική του δραστηριότητα κατά 700 εκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας περίπου τα 18,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των χρηστών έχει επιλέξει να αρνηθεί τη συγκατάθεση για συλλογή των δεδομένων τους. Την εβδομάδα που κυκλοφόρησε η λειτουργία μόνο το 4% των χρηστών iPhone στις ΗΠΑ συμφώνησαν να επιτρέπουν στις εφαρμογές να τους παρακολουθούν.
Μόνο το Facebook μπορεί να έχει δει μείωση στα έσοδα έως και 8,3 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο εξάμηνο του 2021 ανέφερε στους Financial Times σύμβουλος της Adtech, Eric Seufert.
Φυσικό επόμενο ήταν λοιπόν να πυκνώσει έντονα το τοπίο των διαφημιστών, καθώς πλέον η στόχευση του κοινού ήταν αδύνατη. Αυτό είχε ως συνέπεια να επενδυθούν σε άλλες δραστηριότητες τα χρήματα των εμπόρων και τα έσοδα σε Snap, Facebook, Twitter και YouTube συνάντησαν και εξακολουθούν να συναντούν μια πρωτόγνωρη ανώμαλη προσγείωση.