«Facebook at Work» θα λέγεται η νέα ιστοσελίδα που ετοιμάζει το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, που θα επιτρέπει στους χρήστες της να κρατούν ξεχωριστό προσωπικό και επαγγελματικό προφίλ, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times.
Σε πρώτη φάση, το «Facebook at Work» αναμένεται να «κλέψει» μερίδιο αγοράς από το αμιγώς επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο LinkedIn, το οποίο έχει περίπου 90 εκατ. ενεργούς χρήστες το μήνα και αποτελεί το κύριο εργαλείο επαγγελματικής δικτύωσης διεθνώς. Όμως, η επαγγελματική υπηρεσία του Facebook θα μπορούσε να ανταγωνιστεί επίσης υπηρεσίες όπως το Google Drive ή τα Office και Outlook της Microsoft.
Το «Facebook at Work» θα επιτρέπει στους χρήστες να συνομιλούν με συναδέλφους τους, να συνδέονται με επαγγελματικές τους επαφές και να επικοινωνούν με συνεργάτες τους, έγραψε η εφημερίδα επικαλούμενη ανώνυμες πηγές.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι υπάλληλοι του Facebook χρησιμοποιούν αυτή την ιστοσελίδα εδώ και καιρό στην καθημερινή τους εργασία. Η ανάπτυξη της νέας υπηρεσίας άρχισε αθόρυβα πέρυσι και ήδη βρίσκεται σε φάση δοκιμών με εταιρείες, καθώς μάλλον πλησιάζει η ημερομηνία επίσημης ανακοίνωσης της πρωτοβουλίας, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα.
Για να καταφέρει το Facebook να διεισδύσει στους επαγγελματικούς χώρους ως εργαλείο δουλειάς, θα πρέπει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και των στελεχών τους, οι οποίοι συχνά διεξάγουν εμπιστευτικές συνομιλίες στο διαδίκτυο και ανταλλάσσουν ευαίσθητες εμπορικές πληροφορίες, τις οποίες δεν θα ήθελαν να δουν να διαρρέουν. Πολύ περισσότερο που το Facebook έχει κατ’ επανάληψη δεχτεί κριτικές ότι χρησιμοποιεί καταχρηστικά τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του.
Επιπλέον, αρκετές εταιρείες μέχρι σήμερα απαγορεύουν τη χρήση του Facebook στους εργαζομένους τους για να μην πέφτει η παραγωγικότητά τους, οπότε θα πρέπει πρώτα να πειστούν ότι όντως το Facebook θα χρησιμοποιείται για δουλειά και όχι για κουτσομπολιό και χασομέρι.
Αρχικά τουλάχιστον το «Facebook at Work» αναμένεται να είναι δωρεάν προκειμένου να κερδίσει χρήστες. Το Facebook δημιουργεί σχεδόν όλα τα έσοδά του από διαφημίσεις και καταφέρνει να προσελκύει περισσότερες, όσους περισσότερους χρήστες έχει. Το Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες του δημοσιεύματος.