Όπως είναι φυσικό ο κορονοϊός απασχόλησε την κοινή γνώμη το προηγούμενος έτος και συνεχίζει να την απασχολεί και για το 2021. Γεγονός που αποδεικνύεται και από την πρόσφατη παρουσίαση των google trends για το 2020 η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 24/02 και στην οποία συμμετείχε και το Newsbeast ως το μοναδικό ελληνικό μέσο.
Για όσους δεν γνωρίζουν τα Google Trends παρέχουν πρόσβαση σε ένα μεγάλο μη φιλτραρισμένο δείγμα πραγματικών αιτημάτων αναζήτησης που υποβάλλονται στο Google. Είναι ανώνυμα (κανένας δεν ταυτίζεται προσωπικά), κατηγοριοποιημένα (χωρισμένα ανάλογα με το είδος του ερωτήματος) και συγκεντρωμένα. Αυτό μας επιτρέπει να χρησιμοποιήσουμε Google Trends προκειμένου να βρούμε τα δεδομένα που χρειαζόμαστε. Εν ολίγοις με τη βοήθεια τους μπορούμε να δούμε τι απασχολεί τους χρήστες τους διαδικτύου και τις τάσεις που επικρατούν.
Ανάμεσα στα θέματα που απασχόλησαν τον ιδιαίτερα ενεργό κόσμο του διαδικτύου ήταν ο κορονοϊός, η ανεργία, οι μάσκες και το εμβόλιο. Σύμφωνα με τα στατιστικά στις αρχές της πανδημίας οι χρήστες υπέβαλλαν περισσότερο ερωτήματα του τύπου “τι είναι” (π.χ τι είναι κορονοϊός) ενώ όσο περνούσαν οι μέρες και ο κόσμος προσπαθούσε να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα τα ερωτήματα μετατράπηκαν στο “πως” (π.χ πώς φτιάχνω μάσκες). Οι επιπτώσεις του ιού στις ζωές μας φαίνονται ξεκάθαρα τόσο από την αναζήτηση για τον ίδιο τον ιό όσο και για τις επιπτώσεις του σε άλλους τομείς της ζωή μας.
Ορισμένα ενδιαφέροντα στατιστικά:
- Το ενδιαφέρον για τον κορονοϊό ξεπέρασε το ενδιαφέρον για τον καιρό
- Ο κόσμος ρωτούσε “τι μέρα είναι” περισσότερο από ποτέ μέσα στο 2020
- Επίσης αναζητούσαν θέματα για το “θεό”, την “ευτυχία”, και την “συναίσθηση” περισσότερο από ποτέ
- Το ενδιαφέρον για άσκηση και αθλητισμό επίσης κορυφώθηκε μέσα στο έτος
- Ο κόσμος στράφηκε στο Google για να μάθει διάφορες δεξιότητες, όπως η κατασκευή μασκών, η σωστή πλύση των χεριών και συνταγές μαγειρικής
- Λόγω των πολλαπλών λοκντάουν οι χρήστες αναζήτησαν τρόπους διασκέδασης και επικοινωνίας
Τα παραπάνω στοιχεία προήλθαν δειγματικά μέσα από τις δισεκατομμύρια αναζητήσεις που πραγματοποιούνται καθημερινά μέσα από τη μηχανή αναζήτησης της google.