Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί κάποιες φωτογραφίες μας στα social media συγκεντρώνουν πιο πολλά likes από άλλες;
Εντάξει, βοηθάει να είναι καλά καδραρισμένες και το θέμα ελκυστικό, αλλά προφανώς και αυτό δεν φτάνει.
Αν θέλετε λοιπόν περισσότερα likes στις φωτογραφίες που ανεβάζετε στο Instagram και τις άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, τότε σταματήστε να ανεβάζετε εικόνες με σπάτουλες, αμαξάκια του γκολφ και θερμαντικά σώματα!
Αυτό τουλάχιστον μας συμβουλεύει ο υποψήφιος διδάκτορας Aditya Khosla του περίφημου τμήματος του MIT, Computer Science and Artificial Intelligence Lab. Η ανάλυση του επιστήμονα λοιπόν, κατά την οποία «σκαναρίστηκαν» περισσότερες από 2,3 εκατομμύρια φωτογραφίες από την πλατφόρμα Flickr, έβαλε σκοπό να απομονώσει τους παράγοντες που κάνουν μια φωτογραφία δημοφιλή.
Ο Khosla είναι στην ευχάριστη πλέον θέση, μέσω του μαγικού αλγορίθμου στον οποίο κατέληξε η έρευνά του, να προβλέπει πόσα views θα έχει μια φωτογραφία πριν καν φορτωθεί στην πλατφόρμα. Η εξίσωση του ερευνητή λαμβάνει υπόψη της κοινωνικούς παράγοντες, όπως τον αριθμό των followers που έχει ο χρήστης, αλλά και το μέγεθος του τίτλου της εικόνας (ακόμα και τον αριθμό των hashtags που περιέχει).
Επίσης, συνυπολογίζει στη συμπερασματική διαδικασία καθαρά φωτογραφικούς παράγοντες, όπως η υφή του στιγμιοτύπου και το χρώμα του, αλλά και το είδος των αντικειμένων που εμφανίζονται (μίνι φούστες, ζωντανά χρώματα, άνθρωποι αντί για τοπία = καλό, ροζ και κίτρινα καυτά σορτσάκια = ακόμα καλύτερο!).
Τώρα λοιπόν μπορούμε να προβλέψουμε κι εμείς την πορεία μιας αδημοσίευτης φωτογραφίας μας μέσω ενός στοιχειώδους εργαλείου στο website του Khosla, το οποίο μετρά την πιθανή δημοφιλία μιας φωτογραφίας σε μια δεκαβαθμιαία κλίμακα 1-10.
Αν, ας πούμε, μια φωτογραφία σκοράρει 5, τότε περιμένουμε πάνω-κάτω 2 στην πέμπτη δύναμη = 32 views την ημέρα, αν πάρει 6, τότε τα ημερήσια likes ανέρχονται σε 2 στην έκτη = 64. Το μετρικό σύστημα δεν είναι ωστόσο απόλυτα ακριβές (και πώς θα μπορούσε άλλωστε όταν προσπαθεί να σταθεροποιήσει τον πάντα απρόβλεπτο ανθρώπινο παράγοντα!), αυτό που κρατάμε λοιπόν είναι ότι αν μια φωτογραφία Α σκοράρει υψηλότερα από μια άλλη Β, τότε να περιμένουμε ότι η πρώτη θα συγκεντρώσει περισσότερα likes.
Παρά το γεγονός ότι ο αλγόριθμός του φαίνεται να δουλεύει, ο Khosla δεν σταματά να τον εξελίσσει. Επόμενο σταθμός, η δημιουργία ενός εργαλείου που θα «πειράζει» αυτόματα μια φωτογραφία για να την κάνει ελκυστικότερη σε όρους social media…
Τώρα μπορούμε να ξέρουμε εκ των προτέρων αν μια φωτογραφία μας θα κυκλοφορήσει στο ίντερνετ πιο γρήγορα και από τον Bieber και αυτά είναι καλά νέα. Ή μπορούμε πάντα να ανεβάζουμε τις εικόνες που μας αρέσουν και να μην πολυσκοτιζόμαστε για τα likes που θα μαζέψουν…