Το ίντερνετ θεωρείται συνώνυμο της εποχής που διανύουμε, και όμως μόλις λιγότερο από το 1/3 του παγκόσμιου πληθυσμού έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Τώρα μια μεγάλη συμμαχία εταιριών τεχνολογίας, βάζει σαν στόχο να «διασυνδέσει» όλους αυτούς τους ανθρώπους.
Η συμμαχία ονομάζεται «Internet.org» και συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του Mark Zuckerberg με στόχο να μειωθεί δραστικά το κόστος των βασικών ιντερνετικών υπηρεσιών στα κινητά τηλέφωνα στις αναπτυσσόμενες χώρες. Αν αυτό επιτευχθεί, ο αριθμός των ανθρώπων με πρόσβαση στο διαδίκτυο αναμένεται να αυξηθεί, καθώς σήμερα μόνο 2,7 δισ. άνθρωποι έχουν πρόσβαση στον Ιστό.
«Αυτό που έκανε μέχρι τώρα το Facebook είναι να δώσει στους ανθρώπους σ’ όλο τον κόσμο την ευκαιρία να γνωριστούν», δήλωσε ο ιδρυτής του Facebook. «Στις αναπτυσσόμενες χώρες υπάρχουν μεγάλα εμπόδια στη σύνδεση και τη συμμετοχή στην οικονομία της γνώσης. Το Internet.org είναι μια παγκόσμια σύμπραξη με στόχο να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις, όπως να καταστεί δυνατή η πρόσβαση στο ίντερνετ γι’ αυτούς που δεν μπορούν να την προσφέρουν οι ίδιοι στον εαυτό τους».
Μεταξύ των εταιρειών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, εκτός από το Facebook, περιλαμβάνονται και οι Nokia, Ericsson, Samsung, Qualcomm, MediaTek και η νορβηγική Opera. Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης Twitter και LinkedIn θα συνεργαστούν, αν και δεν θα είναι πλήρεις εταίροι.
«Ο στόχος του Internet.org είναι να καταστήσει το ίντερνετ προσβάσιμο στα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού που δεν το έχουν ακόμη στη διάθεσή τους», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της πρωτοβουλίας.
Για να επιτύχουν το στόχο αυτό, οι επτά όμιλοι που συμπράττουν θα αναπτύξουν κοινά προγράμματα, θα μοιραστούν τις γνώσεις τους και θα κινητοποιήσουν βιομηχάνους και κυβερνήσεις. Συγκεκριμένα θέλουν να απλουστεύσουν τις εφαρμογές στα κινητά για να τις καταστήσουν πιο αποτελεσματικές και να βελτιώσουν τα εξαρτήματα των τηλεφώνων και των δικτύων ώστε να είναι πιο λειτουργικά καταναλώνοντας λιγότερη ενέργεια.
Εξετάζουν επίσης το ενδεχόμενο να αναπτύξουν smartphones χαμηλού κόστους αλλά υψηλής ποιότητας και συμπράξεις να αναπτύξουν ευρέως την πρόσβαση στο ίντερνετ σε ζώνες του κόσμου που δεν εξυπηρετούνται ακόμη.
Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται σε μια στιγμή πολύ σημαντική για τους τεχνολογικούς κολοσσούς, καθώς οι προηγμένες αγορές είναι κορεσμένες και δεν παρουσιάζουν συνεπώς πλέον σημαντικό δυναμικό για ανάπτυξη, ενώ οι φτωχές περιοχές όπως η Αφρική, η Λατινική Αμερική και ορισμένες χώρες της Ασίας είναι οι δεξαμενές νέων πελατών.