Να εμπνευστούν, να δοκιμάσουν νέες προσεγγίσεις, να δουν τα πράγματα διαφορετικά και, τελικά, να βγουν νικητές από την κρίση με αλλαγή νοοτροπίας, παραίνεσε τους Έλληνες η διευθύνουσα σύμβουλος της Microsoft Ελλάς, Πέγκυ Αντωνάκου,μιλώντας απόψε σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη.
«Η επιχειρηματικότητα στην τεχνολογία δεν απαιτεί μεγάλα κεφάλαια ή επενδύσεις, αλλά ιδέες, όρεξη και καινοτομία», πρόκληση στην οποία οι Ελληνες πρέπει ν΄ ανταποκριθούν, είπε από το βήμα εκδήλωσης του Τομέα Γυναικών Μάνατζερ και Επιχειρηματιών (ΤΟΓΜΕ),του Τμήματος Μακεδονίας της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων εντός και εκτός Ελλάδας, είπε, αποτελεί κεντρική προτεραιότητα για τη Microsoft, γεγονός που αποτυπώνεται σε μια σειρά από δράσεις, όπως η στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας, μέσω του Κέντρου Καινοτομίας της εταιρείας: ήδη έχουν κάνει τα πρώτα τους βήματα στην αγορά 150 νεοφυείς επιχειρήσεις (start-ups) διεθνώς, ενώ μία εξ αυτών, η “bugsense”, που ξεκίνησε από την ιδέα δύο Ελλήνων, έχει σήμερα κεντρικά γραφεία στο Σαν Φρανσίσκο και πελάτες πολυεθνικές.
Εξοικονόμηση 5 δισ. και 35.000 θέσεις εργασίας σε 10 χρόνια
Υπενθύμισε ακόμη ότι, βάσει έρευνας, που η Microsoft είχε αναθέσει πέρυσι στο ΙΟΒΕ, για να διερευνήσει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα απ΄ την ανάπτυξη της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην Ελλάδα, η έγκαιρη μετάβαση στις τεχνολογίες private και public cloud (τεχνολογίες “υπολογιστικού νέφους”), μπορεί να εξοικονομήσει μέχρι 5 δισ. ευρώ σε δαπάνες ιδιωτικού-δημόσιου τομέα και να δημιουργήσει 35000 θέσεις εργασίας στη χώρα μας στην επόμενη 10ετία. Περιγράφοντας την προσωπική της επαγγελματική πορεία, τόνισε: «Δεν δίστασα μπροστά σε δυσκολίες ή προκλήσεις. Αυτά τα έβλεπα σαν ευκαιρίες. Ευκαιρίες να παλέψω ακόμη πιο σκληρά, να τολμήσω […]Με εμπνέει πάντα το μότο του Γκάντι, “Γίνε η αλλαγή που θέλεις να δεις στον κόσμο”. Εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε τις ευκαιρίες και τις συνθήκες της ζωής και της πορείας μας», είπε.
3000 εργαζόμενοι στην Τεχνόπολη, στην πλήρη ανάπτυξή του
Στο μεταξύ, στην πλήρη ανάπτυξή της η Τεχνόπολη Θεσσαλονίκης, υπολογίζεται ότι θα φιλοξενεί 150 επιχειρήσεις και 3000 εργαζόμενους, όπως ανακοίνωσε ο γενικός διευθυντής της Τεχνόπολης Θεσσαλονίκης ΑΕ, δρ Γεώργιος Ασημόπουλος. Τα επόμενα βήματα στον επενδυτικό της σχεδιασμό αφορούν την ανάπτυξη συγκροτήματος κτηρίων, εμβαδού 10.000 τετραγωνικών για τη στέγαση καινοτόμων μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την υποστήριξη της εγκατάστασης 22 εταιρειών, που έχουν ήδη αγοράσει οικόπεδα.
Οι τράπεζες δεν ενδιαφέρονται αν είσαι το επόμενο Google
Την πεποίθηση ότι οι καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες στην Ελλάδα “σκοντάφτουν” συχνά στη απροθυμία χρηματοδότησης από τράπεζες και επενδυτικά κεφάλαια, εξέφρασε ο δρ Φώτης Λιοτόπουλος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της SBOING, που δραστηριοποιείται στον τομέα πλοήγησης GPS. «Οι τράπεζες προσπαθούν να σωθούν οι ίδιες, δεν ενδιαφέρονται για σένα. Δεν υπάρχει ρευστότητα […]. Κι όταν σε δύο χρόνια τελειώσουν οι οικογενειακοί πόροι, αν δεν έχεις τζίρο ή οικογενειακή περιουσία για υποθήκευση, έχασες! Δεν ενδιαφέρει αν είσαι το επόμενο Google ή Facebook», είπε χαρακτηριστικά.
Sboing vs Waze
Η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική στο εξωτερικό. Ο κ.Λιοτόπουλος ανέφερε ενδεικτικά την περίπτωση της ανταγωνιστικής τού Sboing εφαρμογής Waze, που αναπτύχθηκε από ισραηλινή startup, και αν και υστερεί σε διάφορα επίπεδα, έχει καλύτερη πορεία.
Συγκεκριμένα, το Sboing «στήθηκε» στα Διαβατά, με προσωπική/οικογενειακή χρηματοδότηση 100.000 ευρώ, συν άλλα 180.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ (ΕΠΑΝ ΙΙ/ΠΕ) και το 7ο πρόγραμμα πλαίσιο. Για τη δημιουργία του εργάστηκαν 2-3 άνθρωποι, ενώ αυτό διαθέτει χάρτες OSM και απέσπασε σημαντικές διακρίσεις. Ωστόσο, “ακόμη να πείσουμε τους επενδυτές”.
Αντίθετα, το Waze, που απορρόφησε πακτωλό χρημάτων -60 εκατομμύρια δολάρια από τρία κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών- και απασχόλησε 80 άτομα προσωπικό, δεν διαθέτει τους χάρτες OSM του Sboing, ούτε IPR, κι ωστόσο όχι απλά βγήκε στις αγορές, αλλά συζητείται η εξαγορά του έναντι 1 δισ. δολ!
Ο ίδιος υπογράμμισε τη σημασία της κατοχύρωσης διεθνούς πατέντας από τη Sboing, που παρέχει ασπίδα προστασίας από τον άνισης δυναμικότητας ανταγωνισμό (TomTom, Google, κ.ά.): “Αν είναι πολύ καλή η ιδέα σου, θα αντιγραφεί πολύ γρήγορα και από πολλούς, που έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες από σένα. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις προστατευμένα τα πνευματικά δικαιώματα. Εκτός όμως από προστασία και σιγουριά, μια διεθνής πατέντα αποτελεί προστιθέμενη αξία”, είπε.