Στην πόλη του San Jose, τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Καλιφόρνια, διεξήχθη έρευνα που δείχνει πως αν αποφασίσουν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους οι οδηγοί, δημοσιεύοντας πληροφορίες για την κίνηση ή την γενικότερη κατάσταση στους δρόμους, θα τους ωφελούσε καθώς όχι μόνο θα έφταναν στον προορισμό τους γρηγορότερα αλλά θα έχαναν και την υπομονή τους πολύ πιο δύσκολα.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε την περασμένη Δευτέρα από το New Cities Foundation και προσφέρει λεπτομερή επεξήγηση για το πως ένα κοινωνικό δίκτυο μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη λειτουργία μίας πόλης κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας. Η Naureen Kabir, που είχε την επίβλεψη της έρευνας, τονίζει πως “τα αποτελέσματα δεν είναι σημαντικά μόνο για τον αντικειμενικό χρόνο που εξοικονομήθηκε αλλά και για το πόσο χρόνο αισθάνονται οι οδηγοί ότι κέρδισαν. Είναι το αίσθημα του να λαμβάνεις πληροφορίες όταν ακριβώς τις χρειάζεσαι”. Τα αποτελέσματα, αν και παρουσιάζουν διαφορές ανάμεσα σε χρήστες αυτοκινήτου με αυτούς που χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς, δείχνει ξεκάθαρα ότι ακόμα και για τις συγκοινωνίες τα μηνύματα είναι θετικά.
Την έρευνα υποστήριξαν το τμήμα μεταφορών και συγκοινωνιών του San Jose σε συνεργασία με τους δημιουργούς των εφαρμογών Roadify και Waze, που βοήθησαν στην συλλογή των πληροφοριών και τον σχολίων από τους χρήστες, και προετοιμάστηκε από Κέντρο Έρευνας για Πληροφορίες και Τεχνολογίες προς το Συμφέρον της Κοινωνίας στο πανεπιστήμιο του Berkeley στην Καλιφόρνια.
Στο μέλλον, η New Cities Foundation, σκοπεύει να μετρήσει πιο συγκεκριμένα τον ακριβή χρόνο αλλά και το καύσιμο που μπορεί να εξοικονομηθεί αν ένα τέτοιο είδος επικοινωνίας μπει στις ζωές μας.