Το πείραμα που ξεκίνησε η Honda Motor πριν από 32 χρόνια και που αποτελεί σύμβολο της ιαπωνικής εξέλιξης στον τομέα της τεχνολογίας, έφτασε στο τέλος του. Το κεφάλαιο Asimo κλείνει καθώς η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να σταματήσει την εξέλιξη του δημοφιλούς ανθρωποειδούς ρομπότ και να εστιάσει αλλού, εφαρμόζοντας την τεχνογνωσία που απέκτησαν οι μηχανικοί της σε άλλους, πιο κερδοφόρους τομείς. Το project ξεκίνησε πίσω στο 1986 όταν η εταιρεία άνοιξε το ερευνητικό της κέντρο στη Σαϊτάμα και παρουσίασε ένα ζευγάρι πόδια με την κωδική ονομασία E0. Ο Asimo, το πρώτο ανθρωποειδές ρομπότ, μας συστήθηκε το 2000. Η τελευταία, 7η γενιά του που παρουσιάστηκε το 2011, ήταν και η πιο προηγμένη. Είχε ύψος 130 εκ. ζύγιζε 48 κιλά και μπορούσε να τρέξει με 9 χλμ/ώρα, να χοροπηδήσει, να πραγματοποιήσει άλμα. Χάρη δε στο εξελιγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης και τους αισθητήρες του λειτουργούσε αυτόνομα και μπορούσε να αναγνωρίσει ανθρώπους και να ανταποκριθεί σε αυτά που του έλεγαν. Ο Asimo όμως είχε ένα μεγάλο μειονέκτημα. Δεν μπορούσε σε καμία των περιπτώσεων να αποσβέσει τα χρήματα που είχαν επενδυθεί για την εξέλιξή του. Και αυτός, σύμφωνα με το Nikkei Asian Review, είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο η Honda αποφάσισε να τερματίσει το πρόγραμμα, εστιάζοντας πλέον στην ανάπτυξη προϊόντων με τεχνολογίες που εφαρμόστηκαν στον Asimo. Πολλοί μηχανικοί που εργάστηκαν στο project εργάζονται τώρα πάνω σε συστήματα αυτόνομης οδήγησης αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που απέκτησαν πάνω στο κομμάτι των αισθητήρων και της τεχνητής νοημοσύνης. Το 2017 η Honda παρουσίασε την μοτοσυκλέτα που ισορροπεί από μόνη της, προϊόν κι αυτή του ρομποτικού τμήματος της εταιρείας που δούλευε πάνω στον Asimo. Και οι εφαρμογές της τεχνολογίας του ανθρωποειδούς ρομπότ δεν σταματούν εδώ. Η Honda εξελίσσει μια συσκευή αποκατάστασης που χρησιμοποιεί τεχνικές βαδίσματος του Asimo για την υποστήριξη της φυσικής θεραπείας. Ένας μηχανισμός κινεί τα πόδια ηλικιωμένων ή ανθρώπων με αναπηρία προς τα εμπρός βοηθώντας τους να μετακινηθούν. Ήδη διατίθεται προς πώληση ένα ρομπότ κουρέματος γκαζόν που μπορεί να κινηθεί μόνο του ακόμα και σε ανώμαλα εδάφη. Μετά τον καταστροφικό σεισμό της Φουκουσίμα το 2011 η Honda αξιοποίησε την τεχνολογία του Asimo για να κατασκευάσει ρομπότ για επικίνδυνες αποστολές όπως για παράδειγμα την επιθεώρηση του εσωτερικού των αντιδραστήρων σε εργοστάσια πυρηνικής ενέργειας. Βάσει του στρατηγικού πλάνου που έχει καταρτίσει η εταιρεία με ορίζοντας το 2030 η ρομποτική έχει προεξέχουσα θέση. Η καρδιά της ομάδας που ασχολήθηκε με τον Asimo στελεχώνει πλέον το R&D Center X όντας υπεύθυνη για τη χάραξη της ρομποτικής στρατηγική της εταιρείας.