Μία από τις πρώτες μεγάλες εγκαταστάσεις φωτισμού δρόμου που λειτουργεί με ραντάρ αποκαλύφθηκε στη Νορβηγία. Το σύστημα αυτό επιτρέπει τον ταχύ έλεγχο των επιπέδων του φωτισμού, ανάλογα με το αν περνά όχημα ή πεζός από τον δρόμο.
Η Νορβηγία πειραματίζεται με τέτοια συστήματα εδώ και περίπου μία δεκαετία, αλλά η εγκατάσταση αυτή, στον αυτοκινητόδρομο 155, κοντά στην πόλη Hole, είναι σημαντική τόσο για το μήκος της, που φτάνει τα εννέα χιλιόμετρα, όσο και για τον αριθμό των ραντάρ που τοποθετήθηκαν, που φτάνουν τα 220.
Οι μονάδες αυτές, που τοποθετούνται σε κάθε στύλο, ανιχνεύουν την κίνηση στον δρόμο και την ταχύτητα του κινούμενου. Έτσι, τα φώτα ανάβουν πιο έντονα καθώς φτάνει το όχημα, αυξάνοντας την έντασή τους στο 100%, καθώς όταν δεν κινείται κανείς η ένταση μειώνεται κατά 20%.
Υπολογίζεται πως έτσι εξοικονομούνται 2.100 κιλοβατώρες την εβδομάδα, σε σχέση με τα φώτα που φωτίζουν στο φουλ είτε περνά κάποιος είτε όχι. Η απόσβεση της επένδυσης γίνεται σε διάστημα μικρότερο των πέντε ετών.
Την τεχνολογία αυτή ανέπτυξε η Comlight, μια start-up με έδρα στην πόλη Gralum της νότιας Νορβηγίας. Αποκαλεί το σύστημα «φωτισμός δρόμου με αισθητήρες κίνησης». Κάθε λάμπα επικοινωνεί ασύρματα με τις υπόλοιπες. Μόλις ανιχνευτεί κάποια κίνηση από κάποια λάμπα, το φως ανάβει πιο δυνατά και μεταδίδεται η πληροφορία της κίνησης και στις υπόλοιπες. Έτσι, οδηγοί, ποδηλάτες και πεζοί θα έχουν πλήρη φωτισμό καθώς περνούν από τον δρόμο χάρη σε ένα «κύμα» φωτός που ακολουθεί τις κινήσεις του χρήστη και του παρέχει ασφάλεια.
Το σύστημα διαμορφώνεται ειδικά για κάθε κομμάτι αυτοκινητόδρομου, λαμβάνοντας υπόψη την ορατότητα των οδηγών, τον δρόμο και την απόσταση ανάμεσα σε κάθε λάμπα. Ο αριθμός των λαμπτήρων μπορεί να οριστεί στο λογισμικό και στη συνέχεια οι διάφορες ρυθμίσεις να αλλάξουν εξ αποστάσεως όποτε είναι απαραίτητο. Οι αλλαγές αποστέλλονται σε έναν στύλο φωτισμού εξοπλισμένο με GPRS, ο οποίος αυτόματα μεταδίδει την αναθεωρημένη πληροφορία σε όλες τις λάμπες.
Τα ραντάρ μπορούν να τοποθετηθούν στους υπάρχοντες στύλους φωτισμού ή να προβλεφθούν σε ενδεχόμενη αναβάθμισή τους. Η μονάδα ελέγχου τοποθετείται στον στύλο, συνδέεται η καλωδίωση, τοποθετείται το κάλυμμα και ρυθμίζεται η γωνία του ραντάρ ανάλογα με τα χαρακτηριστικά κάθε σημείου.