Η ανάπτυξη ανταγωνιστικών και δημιουργικών ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στη Νοτιανατολική Ευρώπη είναι ο στόχος του ευρωπαϊκού έργου LUDUS, το οποίο συντονίζει το Κέντρο Επιχείρησης & Καινοτομίας Ηπείρου. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα South East Europe και ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 1,57 εκατ. ευρώ. Συμμετέχουν 8 οργανισμοί από 6 χώρες (Ιταλία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σλοβενία και Ελλάδα) και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο. Από την Ελλάδα συμμετέχει επίσης η Εταιρεία Προαγωγής Μεθοδολογιών Έρευνας και Ανάπτυξης ΠΡΟΜΕΑ.
Τα ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παιχνίδια (serious games) χρησιμοποιούνται για κατάρτιση, επιμόρφωση, εκπαίδευση, ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων, διοίκηση/διαχείριση εφαρμογών, κ.ά., καθώς οι άνθρωποι τείνουν να αφομοιώνουν ευκολότερα πληροφορίες που προσλαμβάνουν μέσω μεθόδων δράσης-αντίδρασης και ανταποκρίνονται ευκολότερα σε περιβάλλοντα που είναι ανταγωνιστικά αλλά και ψυχαγωγικά. Τα παιχνίδια αυτά επιτρέπουν στοχευμένη μάθηση, ενώ παρέχουν διασκέδαση, συνδυάζουν έντονη εμπλοκή και ισχυρό περιεχόμενο, πυροδοτούν έντονες αντιδράσεις και επιτρέπουν ταχεία αντίληψη ενός περίπλοκου περιβάλλοντος.
Το δίκτυο LUDUS απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οργανισμούς περιφερειακής διακυβέρνησης, εκπαιδευτικούς, ερευνητές, στελέχη τμημάτων ανθρώπινων πόρων, δημόσιους οργανισμούς, κ.λπ., που εμπλέκονται ή θα μπορούσαν να εμπλακούν σε σχετικές δράσεις κατάρτισης. Προωθεί την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και τη διεύρυνση της χρήσης των ηλεκτρονικών αυτών παιχνιδιών.
Τελικός στόχος είναι να διαμορφωθεί μια κρίσιμη μάζα οργανισμών, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για την προώθηση της καινοτόμου αυτής μεθόδου εκμάθησης. Επιπλέον, το LUDUS αναπτύσσει βιώσιμους διακρατικούς δεσμούς συνεργασίας μεταξύ ερευνητικών φορέων, επιχειρήσεων και κέντρων καινοτομίας στον τομέα των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών.