iOS εναντίον Αndroid. Ποιο είναι το πλέον επιτυχημένο λειτουργικό; Αυτό είναι ένα ερώτημα το οποίο απασχολεί όλους τους οπαδούς της τεχνολογίας και των gadget. Φυσικά η απάντηση σε ένα τέτοιο ερώτημα δεν είναι και η πλέον εύκολη, ειδικά εάν κάποιος προσπαθήσει να παραμείνει αντικειμενικός, γιατί εκτός των τεχνικών χαρακτηριστικών των πλατφορμών, σημαντικό ρόλο παίζει και η «αισθητική» του καθενός.

Καθημερινά κυριολεκτικά βομβαρδιζόμαστε από πληροφορίες και μετρήσεις σχετικά με τα δύο δημοφιλή λειτουργικά, με κάποια στοιχεία να προέρχονται από τις ίδιες τις εταιρείες και κάποια από άλλες εταιρείες αναλύσεων και δημοσκοπήσεων. Ακολουθούν συγκεντρωμένα τα περισσότερα στοιχεία από τον πόλεμο αυτό μεταξύ των λειτουργικών.

Αρχικά θα πρέπει να αναφερθεί ο αριθμός των «στρατιωτών» από κάθε παράταξη. Στο λανσάρισμα του iPhone 4S στις 4 Οκτωβρίου, ο CEO Tim Cook, δήλωσε ότι η εταιρεία είχε πουλήσει 250 εκατομμύρια συσκευές iOS μέχρι τότε, συμπεριλαμβανομένων των iPhone, iPod Touches, iPads, και λογικά και των Apple TV.

Λίγο αργότερα, ο CEO της Google Larry Page, δήλωσε ότι 190 εκατομμύρια συσκευές Android είχαν «ενεργοποιηθεί». (Η Google αναφέρεται σε αριθμούς υπό την έννοια των ενεργοποιήσεων και όχι των πωλήσεων).

Το πρώτο iPhone άρχισε να πωλείται 16 μήνες πριν από το πρώτο τηλέφωνο Android, έτσι το iOS είχε ένα προβάδισμα, όμως σύμφωνα με αυτούς τους αριθμούς, ο πακτωλός των συσκευών που η Apple έχει καταφέρει να πουλήσει μέχρι σήμερα, έχουν ξεπεράσει κατά πολύ αυτές με Android.

Αριθμός ημερήσιων πωλήσεων. Οι δύο εταιρείες δεν έχουν προχωρήσει σε πρόσφατες ανακοινώσεις σχετικά με το ρυθμό των ημερήσιων πωλήσεων. Ωστόσο κατά το δεύτερο ημερολογιακό τρίμηνο του 2011, η Apple πουλούσε γύρω στις 367.000 iOS συσκευές την ημέρα. Και τον Ιούνιο, το αφεντικό των Android, Andy Rubin, δήλωσε ότι μισό εκατομμύριο συσκευές Android ενεργοποιούνταν κάθε μέρα. Και οι δύο αριθμοί είναι κατά πάσα πιθανότητα πολύ διαφορετικοί σήμερα.

Σύνολο ιδιοκτησίας smartphone. Η ComScore αναφέρει ότι από τον Αύγουστο, το 43,7 % των συνδρομητών smartphone στις ΗΠΑ, διέθεταν συσκευή Android, ενώ το 27,7% ήταν κάτοχοι iPhone. Τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνουν όμως τον αριθμό των ταμπλετών (μια κατηγορία που το iPad κυριαρχεί απόλυτα) και συσκευές πολυμέσων (μια κατηγορία στην οποία το iPod Touch δεν έχει σχεδόν κανέναν απολύτως ανταγωνισμό).

Πωλήσεις Tablet. Η έρευνα της εταιρείας Strategy Analytics, ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι το iPad κατείχε το 66,6% της αγοράς ταμπλετών, με τις ταμπλέτες Android να έχουν σημειώσει, όμως, αύξηση κατέχοντας το 26,9%. Ωστόσο, σε αυτήν την έρευνα, όπως σημειώνει και ο Kevin C. Tofel του GigaOM , αναμιγνύονται οι πωλήσεις iPads από την Apple, με τις συσκευές Android που έχουν αποσταλεί, δίχως όμως να επιβεβαιώνονται οι πωλήσεις τους. Έτσι, σε περίπτωση που κάποια από τις συσκευές Android δεν έχουν πουληθεί, δεν θα πρέπει να συγκριθούν με τον αριθμό των ήδη διατεθειμένων iPad.

Χρήση του Web. Τον Αύγουστο, σύμφωνα με την comScore, οι iOS συσκευές αντιπροσώπευαν το 58,5 % του συνόλου των θεάσεων στις ΗΠΑ από περιηγητές όχι σε υπολογιστή. Το ποσοστό των Android κυμαινόταν στο 31,9%.

Διαθέσιμες εφαρμογές. Υπάρχουν περισσότερες από 500.000 iOS εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων των 140.000 που έχουν σχεδιαστεί για το iPad. Από την άλλη υπάρχουν περισσότερα από 250.000 apps για Android, αριθμός που δεν περιέχει τις εφαρμογές για το Android 4.0 3.0 Honeycomb, η έκδοση για ταμπλέτες, που όμως και πάλι ο αριθμός για αυτό είναι πολύ μικρός.

Λήψεις εφαρμογών. Η εταιρεία ερευνών ABI αναφέρει ότι κατά το δεύτερο τρίμηνο, το Android ξεπέρασε το iOS σε λήψεις εφαρμογών για κινητό και τώρα κατέχει το 44% σε παγκόσμιο επίπεδο έναντι του 31% του iOS. Από την άλλη πλευρά, υποστηρίζει ότι το iOS υπερτερεί από το Android από την άποψη των downloads ανά χρήστη με 2-προς-1.

Κέρδη. Η Canaccord Genuity δηλώνει ότι η Apple αυτή τη στιγμή απολαμβάνει μέχρι και το 52% του συνόλου των κερδών από smartphone, αφήνοντας το 48% για όλους τους άλλους.

Το συμπέρασμα είναι ότι τελικά δεν μπορείς να είσαι όντως σίγουρος, ακόμα και με τις μετρήσεις και τα κόλπα μάρκετινγκ. Άλλωστε ποιος μπορεί να εντοπίσει τη διαφορά μεταξύ της πώλησης μίας συσκευής και της ενεργοποίησης αυτής; Τη μία χρονιά μπορεί να είναι η μία εταιρεία και την άλλη η επόμενη. Όλα είναι θέμα αισθητικής, μάρκετινγκ και σωστής διαφημιστικής προώθησης. Επίσης σημαντικό είναι ξεκαθαριστεί τι θεωρείτε επιτυχία: ο αριθμός των πωλήσεων ή το σύνολο των κερδών για μία εταιρεία;

Πηγή: proho.gr