Ίσως το τελευταίο αντικείμενο που ξεχνάει να πακετάρει κάποιος σήμερα πριν φύγει για διακοπές είναι το κινητό τηλέφωνo ή και ο φορητός υπολογιστής. «Προέκταση» του χεριού και με πληθώρα λειτουργιών, τον ηλεκτρονικό αυτό μικρόκοσμο δύσκολα αποχωρίζονται νέοι, από μαθητές και φοιτητές, μέχρι και μεγαλύτερες ηλικίες.
Οι μικρότεροι για να μη χάσουν λεπτό από τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter κυρίως), οι μεγαλύτεροι για λόγους εργασίας – αν και όταν φεύγουμε διακοπές καλό είναι να κάνουμε διακοπές από κάθε τι. Και οι δύο κατηγορίες, όμως, κάνουν χρήση και της χρηστικής πλευράς του κινητού/φορητού ίντερνετ, όπως το κλείσιμο δωματίων για διακοπές ή εισιτηρίων ακτοπλοϊκών, αεροπορικών και το check in στην πτήση ή ο γεωγραφικός κατατοπισμός μέσα από χάρτες.
Τα τελευταία χρόνια, η ραγδαία διάδοση του ίντερνετ με γρήγορες και πιο προσιτές οικονομικά συνδέσεις, σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών στα κινητά τηλέφωνα τρίτης γενιάς (smartphones), έχουν οδηγήσει σε έκρηξη του αριθμού των χρηστών που έχουν τη δυνατότητα να είναι συνδεδεμένοι οπουδήποτε και οποτεδήποτε.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η «Καθημερινή», παρά την οικονομική κρίση, κατά 140% αυξήθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2010 σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο της περυσινής χρονιάς οι συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας που χρησιμοποιούν ευρυζωνικό Ιντερνετ μέσα από τα smartphones. Ο αριθμός τους αγγίζει τα 2,8 εκατ., αριθμός εντυπωσιακά υψηλός αν σκεφθεί κανείς ότι πρόκειται περίπου για το 25% του πληθυσμού της χώρας.
Παράλληλα, οι πωλήσεις των smartphones υπερδιπλασιάστηκαν, φθάνοντας τις 70.068 συσκευές τον περασμένο Φεβρουάριο, έναντι 32.700 που ήταν τον περσινό.