Παρακολουθούμε τις προσπάθειες όσων εταιριών εμπλέκονται με κινητά τηλέφωνα και tablet pc να ανταγωνιστούν τα προϊόντα της Apple. Σίγουρα κάποιες τα έχουν καταφέρει καλύτερα από άλλες και μπορούμε να πούμε, πως κάποια προϊόντα όπως το Motorola Xoom ή το Samsung Galaxy tab των 10,1 ιντσών είναι πραγματικά ισοδύναμα ίσως και καλύτερα στα σημεία από τα αντίστοιχα της Apple.
Όμως εδώ προκύπτουν ορισμένα ζητήματα. Καταρχήν κοστίζουν το ίδιο με ένα ipad ή και ακριβότερα σε ορισμένες περιπτώσεις. Επιπλέον, ενώ δίνουν κάποια αβαντάζ όπως θύρες USB, υποστήριξη Flash player και card reader για επέκταση της μνήμης, δεν μπορούν να προσφέρουν τη μοναδικότητα, τη διαχρονικότητα και την ποιοτική αξία του ipad.
Επίσης, αγοράζοντας κάποιος ένα ipad έχει στη διάθεση του πάρα πολλές εφαρμογές μέσω του Apple store που όχι μόνο αρκετές από αυτές είναι δωρεάν αλλά πρέπει οπωσδήποτε να τηρούν κάποια στάνταρ αξιοπιστίας και λειτουργικότητας πριν μπουν προς διάθεση στο Apple store.
Αντίθετα, ο ανταγωνισμός στηρίζεται σε ένα λειτουργικό που προς το παρόν έχει σημαντικά λιγότερες εφαρμογές προς διάθεση ενώ επιπλέον δεν ελέγχονται ως προς την αποτελεσματικότητα και τη λειτουργικότητα τους με αποτέλεσμα αρκετές από αυτές να είναι από ανούσιες έως άχρηστες.
Επιπλέον η Apple επενδύει στην λειτουργικότητα, την εξέλιξη, την τεχνολογική αλλά και στυλιστική «συνέχεια» των προϊόντων της μαζί με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Και κάποιος που θα δει ένα iphone πρώτης γενιάς μαζί με ένα iphone 5 αμέσως θα καταλάβει ότι πρόκειται για τηλέφωνα της ίδιας εταιρίας ακόμα κι αν δεν έχουν επάνω τους ούτε ένα διακριτικό σύμβολο.
Σε οποιαδήποτε άλλη εταιρία τα στάνταρ στο design, τη λειτουργικότητα και τις προδιαγραφές αλλάζουν σχεδόν ανά μοντέλο και γενιά. Πιο απλά όλο αυτό που περιγράφεται πιο πάνω φαίνεται σε ένα απλό παράδειγμα.
Μπορεί ενδεχομένως μία κινεζική εταιρία να βγάλει ένα αυτοκίνητο της κλάσης της ποιότητας της αισθητικής και τις τεχνολογίας μιας Mercedes. Αν όμως κοστίζει το ίδιο με αυτήν, εσείς τι θα αγοράζατε;