Η εξάπλωση των iPhone και των iPad της Apple δημιουργεί σταδιακά νέα δεδομένα και για την αγορά των μέσων ενημέρωσης. Η πρόθεση της αμερικανικής εταιρίας να πουλάει απευθείας συνδρομές για τις ηλεκτρονικές εκδόσεις των εφημερίδων, μέσω του δημοφιλούς ηλεκτρονικού καταστήματός της iTunes, έχει δημιουργήσει ανησυχίες στις παραδοσιακές επιχειρήσεις των μίντια.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Εκδοτών Εφημερίδων (ΕΡΝΑ), σύμφωνα με το BBC, σε ανακοίνωσή της, εκφράζει την ανησυχία της για τα σχέδια της Apple, θεωρώντας ότι αυτά θα πλήξουν τα έσοδα τα ευρωπαϊκών εφημερίδων. Αν οι συνδρομές πωλούνται απευθείας από την Apple τότε ένα μεγάλο μέρος των κερδών θα καταλήγει στην αμερικανική εταιρία.

Από την πλευρά της η Apple αντιτείνει ότι απλώς αυξάνει τις επιλογές των καταναλωτών-αναγνωστών, όμως αρκετές ευρωπαϊκές εφημερίδες ανταπαντούν ότι η αμερικανική εταιρία τους απαγόρευσε να προσφέρουν δωρεάν ηλεκτρονικές εκδόσεις στους αναγνώστες των έντυπων εκδόσεών τους.

Οι εκδότες φοβούνται ότι οι χρήστες σταδιακά δεν θα μπορούν να αγοράσουν συνδρομή μέσω των ιστοσελίδων των ίδιων των εφημερίδων. Ανησυχούν ότι αν η αμερικανική εταιρία ελέγξει τις πωλήσεις των συνδρομών τους, οι ίδιες οι εφημερίδες θα χάσουν την πρόσβαση στις προσωπικές πληροφορίες των συνδρομητών τους, όπως ηλικία, φύλο, διαμονή καθώς και άλλα δημογραφικά στοιχεία χρήσιμα στο μάρκετινγκ για την προσέλκυση διαφημιζόμενων.

Ήδη η Apple κρατά το ένα τρίτο περίπου (30%) των εσόδων από τις εφαρμογές (προγράμματα λογισμικού) και τα ηλεκτρονικά βιβλία τρίτων, που πουλά μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματός της.

Ο υπουργός Οικονομίας του Βελγίου Βίνσεντ Βαν Κουίκενμπορν ζήτησε να γίνει επίσημη έρευνα για τα σχέδια της Apple να πουλά ηλεκτρονικές εφημερίδες, προκειμένου να διερευνηθεί κατά πόσο η αμερικανική εταιρία κάνει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά.